FJ5_FPS2 Block Teaching Practice 2 FL

Faculty of Education
Autumn 2005
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Department of French Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Luklová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Dvoutýdenní souvislá pedagogická praxe je forma praktické přípravy studentů učitelství komplexního charakteru. Kromě předmětového zaměření (výuka) má student možnost blíže poznat komplexní profesní aktivity na základní škole. Praxe přispívá k rozvoji všech profesních kompetencí učitele. Souvislá pedagogická praxe je imitací všech profesních činností učitele, nižší je pouze jejich rozsah. Praxe má také funkci profesní socializace studenta.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se účastní náslechů, konají vlastní vyučující výstupy (8-10 z každého aprobačního předmětu, celkem nejméně 16), po dohodě s vedoucím učitelem praxe realizují další aktivity (výzkumné záměry k diplomové práci apod.). Předpokládá se, že se denně účastní 4 až 5 vyučovacích hodin, v průběhu celé praxe však nejméně 40 hodin. Své hospitace a vyučovací pokusy zaznamenají do pedagogického deníku a dají podepsat učiteli praxe. Do pedagogického deníku zaznamenají také své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod. Také vyplní údaje o tom, s kterou školní dokumentací byli seznámeni.
Literature
  • BĚLOHRADSKÁ, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec : TU, 2002. ISBN 80-7083-574-5.
  • FILOVÁ, H. a kol. Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7.
  • MRHAČ, J. a kol. Pedagogika V - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava : PdF Ostravské univerzity, 1998. ISBN 80-7042-115-00.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
Assessment methods (in Czech)
K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat kromě výše uvedených informací: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje a dá na závěr praxe podepsat cvičnému učiteli. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Podrobná závěrečná zpráva o průběhu celé pedagogické praxe ve francouzském jazyce (forma je ponechána na studentech, rozsah nejméně 1 normostrana, tj. 1800 znaků).
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: Předpoklad: FJ5_FPPP && NOW(FJ5_FDI4)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 3 týdny.
The course is also listed under the following terms Autumn 2000, Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/FJ5_FPS2