Vs3_REFS Reflective Seminar

Faculty of Education
Spring 2011
Extent and Intensity
0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Marcela Landová (lecturer)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (assistant), Mgr. Marcela Landová (deputy)
Mgr. MgA. Michal Maruška (assistant)
Guaranteed by
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 14 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives
Student acknowledge with specific needs of target group. Reflexive feedback of student´s experiences within creative work with clients, defining important experiences which can be transfered and used in following situations.
Syllabus
  • - stress factors of clients, their experience, possible behavioural utterances - defining model situations within client´s specific needs - position and behaviour of student within informal, also structured meeting with client - suitability of chosen art methods within clients needs
Literature
  • SOJÁK, Petr. "Kudy cesta nevede" - Reflexe při skupinové práci při přípravě sociálního pedagoga na Pedagogické fakultě MU. In 5. mezinárodní konference o výchově a volném čase. 2009. info
  • SOJÁK, Petr. Význam reflexe při skupinové práci v rámci osobnostně-sociální přípravy sociálního pedagoga na Pedagogické fakultě MU. In 9. Mezinárodní, mezioborové konferenci „Prožitek v psychologii sportu a aktivitách v přírodě“, konané 23. - 26. 4. 2009 (Univerzita J. E. Purkyně v Ústí na Labem, Pedagogická fakulta, katedra Tv, Oddělení aktivit v přírodě). 2009. info
  • SOJÁK, Petr. Rozvoj osobnostní kompetence pedagogů - Projekt COPE for Teens (Developement of personality competence of pedagogue - Project COPE for Teens). In RABUŠICOVÁ, Milada and Ladislav RABUŠIC. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. Brno: KONVOJ, 2007, p. 65-69, 6 pp. ISBN 978-80-7302-133-7. info
Teaching methods
Seminary, personal consultations
Assessment methods
Students active participation within reflexive seminaries with leading teacher. Student´s own significant notions from creative workshops written in electronic and printed form - 1 page of A4 minimum.
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2011/Vs3_REFS