Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Curriculum vitae

Name, first names, scientific degrees
  • Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D. (*1987)
Department/Faculty/University
  • Department of Inclusive and Special Education
    Faculty of Education
    Masaryk University
    Poříčí 9, Brno 602 00
Function, current position
  • Lector
Education and academic qualifications
  • Academic qualifications
    2018 : Mgr.- Masaryk University, Faculty of Social Studies, Psychology - Psychotherapeutic studies
  • 2015: PhD.- Masaryk University, Faculty of Education, Special Education

  • Further professional education
    2015 – 2022: Systematic training in Gestalt psychotherapy – Gestalt s.r.o. (accreditation of Ministry of Health, Ministry of Health, training guarantor doc. MUDr. Jan Roubal PhD., 940 hours)
  • 2014 – 2015: Complete crisis intervention course (Telephone crisis intervention, Internet counseling and chat – "D" civic association Liberec (accreditation of the Ministry of Social Affairs and Employment – Qualification course for workers in social services, 200 hours)
  • 2012 - 2014: Systematic two-year course of artephyletics and art therapy - Cultio, lecturer PhDr.Mariana Štefančíková, Ph.D., Ph.D., (accreditation of the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology, guaranteed by ČAA and AVP, 250 hours)
  • 2014: Ways of handling difficult situations when working with a client - Modrá linka o. s., lecturers Mgr. Michal Horák, Daniel Kaucký DiS. (accreditation of the Ministry of Internal Affairs and Communications, 25 hours)
  • 2014: Educational parenting therapy - Adlerian approach - Mansio, PhDr. Michaela Širůčková, Ph.D., PhDr. Miroslava Štěpánková, Ph.D. (accreditation of the Ministry of Education and Culture, 51 hours)
  • 2013 – 2014: Course Motivational interviews and work with the client - I.E.S., Sdružen Podané ruce, o.s., lecturers Tomáš Nevrkla, Monika Vaňková(accreditation of the Ministry of Internal Affairs and Communications, 60 hours)
Professional experience
  • 2020-present: psychotherapist, private practice
  • 2016 – 2020: therapist – Spondea o.p.s. - Intervention Center Brno - psychotherapy, psychological counseling, professional counseling and crisis intervention for families at risk of domestic violence
  • 2016-2020: lecturer of preventive programs, work with relationships in class - Spondea o.p.s.
  • 2014 – 2015: professional counselor - Centrum Anabell Brno z. s. - Anabell Counseling Center - professional social counseling, crisis intervention and sociotherapy for people with eating disorders and their loved ones, management and facilitation of a self-development and self-help group of people with eating disorders
Teaching activities
  • Main field of interest: Behavioral disorders in childhood (children at risk, with behavioral problems) - education, diagnosis; intervention, counselling, psychotherapy, guidance; inclusive education
  • Member of the commission for state final exams
  • Tutor and opponent of bachelor's and diploma theses
  • Lectures and leading seminars
  • Prevention workshops in primary and secondary schools
Major publications
  • VRUBEL, Martin, Věra LINHARTOVÁ and Pavel BENEŠ. Komparace přístupů k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii. (Comparison of approaches to individuals with special educational needs at higher education institutions in the Czech Republic, Israel and Georgia.). In V. Olomoucké speciálně pedagogické dny. 2017. info
  • VRUBEL, Martin, Věra LINHARTOVÁ and Pavel BENEŠ. Komparace přístupů k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii. (Comparison of approaches for people with special educational needs at universities in the Czech republic, Israeli and Georgia.). In V. Olomoucké speciálně pedagogické dny. 2017. info
  • VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ and Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování (Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties). první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-210-7610-5. info
  • VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ and Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování (Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-210-7610-5. info
  • LINHARTOVÁ, Věra. Analýza nabídky programů přípravy na samostatný život u mladých dospělých odcházejících z institucionální výchovy (Analysis of the Off er of Training Programmes Focusing on Independent Living in Young Adults Leaving Residential Institutions). In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 126-140. ISBN 978-80-210-6645-8. info
  • LINHARTOVÁ, Věra. Analýza nabídky programů přípravy na samostatný život pro mladé dospělé odcházející z institucionální výchovy (Analysis of offers training programs for independent living for young adults leaving institutional care). In SAYOUD SOLÁROVÁ, Kateřina a Martin VRUBEL a kolektiv. Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 53-60. ISBN 978-80-210-6674-8. info
  • VOJTOVÁ, Věra and Věra LINHARTOVÁ. Analýza předprofesní přípravy pro děti s poruchou chování na systémové úrovni (Vocational Training for Children with Behaviour Disorders Analysis from the System Perspective). In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 127-139. ISBN 978-80-210-5996-2. info
  • LINHARTOVÁ, Věra. Rozvoj sociálních kompetencí u dětí v institucionální výchově s ohledem na předprofesní přípravu (Social Skills Development of Children in Institutional Care with Regard to Pre-vocational Training). In PANČOCHA, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 183-190. ISBN 978-80-210-6101-9. info
  • LINHARTOVÁ, Věra. Teorie připoutání jako zdroj edukačních strategií v etopedii (Attachment Theory as a Source of Educational Strategies). In Vojtová, V., Červenka, K. (et al.). Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování.Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 45-61, 16 pp. ISBN 978-80-210-6134-7. info
  • LINHARTOVÁ, Věra. Podpora profesní orientace v institucionální výchově (Support of Career Education in Institutional Care). In Vojtová, V., Červenka, K. (et al.). Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování.Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 123-138, 15 pp. ISBN 978-80-210-6134-7. info

2023/05/06


Curriculum vitae: Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D. (učo 237204), version: English(1), last update: 2023/05/06 08:31, V. Linhartová

Another Variant: Czech(1)