AJ2MP_VPx2 Teaching practice 2

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Helena Havlíčková (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Department of English Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Petra Hoydenová
Prerequisites
Parallel attendance of Didactics 1B
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The subject is connected with the previous teaching practice offering first steps into schools via observations mainlz. Just a few lessons or parts of the lessons must be taught.
Syllabus
  • 15 observations 3 lessons taught seminar work about materials supporting teaching.
Literature
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
Assessment methods (in Czech)
1. 3 přípravy (ne záznam hodiny už proběhlé) ze tří výstupů na ZŠ nebo SŠ. 2. 3 záznamy z náslechů u kolegy studenta. 3. Písemné srovnání práce učitele ve dvou různých ročnících vyplynuvší z 6ti náslechů u učitele (formát A4). 4. Odpovědi na otázky k chodu školy podepsané uvádějícím učitelem. 5. 3 vyplněné dohody o provedení práce uzavřené s uvádějícím učitelem. 6. Hodnocení uvádějícího učitele předloženým formulářem. 7. Seminární práce v rozsahu 10 stran v angličtině na téma „Materiální podmínky výuky a její technická podpora“. Details on moodlinka.
Language of instruction
English
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Teacher's information
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/AJ2MP_VPx2