FF:SPVZSVDid3 Philos. Teaching Methodology - Course Information
SPVZSVDid3 Philosophy and Social Studies Basics Teaching Methodology
Faculty of ArtsSpring 2023
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Jakub Vojta, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Jakub Vojta, Ph.D.
Department of Philosophy – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Philosophy – Faculty of Arts - Timetable
- Fri 24. 2. 16:00–17:40 A11, Fri 21. 4. 16:00–17:40 A11
- Prerequisites (in Czech)
- SPVZSVDid1 Teaching Methodol. Workshop I
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Studies in the field of pedagogical sciences aimed at preparing secondary school teachers (programme FF, C-CV, specialization Social Sciences)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit frekventanty se závaznými dokumenty, vymezujícími obsah jednotlivých disciplín předmětu základy společenských věd (občanský a společenskovědní základ, občanská nauka) pro různé typy středních škol a se způsobem jejich konkretizace ve školních dokumentech a individuálních metodických plánech.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
aplikovat poznatky, které získal v teoretické didaktice a psychologii do modelových situací středoškolské výuky;
hodnotit žáky při různých typech výukových výstupů;
uplatnit digitální prostředky podporující efektivitu výuky daného předmětu.
Student uplatňuje technologie ve výuce tak, aby sloužily jako prostředek učení žáků a rozvoje jejich IT kompetencí. - Syllabus (in Czech)
- 1. Koncepce výuky ZSV v jednotlivých typech středních škol, osnovy
- 2. Obsahové pojetí ZSV, jednotlivé dílčí vědy - hranice a kontinuita
- 3. Výukové metody pro jednotlivé součásti ZSV, způsoby organizace vyučovací hodiny, digitální prostředky ve vzdálené i kontaktní výuce, metody on-line výuky, rozvoj IT kompetencí žáků.
- 4. Speciální postupy, seminární styl práce, školní a mimoškolní projekty apod.
- 5. Specifika prověřování znalostí a hodnocení žáků v ZSV
- 6. Vztahy mezi ZSV a ostatními předměty
- Literature
- Rámcové vzdělávací programy pro střední školy
- KALHOUS, Zdeněk and Otto OBST. Didaktika sekundární školy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003, 186 s. ISBN 8024405997. info
- MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Výukové metody (Teaching methods). Brno: Paido, 2003, 219 pp. 148. ISBN 80-7315-039-5. info
- MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky [Maňák, 1993]. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1993, 111 s. ISBN 80-210-0210-731. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 20 hodin za semestr.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2023/SPVZSVDid3