26/10/2008 21:44new
Analytické myšlení a úsudky
13/3/2019 21:17new
Jak se učíte na analytický oddíl (zebry, výrokovou logiku atd.)?
Já se pokouším rozlousknout tyto věci zde: (https://www.muni.cz/uchazeci/bakalarske-a-magisterske-studium/prijimacky/jak-resit-ulohy-v-testu-studijnich-predpokladu#analyticke), ale ta vysvětlení jsou španělská vesnice.
Nějaké tipy, abych dosáhl ce nejvyššího skóre?
Jana Očadlíková
17/3/2019 18:59new
Pokud to otázka dovoluje, pomáhá mi si řešení "nakreslit". Například u otázky označené jako zebra je celkem jednoduché nakreslit si přehlednou myšlenkovou mapku a najít tak správnou odpověď. V TSP 2018 to funguje u většiny otázek, ale to je čistě můj postup... Že funguje stoprocentně, to nezaručím.
Daniela Boudová
3/5/2019 15:51new
TSP 2019 - varianta 3 - příklad č. 30
Zdravím,
do dob obdržení výsledků TSP jsem si byla stoprocentně jistá, že mám příklad dobře. I teď nevím, jak jinak by se měl počítat. Pořád mi vychází jako správná odpověď e), ne b), jak je vyhodnoceno. Však když se z jejich tratí vypočítá průměrná rychlost, vyjde u obou stejná. Jak to může být nepravdivé tvrzení?
3/5/2019 20:19new

Dobrý den,

vzhledem k tomu, že Alex projede celou trasu za 125 minut, kdežto Ctibor za 100 minut, nemůže být jejich průměrná rychlost shodná.

Jediná správná odpověď, tedy nepravdivé tvrzení, se skrývá v možnosti b). Úloha je v pořádku.
Matěj Garbolinský
5/5/2019 10:46new
TSP 2019 - varianta 01 - příklad 33
Dobrý den,
chtěl jsem se jen zeptat na řešení příkladu 33 ve variantě 01 TSP 2019. Ať to zkouším, jak zkouším, stále mi vychází více možných řešení. Kdyby to tak vycházelo pouze mně, řekl bych si, že někde dělám chybu, ale ke stejným závěrům dochází více lidí z mého okolí včetně mých učitelů nezávisle na mém úsudku. Mohl by zde prosím někdo uvést postup, jakým se na to mělo jít?
Předem děkuji a přeji krásný den.
5/5/2019 21:04new

Dobrý den,

v úloze je třeba vybrat nesprávnou odpověď. Stačí jít popořadě a ověřovat, zda jsou jednotlivé možnosti přípustné či nikoliv. Přípustné jsou všechny kromě možnosti c).

Ta nám říká, že Tonda má myš i želvu. Ze zadání ale víme, že pokud má Tonda myš, má i králíka. Pokud má ale králíka, pak nemá želvu. Není tedy možné, aby měl myš i želvu. Možnost c) je tedy v rozporu s informacemi uvedenými v zadání, proto je správnou odpovědí.

Úloha je v pořádku.