PdF:ZS1BP_PEV2 Environmental Ed. Practice 2 - Course Information
ZS1BP_PEV2 Environmental Education Practice2
Faculty of EducationAutumn 2005
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (seminar tutor)
Ing. Aleš Máchal (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem praktika je přispět k rozvíjení ekologicky příznivých postojů studentů k problémům životního prostředí a ke zvýšení jejich kompetencí v environmentální oblasti, seznámit je s konkrétními způsoby aplikace ekologické výchovy v pedagogické a mimoškolní praxi, umožnit studentům samostatné mikrovýstupy s prezentací vlastních tvořivých pedagogických postojů a přístupů, prohloubit jejich povědomí o etických východiscích ekologické výchovy, podpořit odhodlání k pedagogické dráze s důrazem na souvislost pedagogického a občanského úsilí s možnostmi řešení ekologických problémů v každodenní praxi.
- Syllabus (in Czech)
- Metody a formy ekopedagogického působení na děti mladšího školního věku. Didaktická doporučení pro ekopedagogickou praxi ve školní i mimoškolní výchově a vzdělávání. Ekologicky příznivé postoje k životu v každodenní praxi učitele. Role a možnosti koordinátora environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty na základní škole a ve školní družině v souvislosti s Místní Agendou 21. Hry, tvořivé aktivity, pomůcky a literatura s ekologickou a environmentální tematikou. Ekopedagogické přístupy k vybraným globálním problémům životního prostředí Země. Zastupitelská demokracie a environmentální témata v komunální politice. Ekologická stopa a ekologický luxus ve výuce na ZŠ, Fair Trade, NATURA 21.
- Literature
- HORKÁ, H. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996. 75 s. ISBN 80-85931-33-8
- Assessment methods (in Czech)
- 1. Recenze vybrané publikace podle předloženého seznamu 2. Seminární výstup k praktické aplikaci environmentálního tématu ve výuce, popř. k ekologizaci provozu školy, školského zařízení prezentace v průběhu blokového cvičení.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/ZS1BP_PEV2