Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Katedra inkluzivní a speciální pedagogiky

  • Pedagogická fakulta
    Masarykova univerzita
    Poříčí 9, Brno
Vedoucí Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky, docent
  • koordinátor ERASMUS'
  • 'garant studijního programu speciální pedagogika'
  • 'garant předmětů internacionalizace'
  • 'garant předmětů zaměřených na vzdělávání, poradenství, diagnostiku a intervenci dětí v riziku/s problémy/s poruchami chování.
Dosažené vzdělání
  • 2010: doc. Habilitační řízení, obor speciální pedagogika, PdF MU, práce: „Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti
  • 2002: Ph.D. postgraduálního doktorské studium, PdF MU Brno
  • 2003: PhDr. rigorózní zkouška, PdF MU Brno
  • 1982: Mgr. vysokoškolské studium; PdF UP Olomouc
Přehled zaměstnání
  • 2002 - dosud PdF MU Brno, katedra speciální pedagogiky
  • 2012 - 2015 PPP Brno - výzkumný pracovník
  • 1995 - 2002 Česká republika, Česká školní inspekce - inspektorka se zaměřením na vzdělávání a edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • 1991 - 1995 ZvŠ Sekaninova 1, Brno, speciální pedagog, speciálně pedagogické centrum
  • 1985 - 1991 ZvŠ Sekaninova 1, Brno učitelka
  • 1979 - 1985 Jihomoravský průmysl masný vychovatelka učňů, Jihomoravský průmysl masný
  • 1976 – 1979 projektant, ČD, Sdělovací a zabezpečovací distance Brno-jih
Pedagogická a akademická činnost
  • Zaměření: poruchy chování v dětském věku (děti v riziku, s problémy v chování) - edukace, diagnostika; intervence, poradenství, provázení; inkluzivní vzdělávání; internacionalizace speciální pedagogiky
  • Školitel studentů doktorandského studia v českých, anglických, německých studijních programech
  • Člen oborové rady inkluzivní a speciální pedagogiky PdF MU, PdF UP Olomouc
  • Člen komise pro státní závěrečné zkoušky
  • Školitel, oponent rigorózních a disertačních prací PdF UP Olomouc, PdF UK Praha
  • Lektor NUV MŠMT
  • Přednášková činnost pro pedagogy škol a školských zařízení ČR
  • Odborné pedagogické recenze vědeckých publikací
  • Vzdělávací a rozvojové projekty
  • Přednášková činnost a vedení seminářů pro zahraniční univerzity a pedagogickou veřejnost
  • Popularizační aktivity
  • Garant pedagogická praxe studentů se zaměřením na etopedii
Vědeckovýzkumná činnost
  • 2019 - 2023 Rozmanitost rolí speciálního pedagoga - spoluřešitel
  • 2018 Prevence rizikového chování u adolescentů v programech speciálního školství - spoluřešitel projektu MŠMT 34950/2018
  • 2015 - dosud - člen projektového týmu mezinárodního výzkum Inclusive Early Childhood Education - European Agency for Special Needs and Inclusive Education
  • 2014 - 2016 - člen expertního týmu pro vývoj ICF Core Sets for Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) - Karolinska Institutet Center of Neurodevelopmental Disorders (KIND)
  • 2012 - 2015 - Člen konsorcia mezinárodního vědeckého projektu LIteracy - koordinátor výzkumu za český tým; (OnLIne porTal for E-Learning and suppoRting sociAl inClusion of people with dYslexia) FP7-ICT-2011-7 EC_288596 www.literacyproject.eu, www.literacyportal.eu
  • 2008 - 2010 The SEBDA International Conference 2010, Keble College, Oxford - člen vědeckého výboru konference
  • 2013 - 2017: Specifický výzkum zaměřený na diagnostiku, intervenci, provázení dětí v riziku/s problémy/s poruchami chování - vedoucí týmu
  • 2007 - 2013: spoluřešitel: Výzkumný záměr:Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání; kód MSM 0021622443, řešitel:prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.:vedoucí týmu D1: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - se zaměřením na skupinu žáků se sociálním zvevýhodněním;téma empirického výzkumu: Kvalita života školy se zaměřením na žáky v riziku poruch chování a s poruchami chování; Intervence jako podpora edukace dětí se sociálním zvevýhodněním.
