PJVM02 Tutoring and E-learning Workshop

Faculty of Arts
Spring 2024

The course is not taught in Spring 2024

Extent and Intensity
0/2/0. 5 credit(s) (plus 2 credits for an exam). Type of Completion: z (credit).
Taught in person.
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Michal Przybylski (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Roman Madecki, Ph.D.
Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. et Mgr. Michal Przybylski
Supplier department: Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Prerequisites (in Czech)
SOUHLAS
Souhlas se zápisem bude studentovi udělen na základě krátkého motivačního pohovoru (osobně, případně přes MS Teams) nebo e-mailu, ve kterém nastíní vlastní představu o výstupu z předmětu - výběr z možností: 1/ tvorba vlastního e-learningového kurzu, jehož náplň bude vycházet např. z bakalářské práce či odborného zájmu studenta/studentů (jeden kurz může společně tvořit víc studentů), 2/ založení nebo rozšíření e-learningové opory k některému z polonistických předmětů (např. rozšíření či doplnění tématu do některého z kurzů, nové domácí úkoly, procvičování, kontrolní testy, dril, řízené diskuse). V obou případech se počítá také se studentovou rolí tutora (tj. spoluřízení kurzu, kontrola odevzdaných úkolů apod. v rozsahu cca 2 hodiny týdně).
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The course focuses on the issue of e-learning and possible uses of online technologies in teaching not only Polish language, literature and culture. Students will try to create their own internet course.
Learning outcomes
After comletion of the course students will be able: - to understand the basic terms of e-learning,
- to create an e-learning course in IS or Moodle,
- to work in IS or Moodle system.
Syllabus
  • 1. Basics of e-learning and IS or Moodle
  • 2. Starting with IS or Moodle (ELF)
  • 3. Use of iPads and smartphones in a classroom/teaching
  • 4. External applications possible to use in IS or ELF (e.g.timelines)
Literature
    recommended literature
  • DRLÍK, Martin. Moodle : kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. Online. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013. 344 s. ISBN 9788025137598. [citováno 2024-04-24] info
  • ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti (E-learning - one of the forms of learning in modern society). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 161 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-5123-2. [citováno 2024-04-24] info
  • ZOUNEK, Jiří and Petr SUDICKÝ. E-learning : učení (se) s online technologiemi (E-learning : teaching and learning with online technologies). Online. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. 226 pp. ISBN 978-80-7357-903-6. [citováno 2024-04-24] info
  • ZOUNEK, Jiří and Rostislav KŘÍŽ. Internet pro pedagogy (Internet for Teachers). Online. 1st ed. Praha: Grada, 2001. 128 pp. Internet pro ... ISBN 80-247-0044-1. [citováno 2024-04-24] info
  • ZOUNEK, Jiří. Internet nejen pro studenty (Internet (not only) for Students). Online. Praha: Grada, 2003. 104 pp. Internet pro... ISBN 80-247-0570-2. [citováno 2024-04-24] info
Teaching methods
Regular workshops in the class and independent work with e-learning course in IS or ELF.
Assessment methods
Student gains credit for a participation in the group work or for a tutoring. Exam: only if student creates a new e-learning course followed by its successful presentation.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every other week.

  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2024/PJVM02