ZUR293 Media management and marketing

Faculty of Social Studies
Spring 2007
Extent and Intensity
1/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Drahomíra Soldánová
Timetable
Wed 10:00–11:40 AVC
Prerequisites (in Czech)
SMER(ZUR)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 8 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je pomocí tematických přednášek, studia předepsané literatury, psaní samostatných prací a vypracování praktických úkolů seznámit studenty s principy managementu a marketingu v médiích. Kurz seznamuje s vnitřní organizací mediálních společností, zvláště redakcí v tištěných i elektronických médiích, ale také oddělení distribuce a inzerce. Definuje profese a funkce zajišťující řízení a provoz mediálních společností. Pozornost je věnována i ekonomickým aspektům provozu veřejnoprávních a komerčních tištěných a elektronických médií.
Syllabus (in Czech)
  • Obsahové rozvržení kurzu: 1.Úvod do kurzu 2.Principy managementu, řízení lidí a marketingu, specifika v médiích. 3.Mediální společnosti v ČR, vlastnictví, struktura a organizace, rozdíly mezi tištěnými a elektronickými médii (rádio, TV, internet) 4.Rozdíly mezi veřejnoprávními a komerčními médii (management, marketing, obsah, ekonomika – tištěná elektronická média) 5.Profese v tištěných a elektronických médiích, personalistika (motivace, odbory) 6.Vztah redakce – odbyt – inzerce (komunikace oddělení, samostatnost redakce) 7.Inzerce, struktura, fungování 8.Distribuce (odbyt), struktura, fungování, péče o předplatitele (návrhy akcí), self promotion, reklama, mediální partnerství (návrhy) 9.Struktura, organizace a fungování redakce, struktura pracovního dne 10.Operativní řízení a rozhodování redakce 11.Redakční plánování, koncepce, vize, praktická organizace porady, praktické plánování) 12.Kontakt se čtenáři, diváky, posluchači (návrhy akcí) 13.Vytváření rubrik, seriálů (návrhy) 14.Závěrečný test Literatura Bartošek, J.: Kultura manažerské komunikace, Zlín 2000 Bárta V. – Bártová, H.: Výzkum trhu a chování spotřebitele, Praha, Vysoká škola ekonomická 1993 Foret, M.: Marketingová komunikace, Brno, Masarykova univerzita 1997 Foret, M., – Stávková, J.: Marketingový výzkum, Jak poznávat své zákazníky, Praha, Grada Publishing 2003 Jirák, J. – Kopplová, B.: Média a společnost, Praha, Portál 2003 Kotler, P.: Marketing Management, Praha, Victoria Publishing, a. s. 1995 Kotler, P.: Marketing od A do Z, Praha, Management Press 2003 Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995 McDonald, M. H. B. – Morris, P.: Škola marketingu, Praha, Jan Kanzelsberger 1992 Mc Nair, B.:Sociologie žurnalistiky, Praha, Portál 2004 McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Praha, Portál 1999 Ramonet, I.: Tyranie médií, Praha, Mladá Fronta 2003 Světlík, J.: Marketing a reklama, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003 Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing 2000
Assessment methods (in Czech)
Výuka: podle rozvrhu Místo: podle rozvrhu Zakončení kurzu: Zápočet se koná formou písemného testu, který prověřuje znalosti z předepsané literatury i praktické dovednosti. Podmínkou připuštění k zápočtu je přijetí všech zadaných písemných prací a úkolů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Autumn 2009, Autumn 2010, Spring 2012, Spring 2013, Autumn 2015.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2007/ZUR293