Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Osobní data
  • Rok a místo narození: 1961 ve Velkém Meziříčí
Pracoviště
  • Filozofická fakulta MU
  • A. Nováka 1
  • 602 00 Brno
  • tel.: 549491501;
  • www.phil.muni.cz; www.phil.muni.cz/wupv
  • e-mail: pol@phil.muni.cz
Funkce na pracovišti
  • profesor Ústavu pedagogických věd FF MU
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2008-09
    Masarykova univerzita, jmenovací řízení
  • 2000
    Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci
    habilitace, obor Pedagogika
  • 1989-1993
    Ústav pedagogických věd, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity v Brně
    interní aspirantura, obor Pedagogika
  • 1983-1988
    Filozofická fakulta UJEP v Brně
    Pedagogika - ruský jazyk a literatura (diplom s vyznamenáním - PhDr.)
  • 1976-1980
    Gymnázium Velké Meziříčí
Přehled zaměstnání
  • duben 2009 - dosud
    profesor, Ústav pedagogických věd FF MU, Brno
  • květen 2000 - březen 2009
    docent, Ústav pedagogických věd FF MU, Brno
  • říjen 1992 - srpen 1999
    odborný asistent, Ústav pedagogických věd FF MU, Brno
  • červenec - září 1989
    asistent, katedra pedagogiky FF UJEP, Brno
  • září 1988 - červen 1989
    studijní pobyt, katedra pedagogiky FF UJEP, Brno
  • prosinec 1980 - srpen 1983
    dělník, Kablo Velké Meziříčí
Pedagogická činnost
  • Obecná pedagogika (přednášky a semináře)
  • Pedagogické teorie (přednášky a semináře)
  • Alternativní pedagogika (přednášky a semináře)
  • Řízení vzdělávacích institucí (přednášky a semináře)
  • Pedagogická evaluace (přednášky a semináře)
  • Vzdělávací politika (přednášky a semináře)
  • Vedení disertačních, diplomových, bakalářských a závěrečných prací
  • Předseda komise pro bakalářské a magisterské státní závěrečné zkoušky oborů Pedagogika, Sociální pedagogika a poradenství, Ústav pedagogických věd FF MU, Brno
  • Předseda oborové rady doktorského studia oboru Pedagogika, Ústav pedagogických věd FF MU, Brno
  • Člen komise pro doktorské státní závěrečné zkoušky oboru Pedagogika, PedF MU, Brno
  • Člen komise pro doktorské státní závěrečné zkoušky oboru Sociologie, FSS MU, Brno
  • Oponent dizertačních a habilitačních prací v ČR i zahraničí; člen a předseda habilitačních komisí
  • Garant specializačního studia Studium vedoucích pedagogických pracovníků (CŽV), Ústav pedagogických věd FF MU, Brno
Vědeckovýzkumná činnost, vzdělávací a rozvojové projekty
  • Vědeckovýzkumná činnost
  • 2015-2019
    Koordinátor české účasti v projektu "European Doctorate in Teacher Education" (Horizon 2020 - MSCA Marie Skłodowska-Curie Actions (Excellent Science)
  • 2013-2015
    Spoluřešitel projektu "Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace" (Grantová agentura Masarykovy univerzity)
  • 2010-2012
    Hlavní řešitel projektu "Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole" (GA ČR)
  • 2009-2012
    Hlavní řešitel projektu "Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování" (GA ČR)
  • 2007-2009
    Hlavní řešitel projektu "Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha" (GA ČR)
  • 2004-2008
    Spoluřešitel projektu "Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: principy, příležitosti a možnosti rozvoje" (MPSV ČR)
  • 2003-2006
    Hlavní řešitel projektu "Demokracie v české škole" (GA ČR)
  • 2004
    Člen týmu řešitelů výzkumného projektu "Vzdělávání poradců v České republice" (Národní vzdělávací fond ČR)
  • 2002-2005
    Garant postdoktorského projektu "Kultura školy a ICT" (řešitel Jiří Zounek) (GA ČR)
  • 2002-2003
    Člen týmu řešitelů "All-European Study on Policies and Practices in Education for Democratic Citizenship (EDC)" (Rada Evropy)
  • 2001-2004
    Garant postdoktorského projektu "Učitel a inovace" (řešitel Petr Novotný) (GA ČR)
  • 2001-2003
    Člen vedení týmu řešitelů projektu "Grantové nabídky a české školy" (Národní vzdělávací fond ČR)
  • 2000-2003
    Hlavní řešitel projektu "Kultura české školy a strategie jejího rozvoje" (GA ČR)
  • 1997-1998
    hlavní řešitel projektu "Spolupráce učitelů jako faktor rozvoje škol" (MŠMT ČR)
  • 1996-1997
    Hlavní řešitel projektu "Management of Czech Schools: With or Without Teachers Participation?" (Research Support Scheme, Central European Univrsity)
  • 1995-1997
    Hlavní řešitel projektu "K vnějším vztahům školy v demokratické společnosti" (GAČR)
  • 1994
    Dílčí řešitel projektu "Spolupráce školy se sociálními partnery (se zaměřením na problematiku rady školy)" (MŠMT ČR, RS 2/2 94)

    Vzdělávací a rozvojové projekty - české
  • 2014
    Soutěž studentských prací v pedagogických oborech – Cena Gustava Adolfa Lindnera (MUNI/FR/0470/2014)
  • 2012
    Řešitel projektu Inovace předmětu Pedagogická evaluace (FRVS/1495/2012)
  • 2007-2008
    Koordinátor týmu partnera projektu "Učitelé pro učitele" (nositel Pedagogické centrum Vysočina - ESF a rozpočet ČR)
  • 2007
    Dílčí řešitel v rámci projektu "Rozvoj dalšího vzdělávání a zkvalitnění učitelské způsobilosti u učitelů základních škol, středních škol i vysokých škol a inovace a příprava studijních programů" (řešitelka za FF MU dr. Radová), dílčí projekt "Rozvoj a inovace studia školského managementu na FF MU" (MŠMT ČR)
  • 2007
    Dílčí řešitel v rámci projektu "Kariérní růst akademických pracovníků Masarykovy univerzity jako prostředek kvalitativního posílení výzkumu a vzdělávání" (řešitel za FF MU prof. Zouhar) (MŠMT ČR)
  • 2007
    Dílčí řešitel v rámci projektu "Realizace strategie internacionalizace na Masarykově univerzitě" (řešitel za FF MU dr. Pavlík) (MŠMT ČR)
  • 2007
    Řešitel projektu "Inovace předmětu Řízení vzdělávacích institucí" (Fond rozvoje vysokých škol)
  • 2006
    Řešitel projektu "Inovace předmětu Doktorský seminář" (Fond rozvoje vysokých škol)
  • 2005
    Spoluřešitel transformačního a rozvojového projektu "E-learningová podpora specializačního studia Školský management" (řešitel: Jiří Zounek) (MŠMT ČR)
  • 2004
    Spoluřešitel projektu "Multimediální učebna pro studenty učitelství, psychologie a pedagogiky" (řešitel: Jiří Zounek) (Fond rozvoje vysokých škol)
  • 2004
    Řešitel projektu "Rozvoj doktorského studia Pedagogiky na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity" (Fond rozvoje vysokých škol)
  • 2004 - 2006
    Řešitel transformačního a rozvojového projektu "Tříleté navazující magisterské studium oboru Pedagogika"(MŠMT ČR)
  • 2006
    Spoluřešitel projektu "Management pro ředitele středních škol" (MŠMT ČR)

    Vzdělávací a rozvojové projekty - mezinárodní
  • 2019-2020
    Evropská unie: koordinátor české účasti v projektu Enhancing European teacher education through University schools (2018-1-DE01-KA203-004221)
  • 2017-2020
    Evropská unie: člen koordinačního týmu projektu Leading learning by networking. (2017-1-CZ01-KA201-035502)
  • 2013-2014
    Evropská unie: koordinátor české účasti v projektu Professional Learning through Reflection promoted by Feedback and Coaching (528356-LLP-2012-CH-COMENIUS-CM)
  • 2012-2016
    Evropská unie - koordinátor české účasti v projektu Master in Higher Education Management: Developing Leaders for Managing Educational Transformation (TEMPUS-1-2012-1-AM-TEMPUS-JPCR)
