Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
This blog is written by
PhotographsFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Old posts
Category
Blog owners: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Right to read: anyone on the Internet, a specific group of users: FI:CVT FI
Right to post comments: a specific group of users: FI:CVT FI
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13  ... 107 »
21. 12.
2023

Představení agendy pro hodnocení zaměstnanců

No prevalent rating | 0 | 1
Novinky

V rámci Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) vznikla již před delší dobou samostatná agenda sloužící pro hodnocení zaměstnanců, zejména neakademických pracovníků. Vývojové práce ještě nejsou zcela u konce, ale i tak již hodnocením prošly stovky pracovníků MU, a proto je nejvyšší čas tuto agendu představit i čtenářům novinek o IS MU.

Aplikace Hodnocení zaměstnanců slouží jako podpora během hodnoticího procesu, kdy si hodnocený zaměstnanec a jeho nadřízený „vyměňují“ mezi sebou formuláře, které se týkají zejména pracovních cílů, plánů na další rozvoj a zhodnocení vlastního pracovního výkonu, motivace apod.

Samotné hodnocení probíhá v několika fázích, kdy se formuláře předávají mezi hodnoceným pracovníkem a jeho nadřízeným. Aplikace vždy přehledně vyznačí, k jakým změnám od minulé fáze ve formuláři došlo. Vedoucí s podřízeným tedy mohou iterovat např. při plánování, jaký vzdělávací kurz bude pracovník v následujícím roce navštěvovat. V poslední, páté fázi, si hodnocení přebírá personální oddělení, provádí kontrolu formulářů a následně je uzavírá. Tímto posledním krokem se uzavřené hodnocení přenese také do spisové služby. 

Obr. 1: Formulář Pracovní cíle pohledem hodnoceného pracovníka

Podoba formulářů a hodnotící proces vycházejí ze zadání odboru pro personální řízení, sortiment a podobu formulářů je ovšem možné do jisté míry upravovat na míru danému pracovišti či fakultě.

Hodnoticí formulář může obsahovat různé druhy otázek. Textová pole pro vepsání volného textu, výběr z možností či hodnocení na škále. Sběry hodnocení konkrétního pracoviště jsou navzájem provázané, v následujícím roce se pro formuláře Pracovní cíle a Individuální plán rozvoje automaticky přidává vyhodnocovací část, kde pracovník může na škále zhodnotit, nakolik se mu podařilo daného cíle dosáhnout a zhodnotit absolvované rozvojové kurzy a další naplánované aktivity.

Obr. 2: Pohled hodnotitele na stav hodnocení podřízených pracovníků

Personalisté mají v rámci agendy k dispozici také další aplikace, které například umožňují kontrolovat, v jaké fázi se u koho hodnocení nachází, nastavovat data sběru, hromadně obesílat zaměstnance nebo exportovat vyplněné informace. Důležitou součástí je také tzv. strom hodnocení, kde se přehledně zobrazují jednotlivé úrovně vedoucích zaměstnanců a jejich podřízených.

Agenda je dostupná v autentizované části IS MU → Personální → Hodnocení zaměstnanců.

Not read yet0 commentspermalink
21. 12.
2023

Elektronizace vztahů se zaměstnanci prostřednictvím Úřadovny

Informative | 1 | 1
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) již několikrát informoval o možnostech využití agendy Úřadovna pro elektronizaci různých univerzitních procesů. Nově byla agenda využita také pro elektronizaci vztahů mezi školou a zaměstnanci, kdy jejím prostřednictvím zaměstnanci MU podepisovali dohody o výkonu práce na dálku. Během října podepsalo dohodu elektronicky více než 2500 zaměstnanců MU.

Dříve bylo možné dle zákoníku práce doručovat elektronicky pouze v případě, kdy zaměstnanec disponoval platným uznávaným elektronickým podpisem. Nově je možné doručovat i do soukromé e-mailové schránky, pokud s tím zaměstnanec písemně souhlasí.

V takovém případě je nejprve dokument elektronicky podepsán zástupcem školy, dokument je prostřednictvím IS zaslán zaměstnanci a ten po jeho zobrazení má možnost jej podepsat tzv. prostým podpisem, tj. kliknutím na tlačítko v aplikaci. Dokument je následně opatřen systémovou pečetí s vodoznakem zaměstnance.

