PdF:OP3BK_CVIS Education in Informative - Course Information
OP3BK_CVIS Education in Informative Society
Faculty of EducationAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Josef Maňák, CSc. (lecturer)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Marie Baráčková - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 125 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/125, only registered: 0/125 - fields of study / plans the course is directly associated with
- DPS Mistr odborného výcviku (programme PdF, C-CV)
- Pedagogické studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (programme PdF, C-CV)
- Studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (programme PdF, C-CV)
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE) (2)
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE, specialization Obory obchodu a služeb)
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE, specialization Technické obory)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět vzdělávání v informativní společnosti má poskytnout základní orientaci ve stále se zvyšujících nárocích moderní společnosti na úroveň připravenosti každého jejího člena pro plnohodnotný život. Je nutno znát charakter změn společnosti, rodiny, školy, vzdělávání a výchovy a osvojit si postoje a předpoklady kompetencí pro úspěšné vedení edukačních procesů. Kromě globálních pohledů je nezbytné uplatnit zřetel k situaci v ČR, tj. seznámit se s východisky a problémy rozvoje naší vzdělávací soustavy i s navrženým řešením v tzv. Bílé knize a v dalších důležitých materiálech.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Analýza jednotlivých modelů a kultur ve vzdělávání. 2. Charakteristické rysy informativní společnosti (společnosti poznání, znalostí) s ohledem na vzdělávání. 3. Změny v obsahu vzdělání (kurikula) a jejich důsledky. 4. Moderní výukové metody, pedagogická komunikace, využití multimédií ve výuce. 5. Osobnostní přístup k žáku, důraz na rozvoj dimenzí myšlení, podpora tvořivých potencí člověka, posílení morálních aspektů, multikulturní výchova.
- Literature
- Assessment methods (in Czech)
- Požadavky k zápočtu: vypracování seminární práce na jedno z těchto témat: - Moderní výukové strategie. - Moderní didaktická technika ve výuce.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 5 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/OP3BK_CVIS