ZUR300i Freelancer

Faculty of Social Studies
Spring 2019
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Veronika Perková (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Timetable
Thu 21. 2. 14:00–17:40 U33, Thu 7. 3. 14:00–17:40 U33, Thu 21. 3. 14:00–17:40 U33, Thu 4. 4. 14:00–17:40 U33, Thu 18. 4. 14:00–17:40 U33, Thu 2. 5. 14:00–17:40 U33
Prerequisites (in Czech)
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 26 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Tento kurz navazuje na předměty vyučující základy žánru rozhovor. Jeho cílem je rozšířit znalosti a tvůrčí dovednosti studentů s tvorbou psaných rozhovorů pro blogy, média a PR agentury. V šesti blokových lekcích se studenti naučí principům networkingu, tvorbě rozhovoru, content marketingu a propagaci rozhovorů na sociálních sítích. Dozví se také o podnikání na volné noze a možnosti získat mentora skrze rozhovory. Každý blok tvoří dvě části – v první získají studenti know-how a v druhé prodiskutují poznatky s odborníky, případně je vyzkoušejí v praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen oslovit jakoukoliv osobnost k rozhovoru, připravit rozhovor se vším všudy (text, grafika,SEO), uchopit rozhovor jako marketingový a brandingový nástroj, propagovat rozhovor na sociálních sítích, rozhovor nabídnout médiím, PR agentuře či firmám a získat skrze rozhovory svého mentora
Syllabus (in Czech)
  • 1. Networking (21.2.)
  • Jak dělat rozhovory s řečníky na konferenci TEDx, dostat se k lidem ze Stanfordu a povídat si s ředitelem mezinárodní organizace? Za vším stojí networking. Podíváme se na to, kde najít inspirativní lidi, jak je oslovit, jak pro komunikaci využít sociální sítě a jak kontakty dlouhodobě udržovat.
  • 2. Small talk (21.2.)
  • Cílem tohoto workshopu je vyjít ze své komfortní zóny a být připraven oslovit zajímavé kandidáty na rozhovor kdekoliv a kdykoliv. Procvičíš si oslovování cizích lidí, konverzaci na neznámé téma, ale také schopnost rychle zaujmout člověka svým nápadem (elevator pitch). Dostaneš také první úkol – najít zajímavého člověka a zpracovat s ním rozhovor do 14.3.
  • 3. Umění rozhovoru (7.3.)
  • Síla rozhovoru tkví v jeho hloubce, jenže na tříhodinové rozhovory má dnes málokdo čas. I přes časovou tíseň však může být rozhovor kvalitní. Projdeme si přípravu otázek, samotný rozhovor, grafické zpracování a publikaci a ukážeme si různé způsoby, jak být co nejefektivnější.
  • 4. Umění naslouchání (7.3.)
  • V panelové diskuzi vystoupí learning designer Braňo Frk, kněz Michal Polenda a psycholog Julián Kuric a promluví o síle naslouchání, hluboké konverzaci a terapeutické a byznys hodnotě rozhovoru. U ostatních oborů se inspirujeme, jak dělat rozhovory lépe.
  • 5. Konzultace prvního rozhovoru (21.3.)
  • V této hodině společně zanalyzujeme všechny odevzdané rozhovory. Konstruktivní zpětná vazba ti pomůže uvědomit si, co se čtenářům na tvém rozhovoru líbilo a co by chtělo do příště ještě zlepšit. Návrhy a nápady se ti budou hodit při zpracování druhého rozhovoru.
  • 6. Speed interview (21.3.)
  • Amazing people are all around us. Just look around. Schválně, znáš svého souseda a spolužáka? V tomto workshopu uděláme několik minirozhovorů v pětiminutových intervalech a pokusíme se zjistit co nejvíce o lidech, kteří nás obklopují.
  • 7. Copywriting & Content marketing (4.4.)
  • Oblast copywritingu a content marketingu nás učí, jak rozhovory oživit skvělými titulky, perexy, grafikou a texty na sociálních sítích, aby měly tisíce zhlédnutí. Podíváme se, jakou roli hrají rozhovory v content marketingu a jak mohou pomáhat firmám budovat si jméno.
