DISQ035 CEDIT observer I

Faculty of Arts
Autumn 2020
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Barbora Liška (lecturer)
MgA. Jakub Liška (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. David Drozd, Ph.D.
Department of Theatre Studies – Faculty of Arts
Contact Person: doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D.
Supplier department: Department of Theatre Studies – Faculty of Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 1/10, only registered: 0/10
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 12 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je propojit studenty a studentky oborů zabývajících se divadlem s divadelní praxí, poskytnout jim hlubší nahlédnutí do utváření divadelní dramaturgie, vést se studujícími dialog o fungování divadelní instituce a o její roli v kulturním prostředí Brna. Zároveň je cílem předmětu umožnit studujícím poskytnout zpětnou vazbu přímo tvůrcům a navázat s nimi konstruktivní dialog.

Reflexe instituce je cílená na umělecko-organizační koncepci sezóny jednotlivých scén, popř. instituce jakožto celku.

Pozornost bude věnována třem základním okruhům:
1. Organizační struktura Centra experimentálního divadla a jeho scén
2. Umělecká tvorba Centra experimentálního divadla a jeho scén
3. Další program a činnost Centra experimentálního divadla a jeho scén

Studující budou pracovat po dvojicích/trojicích na reflexi dílčí problematiky (na základě domluvy) a samostatně nad jednotlivými úkoly v online podpoře kurzu.

Stáže se účastní studující Katedry divadelních a filmových studií Univerzity Palackého v Olomouci a studující Katedry divadelních studií MU.
Learning outcomes (in Czech)
Studující bude po absolvování předmětu schopen
- popsat rozdíly mezi divadelní teorií, kritikou a praxí a jejich vzájemné vztah
- orientovat se v základních analytických a kritických teoriích a jejich konceptech
– orientovat se v organizační struktuře divadelního provozu - analyzovat a kriticky posoudit divadelní instituci z hlediska její umělecké produkce a organizačního provozu
Syllabus (in Czech)
  • První setkání proběhne 18. 9. 2020 na Akci CED "Vykolejit: diskuze k (post)pandemické situaci". Před akcí proběhne informační setkání k předmětu (představení „projektu“ stáže a její vize, rozdělení do skupinek a zadání úkolů).
  • Následovat bude setkání s vedením všech tří scén Centra experimentálního divadla, kteří představí nadcházející sezóny (2. pol. září, říjen).
  • Říjen – prosinec: studující chodí na vybraná představení a akce CEDu a plní s nimi spojené úkoly v online kurzu na platformě TEAMS (četnost úkolů 1x 3 týdny, vždy vypracované na základě četby a/nebo vlastní rešerše). V rámci kurzu probhěnou 2 online videokonference s vyučujícími.
  • Prosinec 2020/ leden 2021 – Diskuze a první závěry na základě podzimního pozorování + evaluace stáže.
Literature
    recommended literature
  • BECK, Ulrich. Riziková společnost : na cestě k jiné moderně. Translated by Otakar Vochoč. Třetí vydání. Praha: Sociologické nakladatelství, 2018, 431 stran. ISBN 9788074192678. info
  • FOUCAULT, Michel. Dohlížet a trestat : kniha o zrodu vězení. Translated by Čestmír Pelikán. Praha: Dauphin, 2000, 427 s. ISBN 8086019969. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a r. Praha: Portál, 2016, 437 stran. ISBN 9788026209829. info
  • Mysl v terénu : filosofický realismus v 21. století. Translated by Lukáš Likavčan - Václav Janoščík - Jiří Růžička - Kate. Vydání první. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2017, 195 stran. ISBN 9788090638136. info
  • TYSON, Lois. Critical theory today : a user-friendly guide. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2015, xv, 470. ISBN 9780415506755. info
  • SAID, Edward W. Orientalismus : západní koncepce Orientu. Translated by Petra Nagyová. Vyd. 1. Praha: Paseka, 2008, 459 s. ISBN 9788071859215. info
  • HUTCHEON, Linda. A theory of adaptation. New York: Routledge, 2006, xviii, 232. ISBN 0415967953. info
  • FOUCAULT, Michel. Diskurs ; Autor ; Genealogie : tři studie. Edited by Michel Foucault. Vyd. 1. Praha: Svoboda, 1994, 115 s. ISBN 8020504060. info
  • BENJAMIN, Walter. Dílo a jeho zdroj. Translated by Věra Saudková. Vydání první. Praha: Odeon, 1979, 428 stran. URL info
Teaching methods (in Czech)
diskuze, četba teoretických textů, návštěva divadelních produkcí, diskuzí a přednášek, písemné a audiovizuální výstupy, kreativní reflexe, sebereflexivní psaní
Assessment methods (in Czech)
Zápočet bude udělen na základě aktivního přístupu k naplnění cílů individuálního projektu, plnění zadaných průběžných úkolů a pravidelné docházky na společná setkáních.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: in blocks.
The course is also listed under the following terms Spring 2021.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2020, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2020/DISQ035