Pavlína Bucková
7/2/2018 21:52new
navazující studium

Dobrý den,

chtěla jsem se zeptat. Momentálně studuji bakalářské studium na jiné univerzitě. Ale kdybych si teď podala přihlášku na medicínu a náhodou se tam dostala, tak musela bych si studium na medicíně platit? Jak je to s platbou, když už je člověk Bc., ale chce studovat na jiné univerzitě magisterský program?
Děkuji za odpověď
8/2/2018 20:19new

Dobrý den,

poplatky za studium je povinen platit student, který studuje v bakalářském nebo magisterském studijním programu déle než je standardní doba tohoto studia zvětšená o jeden rok (viz https://www.muni.cz/o-univerzite/uredni-deska/statut-mu#a2). Pokud studia ukončujete v řádném termínu bez prodlužování, poplatky se Vám nevyměřují.

Nejlepší ale bude, když se s tímto dotazem obrátíte přímo na zaměstnace studijního oddělení Lékařské fakulty, kteří se poplatky zabývají. Z LF jsou to paní Horáková a paní Teryngelová, kontakt viz http://www.med.muni.cz/index.php?id=104.
Kateřina Fiedlerová
20/2/2018 12:06new
Magisterské studium
Dobrý den, možná teď budu trochu za blbce, ale ráda bych měla jistotu.
Chtěla jsem si vybrat obor "Učitelství pro 1. stupeň základní školy" je možné jít na tento pětiletý obor hned po střední škole, pouze s maturitním vysvědčením?
Děkuji Fiedlerová
21/2/2018 19:31new

Dobrý den,

v pořádku, pokud si něčím nejste jistá, rádi Vám poradíme.

Ano, na obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy je možné nastoupit hned po dokončení maturitního ročníku. Jedná se o víceletý magisterský program, který vede k udělení titulu Mgr. bez "předělení" na tři roky bakalářského studia a dva roky navazujícího magisterského studia, jako je tomu u většiny jiných oborů.

Je totiž rozdíl mezi pojmem "magisterské studium" a "navazující magisterské studium". Magisterské studium je vždy víceleté, navazující magisterské studium je obvykle dvouleté a vždy navazuje na studium bakalářské.
Adéla Šmidová
13/8/2018 11:16new