Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
This blog is written by
PhotographsFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Old posts
Category
Blog owners: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Right to read: anyone on the Internet, a specific group of users: FI:CVT FI
Right to post comments: a specific group of users: FI:CVT FI
27. 5.
2009

Pořadí v registraci předmětů a změna v zadávání hodnocení

  • RSS
Not rated yet.
Novinky

Pořadí studentů v registraci předmětů

Vyhodnocování pořadí studentů v registraci předmětů bylo v nedávné době rozšířeno o funkci, kterou pozitivně pocítí především studenti, kteří studují více studií a registrují si do nich stejné předměty. Ocení ji jistě i vyučující, kterým tato změna ušetří množství administrativy.

V minulosti získal student u každého z registrovaných předmětů pořadí podle času, kdy si předmět zaregistroval. Tedy i v případě, že si registroval tentýž předmět, pouze do různých studií. Protože zápis předmětů probíhá dle stanoveného pořadí, hrozilo v případě stejných předmětů riziko, že se v některém ze studií student dostane až za maximální limit a předmět mu zapsán nebude. V takovýchto případech pak musel student žádat o výjimku v zápisu nebo si předmět nechat později do dalších studií uznat na studijním oddělení.

Nová funkce zajistí studentům vždy nejlepší pořadí v registraci, kterého u daného u předmětu dosáhli. Má-li student zaregistrován tentýž předmět ve třech studiích vždy s různým pořadím, systém vyhodnotí nejlepší pořadí a nahradí jím všechna pořadí horší.

Obr. 1: Učitel se dozví, kolik studentů skutečně bude mít možnost chodit na přednášky.

Samozřejmostí také je, že student, mající stejný předmět zaregistrovaný ve více svých studiích současně, se započítává do kapacity předmětu fyzicky jen jednou. Tímto je zabezpečena naplněnost učeben, protože se předpokládá, že limit učebny je dán typicky maximálním počtem osob a nikoli studií.

Zadávání hodnocení studentům

Pro učitele tato změna přinese úlevu v podobě menšího počtu žádostí o výjimku v zápisu z důvodu překročení kapacity předmětu a také další usnadnění v podobě zadávání hodnocení stejných předmětů v různých studiích.

Vyučující již nemusí zadávat hodnocení násobně - student se zobrazí pouze jednou a zadané hodnocení se projeví v příslušném předmětu ve všech jeho studiích. Jedinou výjimku tvoří studenti, kteří si např. v jednom studiu zapíší předmět s ukončením zkouškou a ve druhém studiu se zápočtem. Tito se pak učiteli zobrazí dvakrát.

27. května 2009
Not read yet0 commentspermalink
« Evidence a kontrola závěrečných prací (27. 5. 2009 00:00) | Rozcestník k aplikaci Dril » (27. 5. 2009 05:42)

No comments have been posted yet.