31. 10.
2008
Not rated yet.
Internetové
Obchodní centrum MU je
(dále OC MU) v univerzitním prostředí poměrně nová - trochu neobvyklá věc. V souladu s očekáváním
se ale postupně stále více ukazuje, jak
je užitečná.
V tiskové zprávě z 22. listopadu 2008 se dočtete, že Obchodní centrum MU využilo během prvního roku činnosti 13 000 lidí.
(Podrobnosti o OC MU naleznete v dřívěším článku Obchodní centrum MU rozšiřuje nabídku.)
Několik statistik:
-
K 15. únoru 2008 evidovalo Obchodní centrum 889 objednávek a přijalo platby ve výši
356 640 Kč.
- Prvního milionu obratu bylo dosaženo už 29. února 2008 (1 217 760 Kč).
- K 16. říjnu 2008, tj. po roce provozu, jsme dosáhli obratu 13
mil. Kč v Obchodním centru MU.
- K dnešnímu dni se celkem prodalo také 171 různých služeb, uskutečnilo
přes 16 034 objednávek (z nichž vniklo 13 798 skutečných pohledávek).
- Obslouženo k dnešnímu dni bylo 13 069 zákazníků.
- Platbu kartou využilo aktuálně asi 20 % – 30 %
(číslo se mění každým dnem) zákazníků v rámci pilotního provozu na
Fakultě informatiky MU.
- A jen za září byly přijaty platby v OC MU přes 5,5 mil. Kč.
Obr. 1: Nárůst objednávek
Obchodní centrum MU zaznamenalo také v pondělí 25. srpna 2008 rekordní počet
podaných objednávek. Uživatelé v tento den založili 822 objednávek, přičemž poslední zaznamenaný rekod byl z 30. června 2008, kdy byl
denní objem objednávek
„jen“ 94.
Za zvýšeným zájmem o nákup v Obchodním centru MU stojí nejen vysoká poptávka po
revalidačních přelepkách na průkazy ISIC, ale také objednávky kurzů celoživotního vzdělávání.
Podíl prodeje kromě celoživotního vzdělávání a ISIC přelepek tvoří
také přípravné kurzy, konference, poplatky za promoce, kurzy Jazykové školy, Univerzity třetího věku
a několik knížek Nakladatelství MU a Právnické fakulty.
Během jediného dne tak studenti na objednávkách za revalidační přelepky dohromady ušetří
přes 15 500 Kč jen na poplatcích, které by museli uhradit,
pokud by platby realizovali pomocí poštovních poukázek. Výhody
Obchodního centra MU tím
ale nekončí! Zákazníci ušetří nejen peníze, ale také čas, který by strávili cestou na poštu či na poště samotné. Navíc objednávají pohodlně přímo ze svého
počítače nebo odkudkoliv na světě.
Zájem o služby Obchodního centra MU, v univerzitním prostředí České republiky stále
unikátního, roste nejen ze strany zákazníků, ale také ze strany jednotlivých fakult. Do nabídky jsou tak postupně zařazovány další a další kurzy, semináře
nebo konference, ale také propagační předměty či publikace vydávané přímo na Masarykově univerzitě. V pilotním provozu je pro vybrané nabídky možnost
platbu realizovat přímo platební kartou, která se také těší velké oblibě.
Od začátku provozu Obchodního centra MU bylo podáno téměř 17 000 objednávek a celkový
obrat přesahuje částku 13 000 000 Kč.
31. října 2008