  • 2012-2015
    Evropská unie - koordinátor české účasti v projektu Developing leadership capacity for data-informed school improvement (526499-LLP-1-2012-SI-COMENIUS-)
  • 2010
    Evropská unie - koordinátor české účasti v projektu Facts, Figures and Research in Local Education Policy Making (LLP/0847/2010)
  • 2009
    Norské fondy - Hlavní řešitel Inovace programu vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníku v Brně/Bergenu (EEA 3/004/08/2)
  • 2008
    ESF/rozpočet Slovinska - přizvaný zahraniční expert v projektu "Evalvacija sistema vzgoje in izobraževanja z vidika nacionalnih kazalnikov razvoj" (Systém evaluace vzdělávání z hlediska národních ukazatelů rozvoje) Centrum pro vzdělávání vedoucích pracovníků, Lublaň, Slovinsko
  • 2006 - dosud
    Evropská unie/asijské země - člen sítě "Workplace learning" v rámci The ASIA-EUROPE Education and Research HUB for Life Long Learning
  • 2006 - 2008
    Evropská unie - koordinátor české účasti projektu Socrates Comenius 2.1. "Teachers' ICT Competences – a way to effective learning for children with hearing difficulties"
  • 2007
    Evropská unie - člen expertní skupiny DG EAC project on "Preparation of the 2008 Joint Report on the implementation of the Education and Training 2010 work programme"
  • 2005 - 2007
    Evropská unie - koordinátor české účasti v Tempus Joint European Project "raining Courses for Institutional Building: Center for Retraining for Teachers Working in Secondary Specialized Education Establishments in Uzbekistan"
  • 2005 - 2007
    Evropská unie - koordinátor české účasti v projektu Socrates Comenius 2.1. ECOLAB (Economy and Labour Market)"
  • 2004 - 2005
    Evropská unie - koordinátor české účasti v projektu Socrates Accompanying Measures "Bridges Across Boundaries: crossdisseminating quality development practices for schools in Southern & Eastern Europe"
  • 2003 - 2005
    Evropská unie - koordinátor české účasti v projektech Socrates Comenius 2.1. "ESDP (European School Development Project)"
  • 2003 - 2005
    Evropská unie - koordinátor české účasti v projektu Socrates Comenius 2.1. "ESIST (Evaluation Strategies for Improving School Leaders´ Training Programs – A European Perspective)"
  • 2003 - 2005
    Evropská unie - koordinátor české účasti v projektu Socrates Comenius 2.1. "PROFILE (Professional Investigation and Learning for Headmasters)"
  • 2003 - 2004
    Evropská unie - garant projektu "Projekt mobilit" (Leonardo da Vinci a Národní vzdělávací fond)
  • 2003 a 2005
    Evropská unie - hlavní organizátor a garant projektů ARION "Quality, School Leadership and School Autonomy"
  • 1999 - 2005
    Rada Evropy - expertní činnost - rozvoj škol a školství, výchova k demokratickému občanství
  • 2001 - 2002
    Člen monitorovací skupiny projektu "Twining sites of citizenship"
  • 1999 - 2001
    Člen expertního týmu projektu "Democratic change in Albania: school and community based initiatives"
  • 2000 - 2004
    Evropská unie - koordinátor české účasti v projektu Socrates Comenius 2.1. "BWO (Lehrerfortbildung: Berufswahlorientierung und Berufliche Integration von Jugendlichen)"
  • 2000 - 2001
    Evropská unie - člen řešitelského týmu v projektu Leonardo da Vinci "Distant education of educational and career counsellors"
  • 1997 - 1998
    Evropská unie - člen týmu řešitelů programu Phare, projekt "České vzdělání a Evropa"
  • 1996 - 1999
    Nizozemí, Slovensko - člen expertního týmu sekce "Školský management v projektu Škola Zmena"
Akademické stáže
  • listopad 2007
    University of London, Institute of Education, Velká Británie, 2 týdny - řízení a vedení škol
  • listopad 2006
    University of London, Institute of Education, Velká Británie, 2 týdny - řízení a vedení škol
  • říjen 2005
    Krajská rada pro vzdělávání dospělých, Neapol, Itálie, 2 týdny - škola a vzdělávání dospělých
  • květen 2002
    Murcia Education Autority, Murcia, Španělsko, 2 týdny - řízení kvality
  • leden - únor 1998
    Management Development Centre, Institute of Education, University of London, Velká Británie, 2 měsíce - řízení změny
  • březen 1997
    Scuola Media A. Mazzoni, Spoleto, Itálie, 2 týdny - Škola a sociální participace
  • září - říjen 1996
    Faculteit der Pedagogische en Onderwijskundige Wetenaschappen, Universiteit van Amsterdam, Nizozemí, 2 měsíce - řízení ve vzdělávání
  • duben 1996
    Vrije Pedagogische Akademie, Zeist, Nizozemí, 1 měsíc - řízení změny
  • leden - únor 1995
    Management Development Centre, Institute of Education, University of London, Velká Británie, 2 měsíce - řízení vnějších vztahů škol
  • duben 1994
    European School of Educational Management, Department of Educational Studies, Oxford University, Velká Británie, 2 týdny - školský management
  • 1992 - 1993
    The Centre for Social Development, East Grinstead, West Sussex, Velká Británie, 11 měsíců - sociální a organizační rozvoj
  • 1991 - 1992
    Vrije Pedagogische Akademie, Zeist, Nizozemí, 6 měsíců - alternativní školství
Universitní aktivity
  • 2014-2022
    děkan FF MU
  • 2012-2014
    proděkan pro vědu a doktorské studium na FF MU
  • 2007-2008; 2010-2011
    proděkan pro přijímací řízení a rozvoj studijních programů na FF MU
  • 2000-2014
    vedoucí Ústavu pedagogických věd FF MU
  • 2006-2008
    zástupce FF MU v Radě vysokých škol
  • 2014-dosud
    člen Vědecké rady MU
  • 2006-dosud
    člen Vědecké rady FF MU
  • 2009-dosud
    člen Vědecké rady PedF MU
  • 2006-2014
    člen Komise pro vědu FF MU
  • 2006-2009
    člen Disciplinární komise FF MU
  • 2008-dosud
    předseda redakční rady Studia paedagogica
  • 2000-2008
    člen redakční rady Sborníku prací FF BU, řada pedagogická
Mimouniversitní aktivity
  • 2017-2020
    Člen poradního orgánu Rady pro výzkum, vývoj a inovace pro oblast společenských a humanitních věd
  • 2015-2019
    Člen Vědecké rady Filozofické fakulty Univerzity Pardubice
  • 2015-dosud
    Člen Vědecké rady Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
  • 2013-2014
    Předseda panelu 407 - Psychologie, pedagogika; Grantová agentura České republiky
  • 2012-dosud
    Člen Dozorčí rady Psychologického ústavu AV ČR
  • 2011-2012
    Místopředseda panelu 407 - Psychologie, pedagogika; Grantová agentura České republiky
  • 2011-2014
    Člen Vědecké rady Univerzity Matěje Bela v Banské Bystrici
  • 2010-2016
    Člen Akreditační komise vlády SR
  • 1999-2010
    Člen Pracovní skupiny pro psychologii, pedagogiku a kinantropologii při Akreditační komisi vlády ČR
  • 2002-2008
    Člen Vědecké rady PdF UK Praha
  • 2006-2019
    Člen Vědecké rady Institutu celoživotního vzdělávání Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
  • 2001, 2003
    Člen panelu Národní priority výzkumu a rozvoje (Technologické centrum AV ČR)
  • 2015-dosud
    Člen oborové rady doktorského studia, program Pedagogika, FHS UTB ve Zlíně
  • 2005-dosud
    Člen oborové rady doktorského studia, program Pedagogika, FF UK Praha
  • 2011-2015
    Člen oborové rady doktorského studia, program Pedagogika, PedF UP, Olomouc
  • 2006-2015
    Člen oborové rady pro doktorské státní závěrečné zkoušky programu Specializace v pedagogice, PřF UP, Olomouc
  • 2006-2008
