ZUR300b Promotion not only on social networks

Faculty of Social Studies
Autumn 2018
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Petr Albrecht (lecturer)
Mgr. Tomáš Svoboda (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Timetable
Wed 18:00–19:40 PC54
Prerequisites (in Czech)
ZUR109 STISK - practice medium
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 18 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je přiblížit studentům vnitřní chod redakce, její méně viditelné součásti a seznámit je s možnostmi, které jim pro účely vlastní prezentace a rozšiřování publika poskytují mediální partnerství, sociální sítě a další způsoby propagace. Předmět proto vedou odborníci z praxe, kteří do výuky přinesou zkušenosti ze své práce. Základním prostředkem kurzu je studentské médium Stisk ve všech jeho formách (text, audio, video), jehož výstupy budou studenti propagovat stejně jako médium samotné. Studenti si postupně osvojí schopnost propagovat médium i jeho obsah, dojednánávání mediálních partnerství, spolupráci s univerzitními médii (Rádio R, oficiální profily MU atp.) překlopení vybraného obsahu na sociální sítě, jejich správa a cesty ke zvyšování odběratelů. Studenti rovněž získají přehled o formátech, které jsou vhodné pro sociální sítě, jejich cílení a rozdělení do portfolia jednotlivých profilů na sociálních sítích. Rovněž se seznámí s možnostmi živých vstupů a přenosů, současnými hrozbami „instantní žurnalistiky“, běžnou i krizovou komunikací se čtenáři/diváky/odběrateli – např. právě na sociálních sítích.
Learning outcomes (in Czech)
Po úspěšném absolvování kurzu si studenti odnesou praktické znalosti a dovednosti, které by měl ovládat každý, kdo chce zužitkovat a částečně přenést mediální obsah na sociálních sítích s cílem posílit vlastní značku, otevřít se nové cílové skupině a získat nové odběratele (čtenáře, návštěvníky webu, uživatele služeb) původního poskytovatele mediálního obsahu (noviny, televize, internetový portál). Budou schopni vytvořit plán propagace, zajistit mediální partnerství. Zároveň si osvojí schopnost správy firemních profilů, rizika spojená s „instantní žurnalistikou“ a další hrozby i výhody současného posunu mediálního obsahu na sociální sítě.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvodní seminář, rozdělení do týmů a první úkoly (PA, TS).
  • 2. Správa „firemního“ facebokového profilu: obsah, výrazové prostředky, cílení, metrika, komunikace s odběrateli – I. Část (PA).
  • 3. Čtenáři a krizová komunikace (TS).
  • 4. Správa „firemního“ facebokového profilu: obsah, výrazové prostředky, cílení, metrika, komunikace s odběrateli – II. Část (PA).
  • 5. Mediální partnerství (TS).
  • 6. Portfolio sociálních profilů Facebook, Twitter, Instagram + blog idnes a jejich naplňování různými obsahy (PA).
  • 7. Fake news (TS).
  • 8. Živé přenosy: Facebook Live, Periscope pro Twitter, 360° kamera (PA).
  • 9. Online rozhovor: propagace + online přenos na stránky Stisku (TS).
  • 10. Instagram: fotky, filtry, instastory, live, ... (PA). 11. Propagace vybrané akce FSS (TS).
  • 12. Videoupoutávky – jak zaujmout, čím nalákat, kamera a střih (PA).
  • 13. Vyhodnocení semináře, kolokvium (PA, TS).
Literature
    required literature
  • KAWASAKI, Guy and Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií : silné tipy pro silné uživatele. Translated by Marek Čtrnáct. Tetčice: Impossible, 2017, 160 stran. ISBN 9788087673300. info
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 9788025133200. info
  • • Facebook e-learning courses, dostupné na https://www.facebookblueprint.com/student/catalog.
Teaching methods (in Czech)
Seminář je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Získané poznatky studenti aplikují v praxi. Mezi dlouhodobé úkoly patří: účast na poradách jednotlivých redakcí Stisku (dle rozdělení týmu), aktivní správa sociálních profilů během celého semestru, vyhodnocování reportů a nejúspěšnějších příspěvků a samostatný projekt guerilla marketingu, který uvedou v život + další aktivity dle aktuální potřeby. Studium předepsané literatury.
Assessment methods (in Czech)
Kurz úspěšně zakončí posluchači, kteří budou aktivně během celého semestru plnit své povinnosti, účastnit se porad a kteří zužitkují v praxi nově nabyté poznatky. Závěrečné kolokvium: Studenti na společném setkání prezentují výsledky své práce, poznatky, proměnu sociálních profilů a počty odběratelů v čase. Lektoři zároveň na příkladech shrnují základní chyby, kterých se studující v průběhu výuky dopouštěli včetně návrhů, jak chyby odstranit. Zároveň se na kolokviu prezentuje a hodnotí praktická realizace speciálních úkolů – mediální partnerství, příp. akce guerilla marketingu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2018/ZUR300b