  • 2008 - 2010 Inculsive Education and Classroom Practice – člen expertní skupiny – Development of a set of indicators for the conditions of inclusive education in Europe – projekt řešený European Agency for Development in Special Needs Education na zadání Evropské komise
  • 2006 - 2009 - Immigrant Pupils with Special Educational Needs: Cultural Diversity and Special Needs Education - mezinárodní Evropský projekt European Agency for Development in Special Needs Education; člen konsorcia
  • 2006 -2007 - Personzentrierte Kommunikation Universiät Wien a MU program AKTION č.46p5; Řešitel projektu: Renáte Motschnig, spoluřešitel projektu
  • 2005 - 2008 - Assessment in Inclusiv Settings - mezinárodní Evropský projekt European Agency for Development in Special Needs Education; Řešitel projektu: Amanda Watkins, člen konsorcia
  • 2003-2006'European Bachelor of Inclusions Studies 29972-IC-1-2002-2-DE-ERASMUS-PROGUC-1';Řešitel projektu: Wolf Bloemers, spoluřešitel
  • 2002-2005 - Sokrates Programme,part E Intensive Programme Project'; Philosophy with Children: 29274-ITC-5-200-1AT-Erasmus-EPS-1; Řešitel projektu: Konradt Kgrejcik, spoluřešitel
  • říjen 2005 - Mezinárodní univerzitní studentský projekt Hochschule Magdeburg Stendal a MU PdF katedra speciální pedagogiky –„Evropa bez Bariér“; Řešitel projektu: Wolf Bloemers, spoluřešitel projektu
  • 2004 - Early Intervention - mezinárodní Evropský projekt European Agency for Development in Special Needs Education; Řešitel projektu: Victoria Soriano, člen konsorcia
  • 2003 - 2005 - Classroom Practice 2 - mezinárodní Evropský projekt European Agency for Development in Special Needs Education; Řešitel projektu: Cor Meijer, člen řešitelského týmu
Internship and stays for the purpose of study or work
  • 3/2019 France, Paříž, OECD
  • 10/2018 Itálie, Univerzita Bologna
  • 3/2017 Belgie, Brusel, European Agency for Special Needs and Inclusive Education
  • 9/2016 Belgie, Brusel, European Agency for Special Needs and Inclusive Education
  • 11/2016 Španělsko, Madrid,Zaleo School
  • 10/2016 Irsko, Togher Family Center
  • 3/2016 Portugalsko, Porto, Univerzita Porto
  • 6/2015 Slovinsko, Lublaň, Univerzita Lublaň
  • 2/2015 Rakousko, Vídeň, Univerzita Vídeň
  • 4/2014 Norsko, Oslo, European Agency for Special Needs and Inclusive Education,
  • '11/2014 Ukrajina, Kyjev, Univerzita Kyjev,
  • '12/2013 Rakousko, Vídeň, European Agency for Special Needs and Inclusive Education
  • 5/2013 Irsko, Dublin, European Agency for Special Needs and Inclusive Education
  • 4/2013 Izrael, Tel-Aviv, CENTRE FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY
  • 4/2012 VB, Oxford, World Literacy Foundation ABN
  • 11/2011 Lucembursko, Lucemburk, Evropská komise
  • 11/2010 Portugalsko, Lisabon, Minsterstvo školství
  • 9/2010 VB, Oxford, SocialEmotionalBehaviorDisordersAssociation
  • 9/2010 Švédsko, Hörnäsand - Mid Sweden University
  • 9/2009 Dánsko, Kodaň - školský odbor města Kodaň, MŠMT DK
  • 5/2009 Švédsko, Hörnäsand - Mid Sweden University
  • 4/2009 VB, Edinburg, European Agency for Development in Special Needs Education
  • 9/2008 Polsko, Varšava - základní školy, středisko integrace menšin - vzdělávání imigrantů
  • 3/2008 Velká Británie, Cavendish - Cavendish School, Stanley School
  • 11/2007 Belgie, Brusel - základní školy - vzdělávání imigrantů
  • 6/2007 Rakousko, Univerzita Vídeň
  • 11/2006 Rakousko,Univerzita Vídeň
  • 12/2005 Velká Británie, Edge Hill University
  • 9/2005 Ukrajina, Universita Záporoží
  • 9/2005 Švédsko, Hörnäsand - Mid Sweden University
  • 6/2005 Německo, Görlitz - Hochschule Görlitz
  • 3/2005 Finsko, Jyväskyle, Universita Jyväskyle
  • 12/2004 Německo, Bochum, Evangelische Hochschule Bochum
  • 10/2004 Estonsko, Tallin - Universita Tallin
  • 6/2004 Finsko, Trondheim - Evropská agentura pro rozvoj speciálního vzdělávání Výzkumný projekt Classroom Practice 2, výstup na konferenci
