Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • Hana Kyloušková
Pracoviště
  • Katedra francouzského jazyka a literatury, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2005: Ph.D. a PhDr. v oboru Pedagogika se specializací na didaktiku francouzského jazyka (Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Praha)
  • 1995: rozšíření pedagogické způsobilosti, aprobace německý jazyk a literatura (PdF MU, Brno)
  • 1976: učitelství pro školy II. cyklu, aprobace latina a francouzština (FF UJEP, nyní Masarykova univerzita, Brno)
Přehled zaměstnání
  • od 2019: externí spolupráce
  • 2005-2019: odborná asistentka na PdF MU, Brno
  • 1992-2005: asistentka na PdF MU, Brno
  • 1983-1992: učitelka na ZŠ Laštůvkova a ZŠ Vejrostova, Brno
  • 1976-1979: sekretářka na FF UJEP (nyní FF MU), Brno
Pedagogická činnost
  • výuka didaktiky a praktického jazyka v bakalářském studiu
  • do roku 2019: výuka didaktiky francouzského jazyka, vedení pedagogické praxe studentů bakalářského studia a závěrečných bakalářských, diplomových a doktorských prací
Vědeckovýzkumná činnost
  • Interní mentor v rámci projektu Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi, kód CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952 (2018-2019)
  • Členka řešitelského týmu ve výzkumném záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, kód MSM0021622443 (doba řešení 2007-2013). Dílčí cíl je zaměřen na vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace - jazyk francouzský. Řešitelka: Marie Vítková
  • 2001-2004: Řešitelka grantového projektu MŠMT v rámci programu Podpora rozvoje učitelských vzdělávacích programů a jiných vzdělávacích aktivit Pedagogická praxe - příprava učitelů, č. P1/2001, 37/2002, 67/2003, 16/2004. Cíle projektu: zkvalitnění pedagogické praxe studentů francouzského jazyka a získání učitelů z praxe pro funkci tzv. fakultních učitelů
  • 2003: Řešitelka grantového projektu FRVŠ Další vzdělávání pedagogických pracovníků, č. 694/03. Cíl projektu: seznámit učitele z praxe s novými trendy ve výuce cizích jazyků a napomoci tak k modernizaci výukových metod a zkvalitnění výuky na základních a středních školách. Spoluřešitelka: Pavla Kellnerová
Akademické stáže
  • Od roku 1995 opakované akademické stáže na univerzitách a vědeckých centrech ve Francii a Belgii zaměřené na rešerše v knihovnách a konzultace se specialisty v oboru didaktika francouzského jazyka - Francie: Université Stendhal de Grenoble 3 (Grenoble), Université René Descartes (Paříž 5), Université catholique (Lyon), CIEP (Sèvres), BELC (Caen); Belgie: Université Libre de Bruxelles (Brusel)
Universitní aktivity
  • členství ve zkušební komisi pro státní závěrečné zkoušky v oboru Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Mimouniversitní aktivity
  • do roku 2019 organizátorka a lektorka kurzů dalšího vzdělávání učitelů francouzského jazyka Jihomoravského kraje
Vybrané publikace
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Le lexique dans la classe de langue (Vocabulary in foreign language teaching). In Další vzdělávání učitelů francouzského jazyka. 2019. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Pamětní medaile Masarykovy univerzity za celoživotní činnost (Commemorative Medal of Masaryk University for Lifetime Activities). děkan Pedagogické fakulty MU, 2019. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana and Václava BAKEŠOVÁ. Další vzdělávání učitelů francouzského jazyka (Continuous training for Teachers of French language). 2018. Zápis akce pro akademický rok 2018/2019 info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Jak na gramatiku ve výuce cizích jazyků (How to grammar in foreign language teaching). In Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě – EDUCOLAND. Brno, 2014, 11 pp. URL info
  • JANÍKOVÁ, Věra, Světlana HANUŠOVÁ, Renée GRENAROVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Výuka cizích jazyků v inkluzivní třídě (Foreign language teaching to pupils in inclusive classroom). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 184 pp. ISBN 978-80-210-6580-2. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Diferencované čtení v cizím jazyce (Differentiated reading in a foreign language). In Grenarová, R., Vítková, M. (eds) Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 126-141. ISBN 978-80-210-6024-1. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Comprendre et interpréter le texte littéraire en classe de langue - résultats d’une recherche (Understand and interpret a literary text in teaching a foreign language - research results). Lingua viva. České Budějovice: Katedry jazyků Jihočeské univerzity, 2011, VII, No 12, p. 57-67. ISSN 1801-1489. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Évaluation des enfants avec des TSA en classe de français (Evaluation in French language teaching to pupils with SLD). In Grenarová, R., Vítková, M. (eds.) Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků s SPU. Evaluation in Foreign Language Teaching to Learners with SLD. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 137-155. ISBN 978-80-210-5664-0. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana, Věra JANÍKOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Renée GRENAROVÁ. Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. (Evaluation in foreign language teaching to pupils with special educational needs). 2011. info
  • GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU (Modern Approaches to Evaluation in Foreign Language Teaching to Pupils With SLD). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 205-218. ISBN 978-80-7315-220-8. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Literární komunikace ve výuce cizích jazyků (Literary Communication in Foreign Languages). Cizí jazyky. Plzeň: Fraus, 2010, vol. 53, No 3, p. 85-88. ISSN 1210-0811. info
  • GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Nadaní a mimořádně pokročilí žáci v cizojazyčném vyučování (Gifted and advanced learners in foreign language teaching). In Šimoník, O. (ed.). Vzdělávání nadaných žáků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 31- 46. ISBN 978-80-210-5349-6. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Nadaní žáci ve výuce francouzského jazyka - výsledky výzkumu (French Language Teaching to gifted and Very Advanced Pupils - Results of Empirical Research in South Moravian Region). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., et al. Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebmi IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. 1st ed. Brno: Paido, 2010, p. 177-184. Edice pedagogické literatury, 311. ISBN 978-80-7315-201-7. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Enfants doués en classe de français - résultats d`une recherche (Gifted Children in French Class - Research Results). In Grenarová, R., Vítková, M. eds. Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 126-139. ISBN 978-80-210-5375-5. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Jak usnadnit žákům s SPU výuku cizího jazyka (How to Facilitate the Foreign Language Teaching to Pupils with SLD). Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2009, vol. 13, No 3, p. 27-32. ISSN 0323-0449. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Francouzský jazyk a dramatická výchova u žáků s SPU na školách Jihomoravského kraje; výsledky výzkumu (French Language and Drama Education for Children with Special Learnign Difficulties at Schools in the South Moravian Region; Results of the Empirical Research). In Bartoňová, M., Vítková, M. - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 321-332. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Les activités théâtrales en classe de FLE (Teaching French and drama education). In GRENAROVÁ, R. - VÍTKOVÁ, M. (eds.) Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 14 pp. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Lecture par séquences avec des activités de prélecture (Continuity Lecture at Foreign Language Teaching). Lingua Viva. České Budějovice: PF JČU, 2009, V, No 9, p. 28-36. ISSN 1801-1489. URL info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana and Zdeňka SCHEJBALOVÁ. Výuka francouzské výslovnosti u žáků se specifickými poruchami učení (Teaching French Pronunciation to Pupils with Specific Learning Difficulties). In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností / Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 67-83. ISBN 978-80-7315-167-6. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Žáci se specifickými poruchami učení ve výuce francouzského jazyka; výsledky výzkumu provedeného na školách Jihomoravského kraje (Pupils with Specific Learning Difficulties in French Language Classes; Results of a Research Conducted on South Moravian Schools). In KLENKOVÁ, Jiřina - VÍTKOVÁ, Marie. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností / Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 183-196. Edice pedagogické literatury, 278. ISBN 978-80-210-4708-2. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Comment faciliter la lecture des textes littéraires en classe de langue (How to Facilitate the Lecture of Literary Texts in Foreign Language Class). Lingua viva. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2008, vol. 2008, No 7, p. 25-32. ISSN 1801-1489. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Le français et les troubles d apprentissage spécifiques (French and specific learning difficulties). In GRENAROVÁ, R., VÍTKOVÁ, M. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 87-91. Pd-42/08-02/58. ISBN 978-80-210-4782-2. info
  • KYLOUŠKOVÁ, Hana. Jak využít literární text ve výuce cizích jazyků (How to Use a Literary Text in Foreign Language Teaching). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 172 pp. 102. ISBN 978-80-210-4373-2. info

2021/11/08


Životopis: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (učo 1065), verze: čeština(1), změněno: 8. 11. 2021 16:25, H. Kyloušková

Another Variant: French(8)