Pd1Z_PDDH Pedagogical Diagnostics and Evaluation

Faculty of Education
Autumn 1999
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Miroslava Novotná (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Miroslava Novotná
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Pedagogická diagnostika historický pohled a současné pojetí ped. diagnostiky. Definice ped. diagnostiky, její oblasti a metodologické základy. Diagnostika pedagogického rozvoje žáka. Kognitivní a učevní styl. Diagnostika úrovně a struktury motivačních dispozic žáka. Estotický, tělovýchovný a pracovní rozvoj dětí. Diagnostika třídy, skupiny, dětského kolektivu. Etapy diagnostického procesu. Zpracování,hodnocení a interpretace údajů o třídě. Souhrnné charakteristiky tříd. Speciálně pedagogické příčiny výchovných a vdělávacích obtíží žáka. Pedagogické diagnostické metody, ústní písemné a grafické zkoušky. Kritéria hodnocení a klasifikace Metody rozhovoru, práce s dotazníkem. Didaktický test jako diagnostický nástroj. Standardizované a nestandardizované testy. Příprava testu a způsob jeho vyhodnocení. Hospitační činnost ve třídách prvního stupně. Rozbor hospitační činnosti. Studium dokladů školské dokumentace, konzultace s učiteli.
Literature
  • Pedagogicko psychologická diagnostika žáka (Variant.) : Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. info
  • NOVOTNÝ, Jan, Josef PAVLÍK, Petr KOTYZA and Petr KRÁTKÝ. Diagnostika tělesné zdatnosti, pohybového režimu a zdravotního stavu dětí na školách 2. stupně II (Diagnostics of physical fitness, physical activity and health state in children 12 to 15 yrs aging.). 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 1999, 3 pp. Zdravotně orientovaná tělesná výchova. ISBN 80-210-2246-9. info
  • LECHTA, Viktor. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin: Osveta, 1995, 267 s. ISBN 80-88824-18-4. info
  • PROCHÁZKA, Miroslav. Hudební schopnosti u dětí s dyslexií a jejich diagnostika. 1994, 123 s. info
  • VENGER, Leonid Abramovič. Diagnostika psychického vývinu dieťaťa v predškolskom veku. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1984, 229 s. info
  • MOJŽÍŠEK, Lubomír. Pedagogická diagnostika : teoretické principy a metody (Přív.) : Pedagogická diagnostika v profesionální orientaci žáků (ZPřív.). Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984, 201 s. info
  • STUDENÁ, Alena. Diagnostika žákovských dovedností v jazykovém vyučování. Edited by Lubomír Mojžíšek. 1971, 104 s. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 2000.
  • Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/Pd1Z_PDDH