    Člen rady Institutu pedagogicko-psychologického poradenství Praha
  • 2007
    Hodnotitel programu Socrates Comenius (ČR) za období 2000-2006
  • 2007
    Člen atestační komise Psychologického ústavu AV ČR
  • 2005-dosud
    Hodnotitel projektů MŠMT ČR/ESF ČR
  • 2004-2019
    Zahraniční korespondent časopisu Pedagogické rozhľady (Banská Bystrica, Slovensko)
  • 2001-dosud
    Evaluátor projektů Socrates (NA Praha)
  • 2000-2003
    Člen evaluační skupiny projektu Leonardo da Vinci II "European competence in care and nursing"
  • 2000-dosud
    Oponent výzkumných projektů GAČR, MPSV, MŠMT, VEGA (Slovensko)
  • 1996-1997
    Středoevropský editor časopisu "International Directions in Education"
  • 1995-1997
    Člen Association for Supervision and Curriculum Development International, Total Quality Management - Education Network
  • 1992-1995
    Český korespondent čtvrtletníku Rady Evropy "Newsletter/Faits nouveaux"
Ocenění odbornou komunitou
  • 2024
    Zlatá medaile Masarykovy univerzity
  • 2023
    Čestný doktorát Lotyšské univerzity
  • 2019
    Čestné členství v České pedagogické společnosti
  • 2016
    Medaile České školní inspekce "Za zásluhy o rozvoj kvality vzdělávání" (medaile poř. č. 004)
  • 2016-dosud
    Člen redakční rady časopisu Revista Practicum (Malaga)
  • 2016-dosud
    Člen redakční rady časopisu Revista Internacional de Didáctica y Organización Educativa (Granada)
  • 2013-dosud
    Člen redakční rady časopisu Revista Lusófona de Educacao (Lisabon)
  • 2012-dosud
    Člen redakční rady časopisu Pedagogika
  • 2012-dosud
    Člen redakční rady časopisu Izglitibas vadiba (Education management), University of Latvia, Riga
  • 2011-dosud
    Člen redakční rady časopisu International Journal of Management in Education (Inderscience Publishers)
  • 2011-dosud
    Člen redakční rady časopisu Vodenje v vzgoji in izobraževanju (Leadership in Education), Slovinsko
  • 2011-dosud
    Člen redakční rady časopisu Pedagogika.sk
  • 2009
    Člen International Advisory Committee pro 33rd Collaborative Action Research Network (CARN) International Conference, Atény, Řecko
  • 2006-2007
    Člen expertního výboru ICSEI 2007 (International Congress for School Effectiveness and Improvement)
  • 2005
    Předseda organizačního výboru 14. konference ENIRDEM (22.-25. 9. 2005, Brno/Telč)
  • 2004-2005
    Předseda výboru ENIRDELM (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management)
  • 2003-2009; 2018-dosud
    Člen výboru ENIRDELM (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management)
  • 2004-dosud
    Člen redakční rady časopisu Pedagogická orientace
  • 1998-2012
    Člen výkonné redakce časopisu Pedagogika
  • 1996-1997
    Člen výboru ČAPV (Česká asociace pedagogického výzkumu)
Vybrané publikace
  • HLOUŠKOVÁ, Lenka, Kateřina TRNKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Milan POL. Diverzita žáků : téma pro vedení školy (Diversity of students as a theme for school leaders). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol. 20, No 2, p. 105-126. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-2-6. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Václav TROJAN and Tomáš BOUDA. Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders. The New Educational Review. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015, vol. 40, No 2, p. 81-93. ISSN 1732-6729. Available from: https://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.40.2.07. info
  • VERBIEST, Eric, Milan POL, Kristin VANLOMMEL, Paul MAHIEU, Bohumíra LAZAROVÁ, Kristina MALMBERG, Signe NEIMANE, Justina ERCULJ, Andrej SAVARIN, Agnis GLEIZUPS and Torbjörn HORTLUND. Becoming a data-wise school leader: Developing leadership capacity for data-informed school improvement. Sodobna pedagogika. Ljubljana: Sveza pedagoskih drustev Slovenije, 2014, vol. 65, No 4, p. 64-78. ISSN 0038-0474. info
  • POL, Milan, Martin SEDLÁČEK, Lenka HLOUŠKOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Headteachers’ professional careers: a Czech perspective. International Journal of Management in Education. Inderscience Publishers, 2013, Vol. 7, No. 4, p. 360–375. ISSN 1750-385X. Available from: https://dx.doi.org/10.1504/IJMIE.2013.056641. URL info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Když se školy učí (When schools learn). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 196 pp. ISBN 978-80-210-6130-9. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Organizational learning in Czech schools explored. In Asku, Mualla; Sabanci, Ali; Aksu, Türkan. Educational leaders as change agents: meeting an uncertain future: proceedings of the 21th Annual Conference of the European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM), Antalya, Turkey, 27th - 29th September 2012. Ankara: Akdeniz University, Faculty of Education, 2013, p. 187-197. ISBN 978-605-4483-15-0. info
  • ERČULJ, Justina, Andrej SAVARIN, Eric VERBIEST, Paul MAHIEU, Kristina MALMBERG, Torbjörn HORTLUND, Milan POL, Bohumíra LAZAROVÁ, Signe NEIMANE and Agnis GLEIZUPS. Developing leadership capacity for data-informed school improvement. In ENIRDELM 2013. Educational leadership: bridging the gap(s) between theory and practice: Portorož, Slovenia, 19.-21. September. 2013. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra and Milan POL. Aktivity vzájemného učení očima expertů (Activities of mutual learning as viewed by the experts). In Štybnarová, Jana. Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace. 1. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školská poradenská zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, p. 95-104. ISBN 978-80-86856-86-5. info
  • POL, Milan. Učící se škola a rozvoj školy (The learning school and the school development). Na cestě ke kvalitě : bulletin projektu Cesta ke kvalitě. Praha: NÚV, 2012, Neuveden, č. 6, p. 2-3. ISSN 1804-1159. info
  • POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK, Bohumíra LAZAROVÁ and Lenka HLOUŠKOVÁ. The school: On organisational, interpersonal and individual dimensions of organisational learning. In Chisholm, Lynne; Lunardon, Katharina; Ostendorf Annette; Pasqualoni, Pier Paolo. Decoding the meanings of learning at work in Asia and Europe. 1 st edition. Innsbruck: Universität Innsbruck, 2012, p. 95-106. ISBN 978-3-902811-55-4. URL info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Organizační učení v odborných diskurzech (Organisational learning in professional discourses). Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 22, č. 2, p. 145–161. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-145. URL info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Úloha školního psychologa v procesech organizačního učení (Role of school psychologists in the processes of organizational learning). In Mezinárodná vedecká konferencia Ďuričove dni, Bratislava, 5.-6. října 2012. 2012. info
  • HLOUŠKOVÁ, Lenka, Milan POL, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Moral Dilemmas in the Leadership of Organizational Learning in Schools. In Lárusdóttir, Steinunn Helga; Jóhansson, Ólafur H.; Hansen, Börkur. Education and practice of school leaders : the ethical dimension. Reykjavík: University of Iceland, 2012, p. 111-126. ISBN 978-9935-9025-4-2. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Support for organizational learning in Czech schools. In 3rd World conference on learning, teaching and educational leadership, Brusells, Belgium, 25-28 October 2012. 2012. info
