Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
This blog is written by
PhotographsFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Old posts
Category
Blog owners: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Right to read: anyone on the Internet, a specific group of users: FI:CVT FI
Right to post comments: a specific group of users: FI:CVT FI
« 1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23  ... 44 »
5. 4.
2018

Aplikace Obtížnost v novém

Informative | 1 | 1
Novinky – e-learning

Aplikace Obtížnost, která se nachází v Záznamníku učitele Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU), dokáže vyučujícím napovědět, ve kterých otázkách studenti chybovali nejvíce a ve kterých nejméně.

Koeficient obtížnosti vyjadřuje poměr správných odpovědí ku všem odpovědím. Čím nižší číslo, tím více studenti chybovali. Vyučující ji často využívají pro zpětnou vazbu na svoji výuku. Otázky, ve kterých studenti velmi často chybovali, mohou učitele nasměrovat na látku, kterou by měl více probrat. Případně může aplikace Obtížnost také pomoci odhalit matoucí zadání otázek apod.

Obr. 1: Nový vzhled aplikace Obtížnost.

Při příležitosti nového vzhledu Informačního systému byla právě i tato aplikace upravena po grafické stránce. Hned na první pohled je teď vidět rozložení odpovědí studentů. Převažování špatných odpovědí může být impulzem k revizi formulace otázky, případně může napovídat, že danou látku je potřeba se studenty více probrat. Potřebují vyučující vědět, který odpovědník byl pro studenty náročnější? Barevně rozlišený koeficient umožní vizuálně porovnávat jednotlivé odpovědníky mezi sebou.

Nově v aplikaci Obtížnost přibyla možnost, kdy výpočet koeficientu dokáže zohlednit bodování odpovědníku. Například v případě testů se zápornými body pro špatné odpovědi budou lépe porovnatelné otázky s více možnými odpověďmi. Zvýrazněny jsou také tzv. nefunkční distraktory, tj. otázky, které nezmátly žádného studenta.

Aplikaci vyučující naleznou: Učitel > Správa odpovědníků > Obtížnost (mezi odkazy dole na stránce). Změnami uživatele provádí obrázkový průvodce v aplikaci.

Not read yet0 commentspermalink
12. 2.
2018

8. ročník Open space konference o e-learningu IS MU

Informative | 1 | 1
Novinky – e-learning

Pracovníci Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) připravují již 8. ročník Open space konference o e-learningu IS MU. Konference se koná pod záštitou rektora MU doc. PhDr. Mikuláše Beka, Ph.D. a je určená pro učitele a doktorské studenty MU. Ústředním tématem tohoto ročníku konference bude smysluplný e-learning. Dozvíte se, které e-learningové aktivity dávají ve výuce smysl vyučujícím z různých fakult a zda mají očekávaný efekt na studenty. Opět budou prezentovat odborníci a učitelé, kteří mají zkušenosti z praxe. Konference si zachová formát „otevřeného prostoru“ a znovu bude příležitostí k setkání s kolegy, ke konzultaci dotazů a porovnání zkušeností.

Termín: 14. únor 2018

Místo: Fakulta informatiky Masarykovy univerzity

Web konference: http://elportal.cz/osk2018/

Obr. 1: Fotografie ze 7. ročníku konference.

    Učitelé a doktorští studenti se dozví něco nového o:
  • videích, která dávají slabším studentům šanci dohnat ostatní studenty a předmět úspěšně dokončit,
  • vyhodnocování obtížnosti testů a důvodech k revizi otázek,
  • tom, co přináší pravidelné průběžné testování studentům a co učiteli,
  • krátkých Skype videokonferencích s experty v hodinách,
  • multimédiích, která dokáží zpřístupnit cenné sbírky i velkému množství studentů,
  • tom, zda se vyplácí příprava interaktivní osnovy.

Přihlášení na konferenci je zdarma a probíhá prostřednictvím registračního formuláře na webových stránkách konference.

Na Vaši účast se těší tým Informačního systému Masarykovy univerzity.

Not read yet0 commentspermalink
12. 2.
2018

Korelace dvou poznámkových bloků

Interesting | 2 | 2
Novinky – e-learning

Vyučující na Masarykově univerzitě se zajímají o nástroje a možnosti pro daty řízené vzdělávání. Z dat, která jsou již nyní v Informačním systému Masarykovy univerzity (IS MU) dostupná, lze totiž získat vhled, který může být pro učitele hodně užitečný.

Je například pravdou, že student, který získal málo bodů na vnitrosemestrální písemce, obvykle neuspěje ani u závěrečné zkoušky? Jaký je vztah bodů z průběžných domácích úkolů a závěrečné známky? Je pravdou, že studenti, kteří nezvládnou první domácí úkol, již předmět téměř jistě nedokončí? Na spoustu těchto dotazů nyní vyučující mohou ve svém předmětu nalézt odpověď. V IS MU je teď možné pro dva poznámkové bloky zobrazit Graf korelace.

Obr. 1: Graf, který ukazuje vztah průběžné práce studenta v průběhu semestru a jeho úspěšnost u první zkoušky.

Novou možnost vyučující naleznou cestou Poznámkové bloky -> Statistika a graf -> Graf korelace. V grafu si pro přehlednost mohou otočit u svého výběru osy či například přiblížit jen oblast v grafu, která je zajímá. Pokud se v jednom bodě grafu potkává větší množství studentů, je místo vizuálně zvýrazněno (větší kružnice). Při najetí na jednotlivé body grafu lze zobrazit i přesný počet studentů.

Obr. 2: Graf korelace bodů z jednotlivých domácích úkolů. Pokud se studentovi daří v jednom úkolu, nemusí to nutně znamenat, že dobře zvládne i ten další.

Not read yet0 commentspermalink
21. 12.
2017

Interaktivní osnovy v moderním hávu

Interesting | 5 | 5
Novinky – e-learning

Spolu se zveřejněním nového designu Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) se nového vzhledu dočkaly i interaktivní osnovy. Všichni uživatelé, kteří mají nyní přepnuto na nový responzivní design ISu, již vidí interaktivní osnovy v novém kabátku. Změnami prošel zatím pouze režim zobrazení, režim editace osnov má Vývojový tým IS MU v plánu inovovat v blízké budoucnosti.

Interaktivní osnova je rozcestník kurzu, pomocí kterého studenti vstupují do jednotlivých e-learningových aktivit. A co se tedy změnilo? V nové osnově se lze pohybovat jako v knize: lze ji díky pravému panelu procházet po kapitolách nebo systematicky stranu po straně pomocí šipek. Na rozdíl od knihy ale může učitel v osnově studenty řídit, kapitoly jim zpřístupňovat postupně a doporučovat, co studovat nyní a co později.

Z titulní strany interaktivní osnovy má studující příležitost vidět, jaké aktivity ho v kapitole čekají. Orientaci studentům též ulehčuje ukazatel, který znázorňuje, kolik procent z osnovy již odstudovali a také informace o splnění či nesplnění odpovědníku, je-li je z interaktivní osnovy odkazován.

Obr. 1: Ukázka interaktivní osnovy předmětu.

Interaktivní osnovu předmětu může vyučující vytvořit v Záznamníku učitele (Učitel -> Interaktivní osnovy -> založit novou interaktivní osnovu).

Not read yet0 commentspermalink
« 1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23  ... 44 »