  • 6/2004 Slovensko, UK PdF Projekt výukové moduly
  • 4/2004 Finsko, Universita v Jyväskyle, Přednášky
  • 10/2004 Belgie, Brusel, Evropská agentura pro rozvoj speciálního vzdělávání, Projekt Early Intervention - pracovní skupina záverečné zprávy
  • 3/2004 Irsko, Dublin, Evropská agentura pro rozvoj speciálního vzdělávání Výzkumný projekt Classroom Practice 2
  • 1/2004 Holandsko, Nijmegen, Evangelická Vysoká škola Nijmegen
  • 4/2003 Rakousko, Pädagogische Akademie des Bundes Wien
  • 3/2003 Finsko, University Jyväskyle
  • 11/2002 Německo, Rada Evropy, Donaueschingen - stáž, přednáška
  • 10/2002 Francie- Loustalet, Universita Toulouse - stáž
  • 24. 6. 2015 – 27. 6. 2015: University of Ljubljana, Faculty of Education, Ljubljana, Erasmus+, SVN
    • A. PĂ„Ä…ĂË�„�ednášky pro studenty/pedagogy: 1. Special Needs Education in Czech - inclusive movements 2. Challenging children in school 3. Study programme at the Departement of Special Needs Education at the Faculty of Education at Masaryk University 4. Research at the Departement of Special Needs Education at the Faculty of Education at Masaryk University in the field of Challenging children B. Projednání­ podmí­nek pro realizaci studijní­ch pobytĹŻ vyjí­ĹľdĂ„ĂË�€şjĂ­cĂ­ch i pĂ„Ä…ĂË�„�ijĂ­ĹľdĂ„ĂË�€şjĂ­cĂ­ch studentĹŻ C. Stáž ve školskĂ©m zaĂ„Ä…ĂË�„�Ă­zenĂ­ pro dĂ„ĂË�€şti s mentálnĂ­m a kombinovanÄ‚Ëťm postiĂ„Ä…Ă„ÄľenĂ­m ve VidnavĂ„ĂË�€ş
Univerzitní aktivity
  • 2017 - dosud člen vědecké rady PdF MU
  • 2016 - hodnotitel projektů FRMU
  • 2002 - dosud Koordinátor Erasmus
  • 2002 - dosud člen oborové rady pro doktorandské studium speciální pedagogiky
  • 2021 - dosud člen oborové rady pro doktorandské studium sociální pedagogiky
  • 2002 - dosud člen komise pro SZZ - BK, NMG studijní programy speciální pedagogiky
Mimouniversitní aktivity
  • 2017:člen hodnotitelského týmu Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství
  • 2016 - dosud:odborný poradce Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám statutárního města Brna
  • 2015 - dosud: Člen hodnotícího panelu Rady pro výzkum, vývoj a inovaci, Úřad vlády ČR
  • 2015 - dosud: - odborný poradce Místního plánu inkluze v oblasti vzdělávání (MPI) statutárního města Brno - člen pracovní skupiny
  • 2014 - dosud: Člen poradního sboru Vazební věznice a ústavu pro výkon zabezpečovací detence Brno
  • 2003 – dosud: Národní koordinátor „European Agency for Special Needs and Inclusive Education“ pro Českou republiku, nominace MŠMT. Dánsko, Belgie
  • 2004- 2016: Člen správní rady ZŠ a MŠ Pramínek, o.p.s., Brno, Heyrovského 14
  • 1992 - 2000 Psychopedická společnost- člen výboru
  • 1994 - 2000 European Asociation for Special Education EASE)-víceprezident společnosti
Ocenění vědeckou komunitou
  • 2022: Cena MUNI Scientist
  • 2016: Cena rektora - bronzová medaile za vynikající výsledky ve vědecké a pedagogické činnosti
  • 2011: Cena děkana za tvůrčí činnost
  • 2007: Nejvyšší hodnocení „A“ udělené Evropskou komisí spoluautorům mezinárodního bakalářského programu za vysokou kvalitu realizace projektu a jeho výstupů 2002 – 2006, 29972-IC-1-2002-2-DE-ERASMUS-PROGUC-1.'
  • Členství ve výborech odborných společností
Vybrané publikace
  • ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. VARIETY OF ROLES OF SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS AS PERCEIVED BY SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS. In INTED2023 - 17th International Technology, Education adn Development Conference. 2023. ISBN 978-84-09-49026-4. Conference paper info
  • KOLKOVÁ, Veronika and Věra VOJTOVÁ. ROZVOJ MĚKKÝCH DOVEDNOSTÍ U ADOLESCENTŮ Z POHLEDU ZAHRANIČNÍCH STUDIÍ (SOFT SKILLS DEVELOPMENT IN ADOLESCENTS FROM THE PERSPECTIVE OF INTERNATIONAL STUDIES). In MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA KRIŽOVATKY XII: Prevýchova ako dialóg. 2023. info