  • POL, Milan. Autoevaluace škol - z čeho vychází a co nabízí (School self-evaluation - what it comes from and what it offers). Online. In Chvál, Martin. Školy na cestě ke kvalitě : systém podpory autoevaluace škol v ČR. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, p. 13-18. ISBN 978-80-87652-47-3. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Przekroczenie progu gabinetu dyrektora - pierwszy etap rozwoju kierowniczego (Stepping into the headteacher office - first stage of the headteacher career). Dyrektor szkoly : miesiecznik kierowniczkej kadry oswiatowej. Warszawa: Wolters Kluwer Polska, 2012, Neuveden, č. 9 (225), p. 38-40. ISSN 1230-9508. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Czas osobistych sprawdzianów - drugi etap rozwoju kierowniczego (Time of personal challenges - the second phase of headteachers career development). Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej. Warszawa: Wolters Kluwer Polska, 2012, Neuveden, č. 10 (226), p. 22-23. ISSN 1230-9508. info
  • SEDLÁČEK, Martin, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Petr NOVOTNÝ. Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení (Organizational learning in the reality of school life: impulses, topics and management strategies). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 17, č. 2, p. 27-49. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2012-2-3. info
  • POL, Milan and Bohumíra LAZAROVÁ. Czech Republic. In Glenn, Charles L.; De Groof, Jan. Balancing Freedom, Autonomy and Accountability in Education. Volume 2. Nijmegen (The Netherlands): Wolf Legal Publishers, 2012, p. 69-98. ISBN 978-90-5850-906-2. info
  • POL, Milan. K dynamice profesní dráhy ředitelů škol (On the dynamics of professional path of the school heads). In Konference Znojemská jarní inspirace 2011. 2011. info
  • POL, Milan. Trends and issues in doctoral studies of education. 2011. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. On definition characteristics of organizational learning in schools. In Barát, Tibor - Szabó, Mária. Does Leadership Matter? Implications for leadership development and the school as a learning organisation. 1. vyd. Budapest - Szeged: HUNSEM - University of Szeged, 2011, p. 147-157. ISBN 978-963-306-111-4. info
  • NOVOTNÝ, Petr, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Martin SEDLÁČEK. Škola jako komunita profesního učení (School as Professional Learning Community). In Kaščák, Ondrej, Pupala, Branislav. Škola - statický element v sociálnej dynamike. Bratislava: Iura Edition, 2011, p. 248-253. ISBN 978-80-8078-459-1. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Bohumíra LAZAROVÁ and Petr NOVOTNÝ. Vedení procesů organizačního učení ve škole: případové studie (Leading processes of organisational learning at schools: case studies). In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 109-117. ISBN 978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-49. Fulltext info
  • POL, Milan and Justina ERČULJ. Trendy v evaluaci práce vedoucích pracovníků škol (Trends in evaluation of work of school leaders). Orbis Scholae. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010, vol. 4, No 1, p. 7-27. ISSN 1802-4637. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna? (Curriculum reform in the Czech schools - Is it sustainable change?). Pedagogická revue. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2010, vol. 62, 1-2, p. 1-22. ISSN 1335-1982. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám (Basic School Headteachers´ Professional Careers: From the Stage of Professional Certainty to New Challenges). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2010, vol. 15, No 1, p. 85-105, 20 pp. ISSN 1803-7437. info
  • POL, Milan. Výzkum školy jako organizačního fenoménu. (Research of a school as an organisational phenomenon.). In XVIII. konference České asociace pedagogického výzkumu, Liberec, 7.- 8. 9. 2010. 2010. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Opening Stages of Basis School Headteachers´ Professional Careers. In Ways to professionalise school leadership in times of turbulence and complexity. Antwerpen (Belgium): Garant Publishers & Paul Mahieu, 2010, p. 39-56. ENIRDELM. ISBN 978-90-441-2680-8. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Leadership in the Processes of Organisational Learning in Schools - First Steps to Carry out a Research Project. In ENIRDELM Conference "Does Leadership Matter? Implications for Leadership Development and the School as a Learning Organisation.". 2010. info
  • POL, Milan. Vdochnovljajuščeje napravlenije. Nekotoryje razmyšlenija o podderžke škol. (Inspirative direction. Some thoughts on school support.). Pervoje sentjabrja. Moskva, 2010, 10 pp. Upravlenije školoj. ISBN 978-5-9667-0704-0. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. On Headteacher Authority in the Beginnings of the Career. In Avtoriteta in vodenje: avtoriteta v vodenju? Koper: Univerza na Primorskem, Fakulteta za management Koper, 2010, p. 143-159, 16 pp. Management. ISBN 978-961-266-092-5. info
  • HLOUŠKOVÁ, Lenka, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Milan POL and Martin SEDLÁČEK. Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení (On the relation between school culture and the individual and organizational learning). In Lukšík, I; Pukančík, M. Sociálnopedagogické štúdie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2010, p. 38-44, 6 pp. ISBN 978-80-223-2961-3. info
  • POL, Milan. Ke zkoumání školy jako organizace (On research of school as an organisation). In Wernerová, J. Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV [CD-ROM]. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010, p. 1-6. ISBN 978-80-7372-722-2. info
  • NOVOTNÝ, Petr and Milan POL. Workplace learning survey in the Czech Republic : Similarities and differences in the culture of workplace learning in two selected sectors (Similarities and differences in the culture of workplace learning in two selected sectors). In Vietnam Forum : Lifelong Learning - Building a Learning Society : Proceedings. první. Ha Noi: Ministry of Education and Training, 2010, p. 247-259. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Critical Incidents in Professional Paths of Headteachers (Examples from the Czech Republic). In Coherence, co-operation and quality in guidance and counselling. International conference. 2009. URL info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Czescy dyrektorzy szkól a reforma programowa (Czech headteachers and curricular reform). Dyrektor szkoly. Wolters Kluwer Polska, 2009, vol. 2009, No 6, p. 34-36. ISSN 1230-9508. info
  • POL, Milan. Čemu i kak učiť rukovoditelej škol. Evropejskij vzgljad na problemu. (What and how to train school leaders, European view at the problem.). 1st ed. Moskva: Biblioteka "Pervogo sentjabrja" - Čistyje prudy., 2009, 29 pp. Upravlenije školoj, 25. ISBN 978-5-9667-0538-1. info