Obr. 1: Podepsání dokumentu elektronicky, včetně volby e-mailové adresy pro doručení

Oproti doručování studentům je u zaměstnanců navíc vyžadován souhlas s doručením, který musí mít písemnou podobu. Souhlas se zobrazí jako text před samotným podepsáním, zaměstnanec díky tomu nemusí provést ani jeden klik navíc a systém automaticky vygeneruje písemnou formu souhlasu do spisu. Legislativou je vyžadováno doručení na soukromý e-mail, proto se zaměstnanci předvyplní jeho poslední známá adresa, kterou má možnost změnit nebo jen potvrdit podpisem. Výsledný dokument se poté na tento e-mail automaticky doručí.

Výhodou doručování prostřednictvím Úřadovny je, že odpadá nutnost programovat řešení na míru pracovněprávním vztahům. Zaměstnanec se může rozhodnout, zda chce nebo nechce doručovat elektronicky. Vše je provedeno hromadně, případně automatizovaně, a celý proces je řádně evidován ve spisu včetně písemných souhlasů.

O využití Úřadovny jsme vás již dříve informovali v novinkách Hromadné zpracování dohod o provedení práce v Úřadovně nebo Elektronizace zápůjček IT techniky pro potřebné studenty v Úřadovně.

Not read yet0 commentspermalink
18. 10.
2023

Nové moderní servery zrychlí IS MU

Interesting | 9 | 9
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) realizoval kompletní modernizaci původních centrálních serverů pro ukládání vysoce strukturovaných dat. Výměnu serverů není možné na rozdíl od většiny jiných prací provádět za chodu systému, proto došlo v sobotu 2. září 2023 v brzkých ranních hodinách k plánovanému přerušení provozu služeb is.muni.cz a mail.muni.cz. Ostatní servery určené pro běh aplikací IS MU a ukládání nestrukturovaných dat (dokumentů, videa, ...) budou do provozu zavedeny následně během příštích měsíců za plného provozu.

Modernizace serverů byla nutností, neboť funkci serverů pro ukládání a zpracování dat zajišťovaly různé počítače, a některé z roku 2011 v letošním roce již dosloužily. Postupná obměna umožní nahradit nyní nejdůležitější servery novými, které disponují nejnovějšími technologiemi.

Obr. 1: Nový databázový server zevnitř

Obr. 2: Přední ulička se servery IS

Podrobnější informace k důvodům výměny a funkci nových serverů jsou dostupné na stránce Modernizace serverů IS MU.

Modernizace serverů proběhla v Datacentru Fakulty informatiky MU na Botanické ulici v Brně a financována byla z prostředků Národního plánu obnovy.

O modernizaci centrálních serverů jsme vás již informovali v novince Modernizace serverů Informačního systému MU nebo IS MU je provozován na nových a výkonnějších počítačích.

Not read yet0 commentspermalink
24. 8.
2023

IS MU přináší změny v aplikaci Seznamování s předpisy

Interesting | 2 | 2
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) se tentokrát zaměřil na podněty uživatelů a rozšířil aplikaci Seznamování s předpisy o další zajímavé funkce, které ulehčí práci zejména odpovědným osobám.

Ve starší novince Seznamování s předpisy – vše důležité na jednom místě byli uživatelé informování o nově vytvořené aplikaci, která nabízí přehled předpisů, se kterými se musí pracovník podle zákona seznámit. Aplikace je využívána napříč celou Masarykovou univerzitou téměř všemi hospodářskými středisky. Pro větší přehlednost byla nově rozšířena o kontaktní osobu. Kontaktní osoba je uvedena u každého předpisu a je připravena zodpovědět veškeré dotazy, které ke každému novému předpisu mohou ze strany obeznamovaných pracovníků vzniknout.

Obr. 1 Agenda Předpisy

Změnou prošel i formální e-mail, který při vzniku předpisu dojde obeznamovaným pracovníkům. E-mail je nyní stručnější a obsahuje informaci o nejbližší lhůtě, do kdy je nutné potvrdit předpis. V zápatí e-mailu je opět uvedena kontaktní osoba, na kterou se může pracovník v případě dotazů obrátit.

Pro správce předpisů je připraven nový export přepisů, který obsahuje veškeré údaje o předpisech. Export se uloží do formátu csv, který je pak možné otevřít např. v aplikaci Excel. Další novinkou je možnost zvolit datum, od kdy bude předpis aktivní. Znamená to, že si správce předpisů může dopředu naplánovat zveřejnění nových předpisů a nemusí čekat na datum nabytí účinnosti.

Uživatelům je aplikace k dispozici v autentizované části IS MU → Lidé [Personální] → Seznamování s předpisy.

Další rozvoj aplikace bude probíhat opět ve spolupráci s kontaktními osobami na Rektorátu MU a do budoucna je plánováno zavedení tzv. centrálních předpisů, které již v pilotním provozu fungují na několika fakultách.

Not read yet0 commentspermalink
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13  ... 107 »