PV266 Game Development II

Fakulta informatiky
jaro 2020
Rozsah
0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milan Doležal (přednášející)
RNDr. Zuzana Ferková (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky - Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky - Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 17. 2. až Pá 15. 5. Po 13:00–13:50 B311
Předpoklady
PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 19/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75
Mateřské obory/plány
předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of the semester, a student will be able to:
understand and explain a process of digital game development;
design and implement their own digital games;
Výstupy z učení
At the end of the course a student should be able to:
- effectively work in the small team
- be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing)
- design and create their own digital game
Osnova
  • pre-production phase - design document, playable prototype
  • the first presentation of the project
  • production phase - design and implementation of game logic, assets creation
  • the second presentation of the project
  • post-production phase - testing, debugging, profiling, releasing
  • the final presentation of the project
Literatura
    doporučená literatura
  • D'AOUST, Kyle. Unity Game Development Scripting. 2014. ISBN 978-1-78355-363-1. URL info
  • Unity Shaders and effects cookbookdiscover how to make your Unity projects look stunning with Shaders and screen effects. Edited by Kenneth Lammers. Birmingham [England]: Packt Pub., 2013. iii, 253 p. ISBN 9781849695091. info
Výukové metody
teamwork on semester project, consultations at seminars, mentoring from skilled game developers.
Metody hodnocení
Assessment based on the team, semestral project: there will be two mandatory project presentations during the semester, final submission and presentation during the examination period.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021.