  • POL, Milan. Samoocenivanije obrazovateĺnych učreždenij - novyj vyzov češskim školam (Self-evaluation - new challenge for Czech schools). Professionaĺnoje obrazovanije. Moskva: Department obrazovanija goroda Moskvy, 2009, vol. 13, No 3, p. 30-32. ISSN 1999-2262. info
  • POL, Milan and Justina ERČULJ. K evaluaci práce vedoucích pracovníků škol. (On evaluation of school leaders´ work). In Aktuálne problémy riadenia škol a školských zariadení na všetkých stupňoch riadenia. Nitra, 2009. 2009. info
  • POL, Milan. Learning through different stages of Czech headteachers´ careers. In ASEM LLL Conference "eLearning and Workplace Learning", Bangkok, 20.- 22. 7. 2009. 2009. info
  • POL, Milan, Martin SEDLÁČEK, Petr NOVOTNÝ and Lenka HLOUŠKOVÁ. Úvodní fáze profesní dráhy ředitelů základních škol (Introductory stages of basic school headteachers profesional careers). Studia paedagogica. Brno: MU, 2009, vol. 14, No 1, p. 109-127. ISSN 1803-7437. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. K profesní a životní dráze ředitelů škol (On professional and life path of school heads). In Proměny školy - celostátní konference NIDV pro management škol a školských zařízení. Praha, MŠMT ČR. 2009. info
  • JANÍK, Tomáš, Milan POL and Milada RABUŠICOVÁ. Pedagogický výzkum v zahraničí (Educational research in international context). In Průcha, J. PRŮCHA, Jan (ed.). Pedagogická encyklopedie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, p. 809-812. Výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7367-546-2. info
  • JANÍK, Tomáš, Milan POL and Milada RABUŠICOVÁ. Asociace a organizace pedagogického výzkumu v zahraničí (Educational research associations and organisations in international context). In PRŮCHA, Jan (ed.). Pedagogická encyklopedie. 1st ed. Praha: Portál, 2009, p. 809-812. Výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7367-546-2. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Veřejná správa škol (školské rady) (Public school governance (school governing bodies)). In Průcha, J. Pedagogická encyklopedie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, p. 324-328. 37 - Výchova a vzdělávání (22). ISBN 978-80-7367-546-2. info
  • POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Roman ŠVAŘÍČEK. Grantové agentury podporující pedagogický výzkum v ČR (Grant agencies supporting educational research in Czech Republic). In Průcha, J. Pedagogická encyklopedie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, p. 903-908. 37 - Výchova a vzdělávání (22). ISBN 978-80-7367-546-2. info
  • POL, Milan and Bohumíra LAZAROVÁ. Dobrá škola. Nástroj ke stimulaci diskuze o hodnotách a prioritách školy. (Good school. The instrument for stimulation of discussion about values and priorities of the school.). Na cestě ke kvalitě. Praha: NÚOV, 2009, vol. 2009, No 1, p. 11-13. ISSN 1804-1159. info
  • POL, Milan. K tendencím v přípravě vedoucích pracovníků škol. (On trends in school leaders training). In MRHAČ, J. and O. KNEJZLÍKOVÁ. Specializační vzdělávání ve školství - pojetí a rozvoj profesního zdokonalování vedoucích pracovníků, výchovných poradců a preventistů. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008, p. 48-58, 10 pp. ISBN 978-80-7368-491-4. info
  • POL, Milan. K rabote i podgotovke rukovodjaščich rabotnikov škol - zagraničnyje trendy i češskaja situacija (On work and preparation of school leaders - foreign trends and Czech situation). Taškent: Pedagogičeskij universitet, 2008, 42 pp. Serija 1. ISBN nemá. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change? In Education with a Moral Purpose. Educational Leadership, Management and Governance for Sustainable Future. 2008th ed. Uppsala: Uppsala Universitet, 2008, p. 114-132, 182 pp. ISBN 978-91-506-2031-3. info
  • POL, Milan. Schools on the Threshold to the Era of Lifelong Learning. In Biloslavo, Roberto (ed.) Management v 21. stoletju. 1st ed. Koper: University of Primorska, Faculty of Management, Koper, 2008, p. 109-132, 207 pp. Monograph Series. ISBN 978-961-6573-84-9. info
  • POL, Milan. Škola na cestě k učící se organizaci (School on the way towards learning organisation). Orbis Scholae. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2008, vol. 2, No 3, p. 7-22. ISSN 1802-4637. info
  • POL, Milan and Lenka HLOUŠKOVÁ. Celoživotní učení a vzdělávání dospělých v politických dokumentech (Lifelong learning and adult education in political documents). In Rabušicová, Milada; Rabušic, Ladislav. RABUŠICOVÁ, Milada and Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 9-24. ISBN 978-80-210-4779-2. info
  • HLOUŠKOVÁ, Lenka and Milan POL. Občanské vzdělávání dospělých (Adult civic education). In Rabušicová, Milada; Rabušic, Ladislav. RABUŠICOVÁ, Milada and Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 189-204. ISBN 978-80-210-4779-2. info
  • POL, Milan. Proměny v práci a přípravě vedoucích pracovníků škol. (Changes in work and preparation of school leaders.). In Školský manažment v nových spoločenských podmienkach (pre riadiacich pedagogických pracovníkov). 1st ed. Bratislava: Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2008, p. 135-142. ISBN 978-80-969178-8-4. info
  • POL, Milan. O evalvaciji in samoevalvaciji ravnateljevega dela (On evaluation and self-evaluation of school ladership). In Erčulj, J. (eds.) Kazalniki kakovosti na področju ravnateljevega dela. 1st ed. Ljubljana: Šola za ravnatelje, 2008, p. 26-47. ISBN 978-961-6637-15-2. info
  • POL, Milan. Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v šolskem izobraževanju na Češkem. (Quality assurance in the Czech education.). In Brejc, M. (eds.) Študija nacionalnih in mednarodnih pristopov h kakovosti v vzgoji in izobraževanju. 1st ed. Ljubljana: Šola za ravnatelje, 2008, p. 51-59. ISBN 978-961-6637-18-3. info
  • POL, Milan, John MCBEATH, Tibor BARÁTH, Francesca BROTTO and Georgis BAGAKIS. Bridges across Boundaries´: enacting an ´exquisite sensitivity´ when meeting accountability pressures in diverse cultures. 2007. info
  • POL, Milan. Leadership and accountability: the context of school education in the Czech Republic. 2007. info
  • POL, Milan. Waldorfské školy (Waldorf School). In Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno: MSD, 2007, p. 132-145, 13 pp. 1. ISBN 978-80-86633-93-0. info
  • POL, Milan. Škola vedená, řízená a spravovaná. (Leadership, management and governance of school.). Pedagogika. Praha: UK, 2007, LVII, No 3, p. 213-226, 240 pp. ISSN 0031-3815. info
  • POL, Milan and Jana VAŠŤATKOVÁ. K řízení autoevaluace školy. (On management of school sel-fevaluation.). Pedagogická revue. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2007, vol. 59, No 3, p. 274-286. ISSN 1335-1982. info
  • POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Zuzana ŠIMBEROVÁ and Lucie CHALOUPKOVÁ. Competence Development as Workplace Learning in the Czech Republic. In CHISHOLM, L., H. FENNES and R. SPANNRING. Competence Development as Workplace Learning. Innsbruck: Innsbruck University Press, 2007, p. 63-88, 25 pp. Competence Development. ISBN 978-3-902571-25-0. info
