V předchozím měsíci probíhalo testování nové e-learningové agendy Interaktivní osnova, která slouží k rozvrhnutí celého e-kurzu, buď tématicky nebo časově.
Interaktivní osnova představuje scénář kurzu - rozcestník, ze kterého student vstupuje do jednotlivých e-learningových aktivit. Učitel si postupně připraví aktivity, které by chtěl mít rozděleny do jednotlivých témat nebo například do týdenních výukových celků (v průběhu semestru, e-kurzu), vytvoří je v IS MU v aplikaci Osobní administrativa -> Záznamník učitele -> Interaktivní osnovy (ve Studijní materiály), a pak osnovu studentu zveřejní v přehledné podobě.
Pro prezenční výuku může učitel používat jen část e-learningu (např. procvičování, odevzdávárnu, diskusní fórum) a pro malý počet aktivit během semestru není nutné tvořit osnovu. Pokud ale má učitel přehledným způsobem zpracovány výukové aktivity v elektronické formě, je pro jeho studenty výhodnější například vidět a sledovat, co se který týden děje.
Interaktivní osnova
Osnova není editorem pro tvorbu materiálů, ale je místem kumulujícím e-learningové aktivity, které již v IS existují a byly připraveny v agendě Studijní materiály a Interaktivní materiály (zveřejnění studijních materiálů, sběr úkolů v Odevzdávárnách, diskutování v Diskusním předmětovém fóru, použití testovací agendy, průzkumu apod.). Editací osnovy vytváříme a upravujeme kostru osnovy, rozdělujeme ji na požadovaný počet oddílů, podosnov. K jednotlivým podosnovám lze vkládat komentářový text, sdělení, lze využít vkládání odkazů na jiné soubory, složky, ale i jiné osnovy (nemusí se vytvářet/přepisovat zcela nové aktivity pro e-kurzy, které spolup vzájemné souvisí). Studentům můžeme nastavit časový harmonogram, kdy jsou jim jednotlivé oddíly (aktivity) zveřejněny, pak podosnovy "vidí" a mohou rozbalit na dílčí aktivity až v nastaveném časovém období (například v týdnu od 21.10.2005 do 30.10.2005).
Tyto a mnoho dalších funkcí lze v aplikaci využívat a kombinovat, včetně nastavení přístupových práv.
Naopak student používá osnovu ve své aplikaci Student -> Studijní materiály (e-learning), kde vidí přehledně zveřejněné Interaktivní osnovy jednotlivých předmětů.
Není dána pevná struktura, jak kurzy strukturovat. Závisí na učiteli, co mu vyhovuje a co potřebuje. Možné příklady struktury osnovy jsou: - jedna osnova s třinácti podcelky pro třináct týdnů semestru - jedna osnova s několika podcelky - tématy, kterým se chcete věnovat - zvláštní osnova pro každou seminární skupinu - jedna osnova, kde každý týden se člení ještě na přednášku a cvičení - osnova se společnými informacemi, která se dále člení na osnovy pro jednotlivé seminární skupiny
22. listopadu 2005