15. 10.
2019
Agenda Úřadovna zajišťuje kromě spisové služby také celý proces zpracování nejrůznějších dokumentů a žádostí v elektronické podobě, včetně kontrol a automatického upozorňování pověřených osob. Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) nyní rozšířil agendu o novou aplikaci Moje úřadovna pro rychlejší přístup k důležitým dokumentům a spisům. Aplikaci ocení především uživatelé z vedení univerzity či jednotlivých fakult, kteří se spisovou službou nepracují do hloubky, ale potřebují se především rychle zorientovat ve spisech, které mají vyřídit.
Obr. 1: Aplikace Moje úřadovna
Po výběru konkrétního spisu z jedné z agend, které se v Moje úřadovna nabízí, se uživateli zobrazí podrobnější náhled. Největší část obrazovky vyplňují samotné dokumenty v PDF formátu, uživatel tedy rovnou vidí texty dopisů, žádostí nebo rozhodnutí.
V levé části se pak nabízí kromě možnosti přepnout na jiný dokument také tlačítko na vložení komentáře nebo uložení rozhodnutí, dle nastavení agendy.
Základní informace o spisu se přehledně zobrazí po kliknutí na ikonku Informace o spisu (obr. 2) v pravém horním rohu náhledu spisu. Zobrazují se navíc pouze ty informace, které jsou důležité pro věcné zpracování obsahu daného spisu, nikoliv pro vedení spisové služby jako takové.
Obr. 2: Náhled vybraného spisu
Využití agendy Úřadovna dokládá také počet dokumentů, podepsaných kvalifikovaným elektronickým podpisem, jenž v srpnu 2019 přesáhl hranici 100 000.
Aplikaci naleznou uživatelé v autentizované části IS MU → Úřadovna → [Moje úřadovna].