  • DOLEŽALOVÁ, Pavla, Karel ČERVENKA and Věra VOJTOVÁ. Attachment of vulnerable adolescents in residential facilities in the Czech Republic. Kontakt. České Budějovice: University of South Bohemia, 2022, vol. 24, No 1, p. 92-97. ISSN 1212-4117. Available from: https://dx.doi.org/10.32725/kont.2021.042. URL info
  • DOLEŽALOVÁ, Pavla, Karel ČERVENKA and Věra VOJTOVÁ. Adverse childhood experiences and aggressive behavior of adolescents in residential educational programs in the Czech Republic. Kontakt. České Budějovice: University of South Bohemia, 2022, vol. 24, No 4, p. 339-345. ISSN 1212-4117. Available from: https://dx.doi.org/10.32725/kont.2022.038. nezadouci-zazitky-z-detstvi-a-agresivni-chovani-adolescentu-v-pobytovych-vzdelavacich-programech-v-ceske-republ info
  • BALHAROVÁ, Kamila, Jakub BALHAR and Věra VOJTOVÁ. Dyslexia and Accessibility in the Modern Era: Emerging Research and Opportunities. 1. vydání. Hersshey, Spojené státy: IGI Global, 2021, 279 pp. Advances-human-social-aspects-technology. ISBN 978-1-7998-4267-5. Available from: https://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-4267-5. URL info
  • MENIKDIWELA, Kanchana Rukmali, Asanka BULATHWATTE, Věra VOJTOVÁ and Buddhiprabha PATHIRANA. Facilitating individuals with specific learning disorders in Sri Lanka and Czech Republic. International Journal of Indian Psychology. Lunawada: REDSHINE Publication, 2021, vol. 9, No 1, p. 442-455, 13 pp. ISSN 2349-3429. Available from: https://dx.doi.org/10.25215/0901.045. URL info
  • VRUBEL, Martin, Karel PANČOCHA, Věra VOJTOVÁ and Marie VÍTKOVÁ. Logbook for Special Edication doctoral program (Logbook pro doktorský studijní program Speciální pedagogika). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-9840-4. Čítárna Munispace info
  • ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ and Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 196 pp. ISBN 978-80-280-0247-3. info
  • DOLEŽALOVÁ, Pavla, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Ladislav KÁŽMÉR and Barbora ORLÍKOVÁ. Prevalence of substance use among the Czech adolescents living in residential settings (poster). In The 2020 NIDA (International Program of the National Institute on Drug Abuse) International Poster Session at the College on Problems of Drug Dependence (CPDD) Virtual Scientific Meeting on June 23, 2020 (conference organizer: The College on Problems of Drug Dependence, Inc. 5034A Thoroughbred Lane Brentwood, TN 37027, USA, Website: http://www.cpdd.org). 2020. info
  • FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze (Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 257 pp. Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob (22). ISBN 978-80-280-0229-9. info
  • KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO, Jiří MARTINEC, Petra SEGEŤOVÁ and Kateřina ŠTRAUSOVÁ. Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování (Educational attitudes towards children at risk, children with behavioural problems and children with behavioural disorders). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 199 pp. ISBN 978-80-210-9379-9. Čítárna Munispace info
  • BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 258 pp. ISBN 978-80-210-9562-5. info
  • KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu (Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 pp. ISBN 978-80-210-9206-8. info
  • MENIKDIWELA, Kanchana Rukmali and Věra VOJTOVÁ. Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Through Sri Lankan Primary School Teachers’ Eyes. Journal of Education and Practice. USA: IISTE Journal Publishing, 2017, Vol 8/2017, No 2, p. 4-10. ISSN 2222-1735. URL info
  • VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Výzkum jako inspirace pro intervenci v praxi školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy (Research as an inspiration for intervention within educational residential facilities). Online. In Pacnerová, H., Myšková, L. (eds.). Kvalita péče o děti v ústavní výchově. Praha: NUV, 2016, p. 53-62. ISBN 978-80-7481-157-9. info
  • KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO and Petra SEGEŤOVÁ. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování (Inclusion as a way to prevent the development of behavioural problems). 1st ed. Brno: MU, 2016, 174 pp. ISBN 978-80-210-8509-1. info
  • VOJTOVÁ, Věra. The three national LITERACY Sites and Assessment: Challenges and Opportunities. In Final LITERACY Conference. 2015. info
  • BALHAROVÁ, Kamila, Věra VOJTOVÁ and Jana PRESOVÁ. Zvládání každodenního života dospělých lidí s dyslexií – internet jako cesta k inkluzi (Coping with everyday life of people with dyslexia – the internet as the way to inclusion). 1st ed. Ivančice/Brno: COPRINT s.r.o., PPP Brno, s.r.o., 2015, 120 pp. ISBN 978-80-87192-23-8. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Výzkum jako inspirace pro intervenční praxi v institucionální výchově (Research as the intervention resource in residential care institution). In Kvalita péče o děti v ústavní výchově. 2015. info
  • BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii (The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders). první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 303 pp. ISBN 978-80-210-8131-4. info
  • MARTINEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Volnočasové aktivity a denní režim jako prediktor problémového chování adolescentů (Leisure Time Activities and Daily Programme as a Predictor of Adolescent Behavioural Problems). In Červenka Karel, Vojtová Věra, Petr Kachlík. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 81-100, 19 pp. ISBN 978-80-210-8131-4. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy (Early Intervention as the prevention of residential care). Prevence. Praha: Život bez závislostí o.s., 2014, 11/2014, No 5, p. 16-18. ISSN 1214-8717. info
  • VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ and Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování (Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties). první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-210-7610-5. info
  • MOTSCHNIG, Renate, Dominik HAGELKRUYS and Věra VOJTOVÁ. CAN A WEB-PORTAL PROMOTE MEDIA-LITERACY OF USERS WITH DYSLEXIA? In Beseda, J Machat, Z. DISCO 2014: MEDIA LITERACY EDUCATION FROM PUPIL TO LIFELONG LEARNING. PRAHA 5: CENTER HIGHER EDUCATION STUDIES, 2014, p. 35-50. ISBN 978-80-86302-46-1. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti (Aspects of Special Education for Children with Behavioural Disorders. Current Approaches to Children with Behavioural and Emotional Disorders). 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 136 pp. ISBN 978-80-210-6311-2. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování (Early Intervention as a Resource of Inclusive Approaches to Children at Risk of Behavioral Disorders). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 179 pp. ISBN 978-80-210-6518-5. info
  • CHLÁDKOVÁ, Alena and Věra VOJTOVÁ. Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice (Intervention Strategies for Pupils with Behavioural Difficulties in Finland and the Czech Republic). In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 58-67. ISBN 978-80-210-6645-8. info
  • ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii (Resources for Special Educational Intervention). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 109 pp. ISBN 978-80-210-6617-5. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Intervence pro inkluzi (Intervention for Inclusion). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 256 pp. ISBN 978-80-210-6645-8. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Sociální práce jako dimenze speciálněpedagogické intervence. (Social work dimension in special intervention.). In Truhlářová, Z., Levická, K. Od teorie k praxi, od praxe k teorii. 1st ed. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, p. 556-562. ISBN 978-80-7435-138-9. info
  • PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Special Needs Intervention and Drama Education in Research. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. MAGNANIMITAS, 2012, vol. 2012, No 0201, p. 34-37. ISSN 1804-7890. URL info
  • VOJTOVÁ, Věra and Petr FUČÍK. At-Risk Children’s Attitudes Towards the Quality of School Life. In Visser, J., Daniels, H., Cole, T. Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and Behavioural Difficulties. International Perspectives on Inclusive Education. 1st ed. Bingley: Emerald Group Publishing Limited, 2012, p. 19-37. ISBN 978-1-78052-710-9. Available from: https://dx.doi.org/10.1108/S1479-3636(2012)0000002005. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Faktory úspěchu inkluzivní praxe profesní orientace dětí s poruchou chování v institucionální výchově (Vocational Education Attainments of Challenging Students in Residental Care). In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 115-125. ISBN 978-80-210-5996-2. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Petr FUČÍK. Předcházení problémům v chování žáků. (Prevention of Behavior Disorders at School.). 1. vydání. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012, 40 pp. ISBN 978-80-87063-66-8. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervention for At-risk Children in Institutional Care. In Education and Support of People with Special Needs. Bildung und Förderung von Menschen mit Behinderung. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 85-91. ISBN 978-80-210-5848-4. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. 3P intervence u dětí (mladistvých) v riziku a s poruchami chování.... (3P intervention for At-risk Children and with Behavior Disorders). In Konference Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. PdF MU, Brno. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2012. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Challenging Literacy At-Risk Children at School for All. In World Literacy Summit: Powerty-Literacy-Future. World Literacy Foundation ABN. 2012. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Předcházení problémům v chování žáků. Dotazník pro žáky (Prevention of Behavior Disorder. Assessment Toll for Pupils). 1st ed. Praha: NUOV, 2012. URL info
  • VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 193 pp. ISBN 978-80-210-6134-7. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervenční strategie v dramatických etudách. (Dramatic studies for Intervention.). In MAGNANIMITAS,. Sapere Aude2011. 1st ed. Hradec Králové: MAGNANIMITAS,, 2011, p. 343-349. ISBN 978-80-904877-2-7. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Dilemata inkluzivní edukace dětí s poruchami chování (workshop). PdF MU Brno. Mezinárodní konference. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. 7. 9. 2011. (Issues of Inclusive education of children with behavioral difficulties.). 2011. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? (Can we perceive different educational strategies of children with behavioral difficulties?). In Ratolest Brno. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? Brno: občanské sdružení Ratolest Brno, 2011, p. 134-143, 145 pp. ISBN 978-80-260-0137-9. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Jana PRESOVÁ. Inkluzivní vzdělávání v sociálně vyloučených lokalitách? (Inclusive education in socially excluded city areas?). In Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different. 1st ed. Brno: Muni Press, 2011, p. 281-288, 7 pp. ISBN 978-80-210-5731-9. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Dilemata podpory a intervence žáků s poruchami chování v období před uložením ústavní výchovy (Questions of Support and Intervention of Pupils with Behaviour Difficulties in the period Preciding Institutional Care). In Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido, 2011, p. 81 - 98, 17 pp. ISBN 978-80-210-5709-8. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Prevence problémů chování ve škole a její evaluace (Strategies of Prevention and Evaluation for Behaviour Difficulties at School). In Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different. 1st ed. Brno: MUNI PRESS, 2011, p. 273-280. ISBN 978-80-210-5731-9. info
