Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
4. 11.
2025

Nové typy otázek v aplikaci KvIS

Informačně přínosné | 3 | 3
Novinky – e-learning
Aplikaci KvIS si oblíbila řada vyučujících, kteří ji využívají jako aktivizační prvek při výuce nebo jako nástroj na rychlé otestování znalostí studentů.…

celý příspěvek

Přečteno 7. 11. 2025 0 komentářůpermalink
4. 11.
2025

Ohlédnutí za 15. ročníkem Open space konference o e-learningu IS MU

Informačně přínosné | 1 | 1
Novinky – e-learning

Dne 10. září 2025 se ve Velké aule Karla Engliše na Právnické fakultě MU konal již 15. ročník tradiční Open space konference (OSK) věnované e-learningu v Informačním systému Masarykovy univerzity (IS MU). Téma letošního ročníku neslo název „E-výuka: otázky a odpovědi“. Konference, pořádaná pod záštitou rektora MU, nabídla bohatý program zaměřený na sdílení zkušeností, praktické ukázky i diskuze o využívání e-learningových nástrojů a umělé inteligence ve výuce.

Obr. 1: Přednáška „Za hranicí nástrojů: Co znamená kvalitní výuka a jak se vytváří”

Úvodní příspěvek konference ukázal, jak lze diskusní fóra využít k rozvoji komunikačních dovedností studentů a jejich schopnosti reflektovat vlastní učení. Navázalo představení možnosti automatického generování výpočetních příkladů a nových možností zpětné vazby v Odpovědnících. První blok uzavřela přednáška na téma etiky využívání generativní AI ve výuce, která upozornila na bezpečné nakládání s daty a kritický přístup k umělé inteligenci.

Po přestávce byla prezentována praktická zkušenost vyučující s aplikací KvIS, využívanou pro rychlé ankety, testování znalostí a zaznamenávání docházky během výuky. Následující přednáška zhodnotila použití Vzájemného hodnocení pro reflexi a odpovědnost studentů, rozvoj metakognitivních dovedností a konstruktivní poskytování zpětné vazby. Druhý přednáškový blok byl uzavřen příspěvkem o kvalitní výuce, který zdůraznil význam spolupráce, mentoringu a kolegiálního učení při rozvoji pedagogické praxe.

Obr. 2: Konzultační stánky

Třetí část konferenčního programu otevřela prezentace nového e-learningového kurzu PhishProof, který byl vytvořen s využitím AI nástrojů pro tvorbu obsahu, videí a interaktivních materiálů. Následoval příspěvek zaměřený na moderní trendy v grafickém rozhraní LMS, kde byly představeny připravované úpravy IS MU s cílem zjednodušit orientaci studentů, zlepšit mobilní přístupnost Interaktivních osnov a nabídnout přehlednější strukturu materiálů. Závěrečná prezentace Novinky v IS MU shrnula nejnovější změny, zlepšení uživatelského prostředí a připravované aktualizace v e-learningových aplikacích IS MU.

Obr. 3: Přestávka v předsálí Právnické fakulty MU

Součástí konference byly také konzultační a inspirační stánky, kde bylo uživatelskou podporou IS MU poskytováno poradenství k aplikacím jako KvIS, Odpovědníky či Vzájemné hodnocení. Tradičně byla součástí programu i soutěž o ceny zaměřená na anagramy názvů ISových aplikací. Celou konferencí byla provázena otázka: „Co má učitel, ale umělá inteligence nikdy mít nebude?“ V odpovědích přednášejících i publika se objevila shoda – lidskost, empatie, humor a opravdový zájem o studenty jsou aspekty, které dávají výuce skutečný smysl.

Podrobný průběh konferenčního dne shrnuje tento článek.

Anotace s prezentacemi, fotogalerie z letošní Open space konference i informace z předchozích ročníků jsou k dispozici na webových stránkách konference:
http://elportal.cz/osk2025/

Dosud nečteno0 komentářůpermalink