CL4_DLV2 Methodology - Teaching Literature 2

Faculty of Education
Spring 2004
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Nataša Vrbová
Timetable of Seminar Groups
CL4_DLV2/01: Thu 16:20–17:55 učebna 10
CL4_DLV2/02: Thu 12:00–13:35 učebna 4
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • 1. Aplikace alternativních výukových metod ve výuce literární výchovy. 2. Organizační formy výuky v LV. 3. Práce s vybranými prozaickými, básnickými a dramatickými texty. 4. Metody a techniky dramatické výchovy a jejich využití v LV. 5. LV a sloh - prvky a postupy tvořivého psaní v LV. 6. Kultivace osobnosti žáka jako příjemce kultury (žák jako čtenář, filmový a televizní divák). Těžištěm seminářů je přímá interpretační práce s literárními texty, hledání možností práce s nimi v literární výchově, včetně simulací konkrétních výukových situací.
Literature
  • FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. (Creative Writing.). 1st ed. Brno: Paido. Edice pedagogické literatury., 2002, 164 pp. ISBN 80-85931-99-0. info
  • LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole. 2. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997, 120 s. ISBN 80-7082-364-X. info
  • KOŽMÍN, Zdeněk. Interpretace básní. Vyd. 2., přeprac. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 186 s. ISBN 8021016949. info
  • VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1997, 269 s. ISBN 80-901954-1-5. info
  • SILBERMAN, Mel and Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
  • KOŽMÍN, Zdeněk. Tvořivý sloh :malé traktáty a malé scénáře. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 102 s. ISBN 80-7187-037-4. info
  • HOUŠKA, Tomáš. Škola je hra. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Tomáš Houška, 1993, 259 s. ISBN 80-900704-9-3. info
  • CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Albatros, 1982, 572 s. URL info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář Požadavky ke zkoušce: zpracování vzorové přípravy na hodinu literární výchovy v libovolném ročníku 2. stupně ZŠ (resp. víceletého gymnázia); znalost teorie didaktiky literární výchovy dle zadaných tematických okruhů.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2003.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2004/CL4_DLV2