SV4BP_FiV Philosophy of education (lecture)

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
1/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Dvořáček, DiS. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková
Timetable
Tue 9:45–10:30 budova E - učebna 26
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Filozofie výchovy jako disciplína, která klade zajímavé a inspirující otázky, které se dotýkají existence člověka a výchovného působení na jedince a společnost, filozofie výchovy a vědecké bádání v pedagogice, soudobé teorie vzdělávání, filozofie výchovy a dějiny pedagogiky, vybrané pedagogické směry.
Syllabus (in Czech)
  • Filozofe výchovy jako spekulativní věda, její pojetí a úkoly Etologická východiska, souhrn nejzávažnějších okolností současného svět Vybrané teorie vzdělávání, základní charakteristiky Přehled pedagogických směrů, zejména období 20. století Existencionální přístup a fenomenologie v otázkách výchovy Hnutí nové výchovy Antipedagogika Pozitivismus a neopozitivismus Duchovědné směry v pedagogickém myšlení, pedagogika kultury Česká filozofie výchovy – J.A.Komenský, herbartismus, fenomenologie, socialistická pedagogika Evoluční teorie a filozofie výchovy, darwinismus…marxistická a socialistická pedagogika
Assessment methods (in Czech)
Okruhy ke zkoušce Úkoly filozofie výchovy v současné pedagogice Pedagogika kultury – přínos, hlavní myšlenky, představitelé Soudobé teorie vzdělávání – stručný přehled Pedagogické směry 19. a 20. století - přehled Hnutí nové výchovy, počátky, představitelé, současnost Existencialismus a pozitivismus – Představitelé fenomenologie Jan Patočka – dílo a život Darwinova teorie a možný vliv na pedagogiku. Pragmatismus a jeho představitelé Filozofie výchovy – J. A. Komenský a T. G. Masaryk Křesťanská koncepce vidění světa, velmi stručná charakteristika
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/SV4BP_FiV