  • 8. Google Analytics, SEO a Facebook kampaně (4.4.)
  • V panelové diskuzi s marketingovým ředitelem inkubátoru UP21 Janem Křížem probereme analytická data, SEO a sociální sítě. Zjistíme, jaké rozhovory jsou nejčtěnější a jak pracovat s cílovou skupinou. Na závěr dostaneš za úkol zpracovat rozhovor s člověkem, který je ve svém oboru známý, do 25.4.
  • 9. Freelancing a osobní značka (18.4.)
  • Rozhovor je hotový, ale co s ním? Poslat ho do redakce, prodat PR agentuře nebo ho dát na svůj blog? Zamyslíme se nad výhodami a nevýhodami každé z těchto možností a prozkoumáme rozhovorový freelancing a budování osobní značky pomocí rozhovorů.
  • 10. Finance (18.4.)
  • V panelové diskuzi s dlouholetým publicistou Lukášem Visingrem a startupovým novinářem Petrem Brejčákem probereme, jak funguje živnost a autorská smlouva, jak probíhá spolupráce s redakcemi a kolik za rozhovor platí různá média, agentury a firmy.
  • 11. Konzultace druhého rozhovoru (2.5.)
  • V tomto semináři projdeme všechny rozhovory, poskytneme si vzájemnou zpětnou vazbu a promluvíme si o zkušenosti s nabízením rozhovoru redakcím a PR agenturám.
  • 12. Mentorství a aktivismus (2.5.)
  • V panelové diskuzi vystoupí Jiří Rostecký, jehož rozhovory o podnikání sledují tisíce lidí, a Matěj Bajgar, který zkoumá sociální bubliny. Tento seminář ukáže, že z rozhovorů na určité téma se může stát životní projekt, který obohacuje život novináře (mentorství) a společnosti (aktivismus).
Literature
    required literature
  • FALLACI, Oriana. Interviews with History and Conversations with Power. New York: Rizzoli, 2015, 280 pp. ISBN 978-0-8478-3514-0. info
  • BLAŽEJOVSKÁ, Alena. Rozhovory o interview. Edited by Barbora Osvaldová - Radim Kopáč. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2009, 166 s. ISBN 9788024616186. info
Teaching methods (in Czech)
přednášky, panelové diskuze, samostatná příprava, praktická cvičení, četba
Assessment methods (in Czech)
Včasné odevzdání dvou rozhovorů a splnění formální a obsahové stránky, vypracování zpětné vazby na rozhovory ostatních studentů, četba povinné literatury a aktivní účast na workshopech a v panelové diskuzi.
Pro úspěšné absolvování kurzu je nutné odevzdat dva rozhovory na libovolné téma v délce 10,000 znaků včetně mezer. Po formální stránce musí rozhovor splňovat klasické parametry (titulek, perex) a po obsahové stránce musí zahrnout medailonek osobnosti uvedený pod textem a dvě doprovodné fotografie k textu. K rozhovoru je potřeba napsat text v délce 250 znaků včetně mezer, který bude lákat čtenáře k jeho přečtení na sociálních sítích. První rozhovor musí být odevzdán do 14.3.2019 a druhý do 25.4.2019. Studenti by se měli pokusit nabídnout druhý rozhovor k publikaci médiím či PR agentuře.
Po odevzdání budou rozhovory zpřístupněny všem účastníkům kurzu a studenti budou mít jeden týden na vypracování zpětné vazby. Studenti by měli každý rozhovor rozebrat z hlediska formy, obsahu a kvality otázek a do následující hodiny (21.3. a 2.5.) by měli přinést vytištěné rozhovory se svými komentáři.
Předpokladem k úspěšnému absolvování kurzu je také četba zadané povinné literatury a aktivní účast v panelových diskuzích a ve dvou workshopech. Ve workshopu Small talk musí studenti splnit pět úkolů zaměřených na komunikační dovednosti a ve workshopu Speed Interview udělat krátké rozhovory se svými kolegy přímo v hodině.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
Teacher's information
https://veronikagregusova.com/

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2019/ZUR300i