  • VOJTOVÁ, Věra. At-Risk Children and the Quality of School Life. In Transforming Troubled Lives. SEBDA International Conference. Oxford. GB. 2010. info
  • VÍTKOVÁ, Marie, Věra VOJTOVÁ, Jiří NĚMEC, David JOHNSTONE, John VISSER, Ladislav NYKL, Victoria SORIANO DE GRACIA, Amanda WATKINS, Jette LENTZ, Kirsten HANSEN and Marie PAVLOVSKÁ. Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe. 1. vyd. Brno: MUNI Press, 2009, 155 pp. Pd. ISBN 978-80-210-5106-5. info
  • NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. (Education of Socially Disadvantaged Pupils). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 381 pp. Pd. ISBN 978-80-210-5033-4. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Dramatická výchova v konceptu inkluzivní edukace. (Drama Education in Inclusive Education). In X. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference. 1st ed. Olomouc: UP Olomouc, 2009, 300 pp. ISBN 978-80-903832-7-2. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Jiří NĚMEC. Škola pro všechny (School for All). 2009. info
  • PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Enforcing competencies in children with the risk of behavioral disorder in conditions of childrens home and practical primary boarding school. In ŘEHULKA, Evžen. School and Health 21. - Topical issues in Health Education. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 299-312, 13 pp. ISBN 978-80-210-4930-7. info
  • KAIPROVÁ, Martina and Věra VOJTOVÁ. Sociálně terapeutická dílna Café Práh (Socially Therapeutic Workshop Café Práh). In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 349-358, 9 pp. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Úvod do etopedie (Introduction to special education of children with behavioural disorders). 1. vydání. Brno: Paido, 2008, 128 pp. pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-166-9. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti (Current attitudes to education of children with emotional and behaviuoral disorders). 2. rozšířené vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 136 pp. učebnice. ISBN 978-80-210-4573-6. info
  • PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Dramatická výchova jako komunikační most v procesu prevence a intervence u dětí v riziku poruch chování (Drama education as a bridge for communication within the process of prevention and intervention of children at risk of behaviour disorder). In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds). Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: MU Brno, 2008, p. 75-75, 143 pp. ISBN 978-80-7315-167-6. info
  • VOJTOVÁ, Věra. (Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání ((Special) Educational Needs of students in risk and with behavioural disorders and quality of education). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M.et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, p. 273-284, 11 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-210-4736-5. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Quality of school life from the pupils´ perspective; research thesis. In ŘEHULKOVÁ, O., ŘEHULKA, E., BLATNÝ, M., MAREŠ, J.Quality of Life in the context of Health and Illness. 1. vyd. Brno: MSD, 2008, p. 78 - 89, 11 pp. ISBN 978-80-7392-073-9. