CH2MP_2W2L Video in Chemistry

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
0/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Josef Budiš, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Helena Pelcová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • I. Video v systému výukových technologií. Videoformy a jejich možné uplatnění ve výuce chemie na ZŠ.
  • II. Základní prvky videotechniky, technické možnosti a obsluha.
  • III. Teorie a tvorba výukových videopořadů (výběr tématu, tvorba scénáře, realizace, komentář). Dělitelnost pořadů a jejich inovace a interpretace.
  • IV. Video a školní chemický pokus.
  • V. Využití videopořadu ve výuce chemie, strukturace, fragmentace, interpretace. Video, počítač, multimédia.
  • VI. Technické, didaktické a organizační aspekty školního videokroužku.
  • VII. Sociální, fyziologické, psychické, etické, politické a právní aspekty televizních médií.
Literature
  • Budiš, J., Černá, B., Strubl, J.: Školní chemické pokusy I, II, III. IQ - media, Brno 1999.
  • Budiš J.: Video ve škole. Monografie PdF MU, Brno 1992.
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: laborator. cvič.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Předmět se bude otevírat při přihlášení nejméně 5 studentů, max. počet přihlášených 20.
The course is also listed under the following terms Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/CH2MP_2W2L