21. 3.
2006
Not rated yet.
Činnost studijního oddělení na každé vysoké škole spočívá z největší části
v péči o studenta. Stará se při nástupu ke studiu, v průběhu studia,
ale i v situaci, kdy student končí své úspěšně (i neúspěšné) studium,
a zařizuje mnoho záležitostí se zakončením studia spojených.
Pracovníkům studijních oddělení velmi zjednodušuje jejich práci
funkční administrativní informační systém, jejichž služeb na Masarykově
univerzitě studijní oddělení hodně využívají.
Nyní přibyla služba, která umožňuje zjistit přímo v Informačním
systému MU, zda student v okamžiku, kdy opouští svoji Alma Mater,
vrátil všechny knihy z knihovny a vyrovnal finanční závazky.
Nemít tyto závazky patří například mezi podmínky vydání vysokoškolského
diplomu a dříve bylo zvykem přinést potvrzení přímo z knihovny.
Univerzita nemá s ohledem na svou početnou strukturu pracovišť centrální
knihovnu, ale disponuje devíti ústředními knihovnami fakult a dále další
stovkou dílčích knihoven. Nicméně elektronické katalogy těchto knihoven
napomohly přejít na centrální automatizovaný knihovní systém
Aleph, kde
jsou evidované knihy i výpůjčky.
Aplikace v IS MU umožňuje pracovníkovi studijního oddělení kontrolu
knihovních závazků hromadným dotazem Kdo má závazky vůči knihovnám
a následně zjistit v aplikaci IS MU: Osobní administrativa -> Studijní
-> Závazky osoby vůči knihovnám aktuální stav.
Studenty s nevyřízenými závazky lze pak např. obeslat e-mailem.
Každý uživatel může také sám ověřit v IS MU: Osobní administrativa ->
Personální -> Moje výpůjčky v knihovnách, zda má nebo nemá zapůjčenou knihu.
Agenda si při takovém požadavku zpřístupní tuto informaci on-line právě
ze systému
Aleph, který
spravuje Ústav výpočetní techniky MU.
Komunikace s tímto systémem je jedním z příkladů spojení IS MU s dalšími
externími systémy (personalistika, ekonomika, intranet, ...).
22. března 2006