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Problematika spolupráce školy a policie při šetření delikvence dětí a mladistvých. (School-Police Cooperation on Investigation of Child and Juvenile Deliquency). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1st ed. Brno: Muni, 2008, p. 285-298. pedagogika. ISBN 978-80-210-4736-5. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Prevence i intervence jako podpora sociálních kompetencí dětí v riziku poruch chování (Prevention and intervention as social competnces support at-risk children). In Evžen Řehulka. ŘEHULKA, Evžen. Prevence závislostí ve škole. 1st ed. Brno: MUNI, 2008, p. 66-71, 5 pp. ISBN 978-80-7392-077-7. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Vernetzung in Systemen (Interconnectendess in Systems). In Diagnostik und Planung. 1st ed. Berlin: Frank and Timme, 2007, p. 90 - 102, 12 pp. European Inclusion Studies. ISBN 978-3-86596-033-7. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Intervence jako sebepodpora u žáků s dispozicí k poruchám chování (Intervention as self-support for students in risk of behaviour disorder). In Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, p. 117-119, 2 pp. ISBN 978-80-7315-150-8. info
  • VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE. Pädagogische Wurzeln der Inklusion (Pedagogical Roots to Inclusion). 1. vydání. Berlín: Frank & Timme GmbH, 2006, 266 pp. European Inclusion Studies, 1. vyd. ISBN 978-3-86596-038-2. info
  • STÖRMER, Norbert and Věra VOJTOVÁ. Interventions. 1.vyd. Berlín: Frank & Timme GmbH, Berlin, 2006, 234 pp. European Inclusion Studies, 1. vyd. ISBN 3-86596-035-9. info
  • VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE. Pädagogische Wurzeln der Inklusion (Pedagogical Roots to Inclusion). Frank & Timme GmbH, 2006. info
  • KREGCJK, K. and Věra VOJTOVÁ. Changes and trends in education in the Czech Republic. In Philosphieren mit Kindern mit und ohne Behinderungen. 1. vyd. Wien: LIT Verlag, 2005, p. 39-44. Band 9. ISBN 3-8258-7218-1. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Kázeňská politika školy (School discipline policy). Komenský. Brno: PdF, MU, 2005, 3/2005, No 3, p. 3-7. ISSN 0323-0449. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Formy integrativního vzdělávání žáků s poruchami chování ve Spolkové zemi Baden-Württenberg (Modality of inclusive education of students with behavioural disorders in Baden-Württenberg). In Integrativní speciální pedagogika, Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido, 2004, p. 423-426. ISBN 80-7315-071-9. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Problematika kázně na základní škole II (Questions of discipline in mainstream school). Speciální pedagogika. Praha: UK, PdF, 2004, 14/2004, No 1, p. 11-15. ISSN 1211-2720. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly etopedie I., Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. (Education of children with behavioral disorders - I. chapter; Approaches in Education). 1.vyd. Brno: MU v Brně, 2004, 94 pp. Učebnice. ISBN 80-210-3532-3. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 94 stran. ISBN 8021035323. info
  • VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Poradenství v rámci školy (Councelling in the school). In Otázky speciálně pedagogického poradenství. 1. vyd. Brno: MSD, 2003, p. 176-182. ISBN 80-86633-08-X. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Problematika kázně na základní škole I, (School discipline policy I.). Speciální pedagogika. Praha: UK, PdF, 2003, 13/2003, No 4, p. 297-303. ISSN 1211-2720. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Jak předcházet kázeňským problémům (Prevention of discipline difficulties in the school). Moderní vyučování. Kladno: AISIS Kladno, 2003, VII/2003, No 7, p. 3-4. ISSN 1211-6858. info

2023/05/03


Životopis: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (učo 17410), verze: čeština(1), změněno: 3. 5. 2023 14:51, V. Vojtová

Another Variant: English(1)