SV_DP Diploma Thesis - Project

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching
Teacher(s)
Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
Institute for Research in School Education – Faculty of Education
Supplier department: Institute for Research in School Education – Faculty of Education
Prerequisites (in Czech)
SV_DPp Diploma Thesis - Project
Předmět si zapisuje student, který píše diplomovou práci na Institutu výzkumu školy a zdraví. Typicky ve třetím semestru magisterského navazujícího studia, nebo v devátem semestru dlouhého (pětiletého) magisterského studia.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The course is designed as a final course encouraging students to write their thesis meeting all the requirements placed on it. Completion of this course will ensure that the student submits thesis agreed by supervisor. The student should be ready for a successful defense of thesis and aware of the requirements stated by a commission on defense.
Syllabus
  • The main activity is the consultation with supervisor. The students should work on the topic according schedule and end of the course the student should written minimall 70 % of the thesis (this is on the agreement between supervisor and student)
Literature
    recommended literature
  • HENDL, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. 4., rozšířené vyd. Praha: Portál, 2012, 734 s. ISBN 9788026202004. info
  • DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. 4. nezměněné vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2011, 372 stran. ISBN 9788024619668. URL info
  • COHEN, Louis, Lawrence MANION, Keith MORRISON and Richard BELL. Research methods in education. 7th ed. New York: Routledge, 2011, xxii, 758. ISBN 9780415583367. info
  • KŘOVÁČKOVÁ, Blanka and Martin SKUTIL. Jak napsat seminární a závěrečné práce ve společenských vědách. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, 31, xvii. ISBN 9788070418635. info
  • ŠVEC, Štefan. Metodologie věd o výchově : kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. Translated by Jana Cacková - Veronika Dvořáčková - Vendula Hlavatá - Tomá. České rozšířené vydán. Brno: Paido, 2009, 302 stran. ISBN 9788073151928. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
  • CHRISTENSEN, Larry B. Educational research : quantitative, qualitative, and mixed approaches. Edited by Burke Johnson. 2nd ed. Boston: Pearson/A and B, 2004, xxvii, 564. ISBN 0205361269. info
  • PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998, 270 s. ISBN 9788071845690. info
  • Výzkumné metody v pedagogice :příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Edited by Peter Gavora. [1. vyd.]. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 80-85931-15-X. info
Teaching methods
Individual consultations during the work on thesis.
Assessment methods
Credits are awarded for the submission of thesis (or part of it).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught each semester.
Information on the extent and intensity of the course: Individuální konzultace.
Listed among pre-requisites of other courses
The course is also listed under the following terms Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019, Autumn 2019, Spring 2020, autumn 2020, Spring 2021, Autumn 2021, Spring 2022, Autumn 2022, Spring 2023, Autumn 2023, Spring 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/SV_DP