  • POL, Milan. Škola v proměnách (School in transformations.). 1. plus 1. dotisk. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 196 pp. ISBN 978-80-210-4499-9. info
  • POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management. In Dealing with Diversity - a Key Issue for Educational Management. Brno: Masarykova Univerzita, 2006, p. 81-95. ISBN 80-210-4090-4. info
  • HLOUŠKOVÁ, Lenka and Milan POL. Občanské vzdělávání dospělých v České republice (kontext, účast, nabídka a účastníci) (Adult Civic Education in the Czech Republic (Context, Participation, Offer and Participants)). Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2006, vol. 2006, U11, p. 41-54, 13 pp. ISSN 1211-6971. info
  • POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Adult Actors´ Strive for Democracy in Czech Schools. 2006. info
  • POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Democracy in Czech Schools: on Needs of Adult Actors of the School Life. 2006. info
  • POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Demokracie v české škole: potřeby hlavních dospělých aktérů života škol (Democracy in Czech Schools: on Needs of Adult Actors of the School Life). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník anotací 14. konference ČAPV. 2006. ISBN 80-7043-483-X. info
  • POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Leadership as a Matter of Diversity. In ENIRDEM Conference 2006. 2006. info
  • POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Zuzana ŠIMBEROVÁ and Lucie CHALOUPKOVÁ. Workplace learning. National review paper – the Czech Republic (Workplace learning. National review paper – the Czech republic). 2006. URL info
  • POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Demokracie ve škole (Democracy at school). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 115 pp. 1. ISBN 80-210-4210-9. info
  • POL, Milan. Dealing with Diversity: a Key Issue for Educational Management (Dealing with Diversity: a Key Issue for Educational Management. Brno). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 140 pp. ISBN 80-210-4090-4. info
  • POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Návrh Strategie operačních programů v gesci MŠMT pro období 2007 – 2013 (Proposal of National Strategy of Operational Programs). Brno: MŠMT ČR, 2006, 42 pp. info
  • POL, Milan. Škola jako instituce, organizace, pospolitost (School as an institution, an organization and a community). In Vybrané problémy vzdělávací politiky. Praha: Karolinum, 2006, p. 100-115, 15 pp. 1. ISBN 80-246-1262-3. info
  • POL, Milan. O Processo de Bolonhae o Sistema Checo de Educacao. (Bologna process in the Czech system of education.). 1st ed. Lisabon: Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, 2006. 7. ISBN 80-210-4090-4. info
  • POL, Milan. Transformacija vysšego obrazovanija v Češskoj respublike. (Transformation of higher education in the Czech Republic). In VII Sibirskaja škola molodogo učenogo. Materialy Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferenciji "Modernizacija professionaĺnogo poslevuzovskogo obrazovanija: teorija i praktika podgotovki naučno-pedagogičeskich kadrov". 1-. Tomsk, Ruská federace: Tomskij gosudarstvennyj univeritet, 2006, p. 28-34. ISBN 5-93629-236-3. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Oblikovanje in udejanjanje vizije šole (Working with the vision in school). Vodenje v vzgoji in izobraževanju. Kranj: Šola za ranvatelje, 2006, vol. 4, No 3, p. 39-52. ISSN 1581-8225. info
  • POL, Milan, John MACBEATH, J. SCHRATZ, D. MEURET and L. JAKOBSEN. Serena aneb autoevaluace škol v Evropě (Serena: school selfevaluation in Europe). Žďár nad Sázavou: Fakta, 2006, 226 pp. ISBN 80-902614-8-5. info
  • POL, Milan. Pokračování projektu - pilotáž autoevaluace v českých školách. (Project continued - self-evaluation piloting in Czech schools.). In POL, Milan, J. MACBEATH and M. SCHRATZ. Serena aneb Autoevaluace škol v Evropě. Žďár nad Sázavou: Fakta, 2006, p. 204-221, 17 pp. Serena. ISBN 80-902614-8-5. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. School culture as an object of research. The New Educational Review. Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2005, 2005, 5, č. 1, p. 147-165, 18 pp. ISSN 1732-6729. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK and Jiří ZOUNEK. K sociálním souvislostem kultury školy. Vnitřní a vnější aspekty chodu školy (On social context of school culture. Internal and external relations of school operation). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2005, vol. 2004, No 4, p. 16-24. ISSN 1211-4669. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Kultura školy. Příspěvek k výzkumu a rozvoji (School Culture). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 217 pp. ISBN 80-210-3746-6. info
  • POL, Milan. Doktorandskoje obučenije v oblasti "Pedagogika" v Češskoj respublike: sovremennaja situacija i tendencii razvitija. (Doctoral studies of Education in the Czech Republic). In Modernizacija professionaľnogo poslevuzovskogo obrazovanija. 1st ed. Tomsk, Ruská federace: Tomská státní pedagogická univerzita, 2005, p. 18-21. ISBN 5-93629-205-3. info
  • POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií) (Headteachers and the management of quality in school (... from case studies)). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2005, U10, No 1, p. 49-66, 8 pp. ISSN 1211-6971. info
  • POL, Milan, Justina ERČULJ, Dorota EKIERT-OLDROYD, Paul MAHIEU, Miloš NOVÁK and Anita TRNAVČEVIĆ. ESIST. Evaluation for Improving School Leaders Training Programmes. Ljubljana: Šola za ravnatelje, 2005, 80 pp. 1. ISBN 961-91444-3-0. info
  • POL, Milan and Bohumíra LAZAROVÁ. Module Staff Development. In Handbook for trainers. Research-based training for headteachers. Brno: MU, 2005, p. 50-104, 54 pp. 1. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK and Jiří ZOUNEK. Vnitřní a vnější souvislosti fungování školy a její kultury (Internal and external relations of school operation and school culture). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2004, U9, No 1, p. 49-58, 9 pp. ISSN 1211-6971. info
  • POL, Milan, C. BIRZEA, D. KERR, R. MIKKELSEN, I. FROUMIN, B. LOSITO and M. SARDOC. All-European Study on Policies for Education for Democratic Citizenship. Strasbourg: Council of Europe, 2004, 130 pp. 9 789287 156075. ISBN 92-871-5608-5. info
  • POL, Milan, J. AHONEN, G. DUNNING, I. IVANOVA and A. KELLEHER. Leadership and School Culture - Opportunities and Challenges. Proceedings of the ENIRDEM 2004 Conference. 2004. info
  • POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. What Has So Far Been Indicated by the Research of Democracy at Czech Schools? Education-line. Leeds: Brotherton Library, University of Leeds, 2004, -, -, p. 1-7. University of Leeds info
  • POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Demokracie v české škole - z úvodu výzkumného projektu (Democracy at Chzech School: data of the initial stage of a research project). In Wiegerová, A, (ed.): Kvalita života v škole v centre pozornosti výzkumných projektov. Bratislava: Univerzita Komenského, 2004, p. 59-68, 9 pp. ISBN 80-969146-2-6. info
