12. 12.
2008

Recenzní řízení a výukové publikace na Elportále

• RSS
Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Od podzimu 2008 je autorům z řad vyučujících Masarykovy univerzity při podávání žádosti o zveřejnění jejich autorského výukového díla na Elportále umožněno požádat o recenzi. Možnost recenzování díla byla implementována v reakci na nemalý zájem autorů i vedoucích akadamických pracovníků, kteří usilují o to, aby jejich fakulta produkovala velmi kvalitní díla. Proto jim možnost recenzování díla vystaveného na Elportále chyběla. Ediční rada Elportálu požádala o spolupráci zástupce edičních rad či komisí jednotlivých fakult, aby se svými podněty a připomínkami podíleli na zformulování a schválení pravidel recenzního řízení. Velmi pozitivní odezvu obdržela možnost recenzování děl např. na Fakultě sportovních studií, Přírodovědecké fakultě či Právnické fakultě, kde předsedové edičních komisí na recenze doslova reagovali slovy potřebujeme a hodí se nám, podobně jako i na dalších fakultách MU.

Proces získání recenze k dílu se zahajuje na žádost autora a následně po pokynu Ediční rady Elportálu. Výraznou roli v něm však hrají fakultní ediční komise či rady. V rámci řízení je hodnocena především odborná kvalita díla a jeho vhodnost pro výuku. O recenzi mohou požádat i ti autoři, kteří již své dílo zveřejněné mají. Dílo, které podstoupilo recenzní řízení, je na Elportále výrazně označeno logem „recenzováno“. Recenze výrazně zvyšuje hodnotu samotného díla, zvyšuje však i jeho úroveň a prestiž.

Obr.: Dílo označené logem recenze.

Další informace o recenzním řízení, pravidlech zveřejňování děl na Elportále, vymezení působnosti Ediční rady Elportálu a edičních rad fakult apod. naleznete v Pravidlech pro zveřejňování a recenze děl na Elportále.

Jak postupovat, chce-li autor publikovat na Elportále, se dozví v informacích pro autory.

12. prosince 2008

Dosud nečteno0 komentářůpermalink