CJBC602 How to teach high school students to read

Faculty of Arts
Spring 2007
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Kateřina Bukovjanová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Eva Zachová
Timetable
Wed 8:20–9:55 A32 stara
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kurz je zaměřen na různé metody práce s literárním textem a přístupy k jeho interpretaci při výuce, ale i nad rámec výuky češtiny na středních školách. Klade si za cíl přinést několik praktických návrhů a postupů, ale zároveň také probudit imaginaci v současných studentech a potenciálních učitelích češtiny a přimět je k tomu, aby se zamýšleli nad klíčovou otázkou didaktiky Jak naučit číst? (Jak vybudovat u středoškolských studentů vztah k literatuře, jak jim ukázat, co v ní mohou a co naopak nemohou hledat).
Syllabus (in Czech)
  • Témata, jimž se kurz bude věnovat: Obecná pravidla, osobnost a autorita učitele, poezie - tvůrčí přístupy ke čtení poezie, poezie - problémy interpretace, próza - jak pracovat s povídkou, próza - jak číst se středoškoláky román, literární a interpretační soutěže (pro středoškolské studenty)- přehled a charakteristika, drama a dramatizace ve výuce literatury, překlad - využívání různých překladů k interpretaci literárního díla, písňové texty, literatura a film, současná literatura - jak a proč ji číst se studenty na střední škole.
Assessment methods (in Czech)
Podmínkou udělení zápočtu bude ústní referát a vypracování seminární práce v rozsahu 3-5 stran.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2007/CJBC602