  • HLOUŠKOVÁ, Lenka, Dana KNOTOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Milan POL and Milada RABUŠICOVÁ. Vzdělávání poradců v České republice (Education and training of counsellors in the Czech Republic). Praha: Národní vzdělávací fond, 2004, 118 pp. aa. ISBN 80-86728-15-3. info
  • POL, Milan. Ke konceptům rozvoje školy a jejich implikacím pro řízení a správu škol (Towards concepts of the school development and its implications in school management). In Mezinárodní konference Všeobecné vzdělávání pro všechny. Praha: MŠMT ČR a Pedagogické muzeum J. A. Komenského v Praze, 2004, p. 200-207, 9 pp. ISBN 80-901461-7-1. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Grantové nabídky a české školy (Grant Offers and Czech schools). 1st ed. Praha: Národní vzdělávací fond, 2003, 128 pp. EUROGUIDENCE 2003. ISBN 80-903125-9-4. info
  • POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Lenka HLOUŠKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Culture of the Czech school: on particular areas of its manifestation. Education-line. Velká Británie: Brotherton Library, University of Leeds, 2003, -, -, p. 1-8. Education-line info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. K základům úspěchu v řízení škol - O práci ředitelů škol s vizí (To the Basis of Success in the Management: The Work of School Headteachers with a Visio). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, U8, No 1, p. 87-102, 15 pp. ISSN 1211-6971. info
  • POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty (How Success in the Work with Grants is Born at Schools). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, U8, No 1, p. 117-126. ISSN 1211-6971. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUSKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jirí ZOUNEK. Stimulating Milieu to Learning and Teaching at Today's Czech Schools. Education-line. Leeds: University of Leeds, 2003, -, -, p. 1-8. Education-line info
  • POL, Milan. All-European Study on Policies for Education for Democratic Citizenship (EDC). Regional Study. The Central European Region. 1st ed. Strasbourg: Council of Europe 2003, 2003, 68 pp. DGIV/EDU/CIT (2003) 26. info
  • POL, Milan and Peter KRAPF. Presentation of the programme of the Council of Europe "Education for citizenship and human rights in Bosnia and Herzegovina. Moskva: Council of Europe, 2003. Organisation and implementation of active methods. info
  • POL, Milan, Jukka AHONEN, P. GIDDINS, David OLDROYD, Justina ERČULJ, E. GROTH, Ilze IVANOVA and V. TARMAGALADZE. Leading Schools with a Global perspective. Proceedings of the International Conference. Riga: University of Latvia - Riga Teacher education Centre - Distance Education Centre of Latvia, 2003, 98 pp. ISBN 9984-18-092-1. info
  • POL, Milan and R. MIKKELSEN. Northern and Central Europe. All-European Study Reports. 2003. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Hledání pojmu kultura školy (In Search of the Concept of School Culture). Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2002, vol. 52, No 2, p. 206-218. ISSN 0031-3815. URL info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Kultura školy jako předmět výzkumu (Culture of the school as a subject of research). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2002, U8, No 1, p. 47-61, 5 pp. ISSN 1211-6971. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra and Milan POL. On efforts to collegially develop teacher professionalism. In A Conference Tells Its Story. 1st ed. Chelmford Essex: Earlybrave, 2002, p. 171-176. ISBN 1-900432-40-4. info
  • POL, Milan. K možnostem práce ředitele s iniciativní skupinou (On a Head´s possibilities with initiative group). Olomouc: Socrates-Comenius, 2002. 87527-CP-1-CZ-C31. URL info
  • POL, Milan. Poznámky k procesu řízení změny ve škole (Memos on a management of change.). Olomouc: Socrates - Comenius, 2002. 87527-CP-1-CZ-C31. URL info
  • NOVOTNÝ, Petr and Milan POL. Vybrané kapitoly ze školní pedagogiky (Selected chapters from school education). Brno: Masarykova univerzita, 2002, 84 pp. ISBN 80-210-3020-8. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra and Milan POL. Ke snahám o kolegiální rozvoj učitelského profesionalismu (Towards teachers professional developpment efforts). In Pedagogická profesia v kontexte aktuálnych spoločienskych zmien (riziká, problémy, perspektivy). 1st ed. Prešov: FHPV Prešov, 2001, p. 172-177. ISBN 80-8068-037-X. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Kultura české školy a strategie jejího rozvoje - k předvýzkumné fázi projektu (The Czech School Culture and Strategies for its Development. The Pre-research.). In Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum. Ostrava: Pedagogická fakulta, 2001, p. 244-247. ISBN 80-7042-181-9. info
  • POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Jiří ZOUNEK and Eva VÁCLAVÍKOVÁ. Na čem stojí rozvoj současné české školy? (K významu jednotlivých prvků kultury školy.) (What the Foundations of Contemporary Czech School Development? (Towards the Significance of the Individual of School Culture.)). In Pedagogická konferencia VI. Premeny slovenského školstva na prahu nového milénia. Nitra: Pedagogická fakulta UKF v Nitre, 2001, p. 133-138. ISBN 80-8050-470-9. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Bílá kniha - vize českého vzdělávání (White Book - the vision of Czech education). Universitas, revue Masarykovy univerzity v Brně. Brno: Masarykova univerzita, 2001, vol. 2001, No 2, p. 3-12. ISSN 1211-3384. info
  • POL, Milan. Obecné trendy ve správě škol (Trends in school administration). In Komunikace školy s veřejností. 1. vydání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2001, p. 83-94. 1. ISBN 80-7082-828-5. info
  • POL, Milan and Ernst MARX. K projektové práci ve školách (s důrazem na potenciál projektů pro rozvoj škol). (On project work in schools (with the emPhasis on potential for schoool development)). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2001, U7, No 1, p. 21-31, 10 pp. ISSN 1211-6971. info
  • POL, Milan. K rozvoji škol v ČR. (Czech School Development). Pedagogické rozhĺady. Banská Bystrica: Metodicko-pedagogické centrá Slovenska, 2001, vol. 10, No 2, p. 27-31, 4 pp. ISSN 1335-0404. info
  • POL, Milan. School Effectiveness and Improvement in Czech Republic. What Shall Come After tfe first Decade of The Era? Toronto Kanada: International Congress for School Effectiveness and Improvement., 2001. 1. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. The White Book: What Does it Mean for Education in the Czech Republic? ICP online. 2001, vol. 1, No 1, p. 1. info
  • POL, Milan. Organizační poradenství a autonomní rozvoj škol. (Organizational consultancy and autonomous school development.). In Zborník I. medzinárodnej konferencie projektu ŠKOLA ZMENA. 2000th ed. Brezno: PdF UKF Nitra, Slovensko - Hogeschool Helicon Zeist, Nizozemí, 2000, p. 43-46. info
  • POL, Milan. Intervision and supervision as challenging options for co-operation. (Intervision and supevision as challenging options for co-operation.). In Lunenberg, M., Rubinstein, M. (red.): 'Zmena' is Slowaaks voor verandering... Verlag van een onderwijsondersteuningsproject. 1st ed. Leuven - Apeldoom, Nizozemí: Garant, 2000, p. 85-90. 1. info
