PSY219 Teamwork SD1

Faculty of Social Studies
Spring 2006
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Ladislav Lakomý (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc.
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Ladislav Lakomý
Timetable
Tue 8:00–9:40 U32
Prerequisites (in Czech)
Kurz je určen zejména studentům inovovaných kurzů projektu (Kurz je vypsán v souvislosti s realizací projektu Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů "Implementace systémového hlediska do vzdělávání při přechodu k udržitelnému rozvoji" registrační číslo CZ.04.1.03/3.2.15.1/0151).
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/15
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je uplatnit systémové myšlení při řešení aktuálně existujícího problému města (bydlení, doprava, revitalizace sídlišť, výstavba veřejných prostranství ap.), zejména ve vztahu k dlouhodobým rozvojovým plánům měst (strategické plány, plán místní Agendy 21 ap.), územnímu plánování a participaci veřejnosti v těchto procesech. Studenti se seznámí s problémem, je jim poskytnut návod, jak řešit problém pomocí systémového vidění a účastní se řešení problému pod vedením konzultantů z Nadace Partnerství a z Občanského sdružení Vaňkovka, partnerů projektu. Studenti vystupují v týmu v rolích podle úrovně své kvalifikace (BS/MS). Práce týmu FSS je koordinována s činností sesterských týmů partnerských univerzit: Fakulta architektury VUT (problematika brněnských brownfields) a Fakulta multimediálních komunikací UTB (tvorba filmových dokumentů). Kurz rozvíjí u studentů systémové myšlení a zvyšuje tím jejich konkurenceschopnost na trhu práce. Navazující výuka: PSY133 Komplexní a dynamické systémy, PSY421 Modelování dynamických systémů
Syllabus (in Czech)
  • 1. Zadání problémové situace z oblasti komunikace/participace města a občana, sestavení týmů, rozdělení rolí, zadání studia literatury. 2. Zapojení veřejnosti do přípravy územního plánu města Brna - Revitalizace řek a protipovodňová opatření (účast na kulatém stole pro odbornou i širokou veřejnost (28.2.) 3. Urbanistický model prof. Koutného zpětnovazební schéma struktury. Systémová dynamika ve filmech studentů FMK. 4. Veřejnost a územní plánování účast na kulatém stole pro odbornou veřejnost (23.3.) 5. Rozbor případové studie podle Stermana: Marná snaha řídit hustotu dopravy pomocí budování dalších cest. 6. Zapojení veřejnosti do přípravy územního plánu města Brna - Zastavitelná a nezastavitelná území - (účast na kulatém stole pro odbornou i širokou veřejnost (28.3.) 7. Workshop arch. Havliše o brněnských brownfields ve Vaňkovce. 8. Město Amélie z Monmartru simulační model individuálních aktérů. 9. Zapojení veřejnosti do přípravy územního plánu města Brna - Parky, stromořadí, veřejná prostranství (účast na kulatém stole pro odbornou i širokou veřejnost (25.4.) 10. Město jako vznikající struktura - experiment teorie komplexnosti. 11. Happening architekta Hurníka o udržitelném rozvoji. 12. Účast na akci Bylinková zahrada Tiree Chmelar, Valtice. 13. Zapojení veřejnosti do přípravy územního plánu města Brna - Pěší a cyklistická doprava, doprava v klidu (účast na kulatém stole pro odbornou i širokou veřejnost (30.5.) 14. Závěrečný seminář - komunikace poznatků z účasti na aktivitách Nadace Partnerství, partnera projektu. X. Kontakt s řešiteli postindustriálních územích v Grazu (vybraní studenti).
Literature
  • STERMAN, John. Business dynamics : systems thinking and modelling for a complex world. Boston: McGraw-Hill, 2000, xxvi, 982. ISBN 0072311355. info
  • WALDROP, M. Mitchell. Complexity : the emerging science at the edge of order and chaos. Touchstone Book, 1992, 380 s. ISBN 0-671-76789-5. info
  • MEADOWS, Donella H. and Dennis L. MEADOWS. Překročení mezí : konfrontace globálního kolapsu s představou trvale udržitelné budoucnosti. Edited by Jørgen Randers, Translated by Pavla Polechová - Libor Zvolánek. 1. vyd. Praha: Argo, 1994, 319 s. ISBN 8085794837. info
  • TUFTE, Edward R. Visual explanations :images and quantities, evidence and narrative. Cheshire: Graphics Press, 1997, 156 s. ISBN 0-9613921-2-6. info
  • TUFTE, Edward R. Envisioning information. Cheshire: Graphics Press, 1990, ii, 126 s. ISBN 0-9613921-1-8. info
  • VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie lidské komunikace (Psychology of the Human Communication). Praha: Portál, 2000, 264 pp. ISBN 80-7178-291-2. info
Assessment methods (in Czech)
Podmínky udělení zápočtu: 1. Účast na aktivitách virtuální zakázky Nadace Partnerství v přidělené týmové roli. 2. Zpracování průběžné (z každé aktivity) / závěrečné zprávy. 3. Obhajoba podílu na týmové zprávě na závěrečném kolokviu za účasti odborníků/aktérů participačního procesu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught each semester.
Teacher's information
http://www.fss.muni.cz/~lakomy
The course is also listed under the following terms Autumn 2005.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2006/PSY219