t114 Theory and Didactics of Basketball

Faculty of Sports Studies
Autumn 2006
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D.
Faculty of Sports Studies
Timetable of Seminar Groups
t114/1: Tue 11:30–12:15 MS-Vídeňská 9, T. Pětivlas
t114/2: Tue 12:15–13:00 MS-Vídeňská 9, T. Pětivlas
t114/3: Tue 13:00–13:45 MS-Vídeňská 9, T. Pětivlas
Prerequisites (in Czech)
studenti ovládají prakticky nácvik basketbalu, podmínkou registrace jsou vstupní praktické testy
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na didaktické výstupy studentů v hodinách.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti v semestru nejprve prochází testy, které jsou podmínkou vstupu do předmětu: technika driblinku výměny driblující ruky kužele technika driblinku se 2 míči souhlasný, střídavý driblink v klusu, sednutí, obrátka přihrávky ve dvojicích zakončené dvojtaktem bez driblinku z P i L strany každá dvojice jde 2x tam a zpět situace jeden proti jednomu přes celé hřiště se dvěma přihrávajícími střelba po provedení zavřeného úniku a zastavení skokem Poznámka: testy jsou v rámci rozsahu obdobou zápočtových požadavků předmětů basketbal I. a P 013. Pokud student již dříve tento předmět absolvoval na MU FSpS a doloží tento zápočet, nemusí vstupní testy provádět. po testu, informační a instruktážní hodině budou zadány metodické výstupy z basketbalu a požadavky pro výstupy. Student v semestru provádí metodické výstupy na zadané téma.Uskuteční 2 výstupy z basketbalu, při výstupu předkládá písemnou přípravu, kterou mu učitel podepíše a vystaví podklad pro hodnocení. Učitel uděluje studentovi známku za výstup a krátké slovní hodnocení výstupu chyby, klady, datum výstupu. Obě přípravy spolu s podklady pro hodnocení pak student odevzdává. Učitel hodnotí obsahovou stránku zpracovaného metodického výstupu. Příprava na vyučovací hodinu je vypracována elektronickou formou, obsahuje vzdělávací úkol, pomůcky a průběh hodiny: rušnou, průpravnou, hlavní a závěrečnou část. Průpravná část může být společná pro oba výstupy, stačí ji vložit jako přílohu. Hlavní část obsahuje úkol graficky zpracovaný lze ručně, chyby žáků a jejich odstraňování ve vzdělávacím procesu a čas trvání jednotlivých cvičení. Druhá část výuky je teoretického rázu. Studenti po přednášce pravidla basketbalu absolvují teoretický test, dále provádí hodnocení výkonu hráče v utkání, rozbor tréninkové jednotky, vypracují seminární práci na zadané téma z teorie basketbalu a provádí výkon rozhodčího v modelovaném utkání
Literature
  • 1. DOBRÝ, L., VELENSKÝ, M. Teorie a didaktika košíkové. Praha: SPN, 1988. 376s.
  • 2. LEBEDA, L., VLACH, J. Základy teorie a didaktiky basketbalu a volejbalu. ÚSTÍ n.L.: UJEP, 1992. 137 s.
  • 3. PERÁČEK, P. et al. Teória a didaktika športových hier I. 2. vyd. Bratislava: PEEM, 2004. 184 s.
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is also listed under the following terms Autumn 2002, Spring 2003, Autumn 2005.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2006/t114