  • POL, Milan and Bohumíra LAZAROVÁ. Spolupráca učiteĺov -podmienka rozvoja školy (Teachers' cooperation - the condition for school development). 2nd ed. Prešov: Metodické centrum Prešov, 2000, 93 pp. ISBN 80-8045-192-3. info
  • POL, Milan. Další vzdělávání učitelů, kariérní růst a rozvoj škol: (In-service teacher education and training, career growth, and school development:). In Škola v kontexte celoživotného učenia. Zborník z kolokvia. Prešov: Metodické centrum, 2000, p. 14-18. info
  • POL, Milan. The Return of the Vision: Comprehensive Nine-Year Basic Schooling for all Czech Students. ICP Online. Austrálie: ICP, 2000, vol. 1, neuvedeno, p. on-line, 4 pp. info
  • POL, Milan. Česká škola, participace a kolegialita. (Soubor přednášek k semináři "Klíče od školy evropské"). (Czech School, participation and cooperativeness). Olomouc: Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR., 2000. 1. info
  • POL, Milan. On Reflective Practitioner Research in the Czech Education. In Kroath, F., Vernon, T., (eds.) A Conference Tells its Story. Innsbruck, Rakousko.: 3. International Practitioner Research Conference., 2000, p. 141-146. ISBN 1-900-432-40-4. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Changes in Czech education - an improvisation or managed process? The case of launching school governing bodies into the practice. Edinburgh, Skotsko: European Conference of Educational Research, 2000. 1. info
  • POL, Milan. Plánovanie rozvoja školy s použitím špecifického systému posudzovania práce školy. (School Development Planning). In Kosová, B. a kol.: Změna a inovácie školy a výchovy. Učebné texty slovensko-holandského vzdelávania učiteľov v projekte Škola Zmena. 2000. ISBN 80-8050-322-2. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Governance and participation in Czech school. In Bolan, R., v. Wieringen, F. (eds.): Research on Educational Management in Europe. 1st ed. Berlin-New York: Waxmann, 1999, p. 110-121. ISBN 3-89325-702-0. info
  • POL, Milan and Bohumíra LAZAROVÁ. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. (Collaboration of teacher - a condition for school development.). Praha: STROM Praha, 1999, 78 pp. ISBN 80-86106-07-1. info
  • POL, Milan. Škola: organizace běžná, specifická či snad pospolitost? (School as a common organization, a specific organization, or a community?). Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1999, U 3-4, No 1, p. 59-80, 21 pp. ISSN 1211-6327. info
  • POL, Milan. Pohled na školu jako základ vztahů školy a rodiny. (Understanding of school as a basis of school / family relations.). In Sborník příspěvků z 5. pedagogického semináře. Ostrava: PedF OU, 1999, p. 16-20. ISBN 80-7042-149-5. info
  • RABUŠICOVÁ, Milada and Milan POL. Diverzifikace terciárního sektoru v českém školství. (Diverzification of the tertiary sector in Czech schooling towards current situation and perspectives of development of higher vocational colleges.). Pedagogika. Praha: UK Praha, 1999, XLIX, No 2, p. 156-168. ISSN 0031-3815. info
  • POL, Milan. K participaci a spolupráci v řízení a správě škol (On participation and collaboration in management and governance of schools). 1999. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Rady škol - věc veřejná? (Boards of governors - a public issue?). Brno: FF MU, 1998, 107 pp. ISBN 80-210-1745-7. info
  • POL, Milan and Bohumíra LAZAROVÁ. Společenské změny a škola: spolupráce učitelů jako klíčový faktor autonomního rozvoje školy. Závěrečná zpráva z výzkumu podporovaného MŠMT. (Social changes and school). Brno: MŠMT-RS 97 124, 1998, 92 pp. Závěrečná zpráva. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Rozvoj vztahů školy a rodiny: několik zahraničních inspirací (The Development of Relations Between the School and Family.). Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Brněnská univerzita, 1997, U2, U2, p. 5-34, 29 pp. ISSN 80-210-1753-8. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Učitelé a rozhodovací procesy ve škole (Teachers and decision making processes in the school). Pedagogická orientace. Brno, 1997, vol. 1997, No 4, p. 95-99. ISSN 1211-4669. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Spolupráce školy a rodiny v současném rozvinutém světě (School family collaboration in current developed world). Sborník FF BU. Brno: FF BU Brno, 1997, vol. 1997, U2, p. 5-34, 29 pp. ISSN 1211-6971. info
  • POL, Milan. Management of Czech Schools: with or without Teachers´ Participation? Brno: RSS CEU, 1997, 65 pp. aa. info
  • POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Správa a řízení škol. Rady škol v mezinárodní perspektivě. (The governance and management of schools. School governing bodies in an international perspective.). 1st ed. Brno: Paido, 1996, 129 pp. ISBN 80-85931-32-X. info
  • RABUŠICOVÁ, Milada and Milan POL. Vztahy školy a rodiny dnes: hledání cest k partnerství. (School/family relations today: searching for ways to partnership.). Pedagogika. Praha: PedF UK, 1996, vol. 1996, No 2, p. 105-116. ISSN 0031-3815. info
  • POL, Milan. Participativní řízení škol a kroužky kvality jako jeho netradiční forma. Sborník prací FF BU, U-1, řada pedagogická, s. 51-66. (Participative Management of Schools and Circles of Quality as its Nontraditional Representation.). Sborník prací FF BU. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1996, vol. 1, No 1, p. 51-66, 15 pp. ISSN 1211-6327. info
  • POL, Milan. Waldorfské školy - izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy? (Waldorfs schools: an isolated alternative or interesting stimulus for other schools?). Brno: FF MU, 1995, 170 pp. aa. ISBN 80-210-1097-5. info
  • POL, Milan. Rady škol jako produkt participativních a decentralizačních trendů (Boards of governors as a product of trends towards participation and decentralisation). Technické aktuality a metodické rozhledy pro střední průmyslové školy. Praha: VÚOŠ Praha, 1995, vol. 1995, No 1, p. 6-9. ISSN 0139-8555. info
  • BOSÁKOVÁ, Alice and Milan POL. Spolupráce školy se sociálními partnery (se zaměřením na problematiku rady školy) (Co-operation of school with social partners (with the focus on school governing bodies)). Praha: MŠMT ČR, 1994, 69 pp. Zpráva z grantového úkolu MŠMT ČR č. RS 2/2 94. info
  • POL, Milan. El impulso educativo de Steiner en Checoslovaquia. (Impulse of Steiner education in Czechoslovakia). Revista de iniciativas antroposoficas. Barcelona, 1993, neuveden, 61-62, p. 3-10. info
  • POL, Milan. K impulsu waldorfských škol pro pluralitu v Čechách. (On Waldorf schools´ impulse for pluralism in Czech lands). Pedagogika. Praha: PedF UK, 1993, XLIII, No 3, p. 257-267. ISSN 0031-3815. info
  • POL, Milan. K otázkám řízení waldorfských škol. (On management of Waldorf schools). Sborník prací filosofické fakulty brněnské univerzity. Brno: FF MU, 1992, vol. 1, No 26, p. 49-58, 9 pp. ISSN 0231-7664. info
  • POL, Milan. Waldorf Education in Czechoslovakia: Two Years After the Velvet Revolution. AWSNA Newsletter. USA, 1991, vol. 3, No 1, p. 18. info

2024/02/11


Životopis: prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (učo 75), verze: čeština(1), změněno: 11. 2. 2024 21:44, M. Pol

Another Variant: English(1)