Karolína Smělíková
14 April at 14:49new
Dobrý den, potřebovala bych poradit s tímto příkladem. Děkuji.
Matúš Martiška
14 April at 15:49new

Dobrý deň,

a) pravdive vypliva z vety:
"Ucastnici studie odevzdali na zacatku a na konci studie vzorek krve a stole"
b) pravdive vypliva z vety:
"Bacteroides a Alistipes, u nichz byla prokázaná souvislost s diabetem typu 2"
c) Nepravdivy:
"Celkovy kaloricky prijem a podiel proteinu a vlakniny byl u vsech tri skupin shodny."
d) pravdive vypliva z:
"....mastných kyselin s dlohým řetězcem, u nichz se predpokláda prozánetlivý efekt"
e) pravdive vypliva z toho že ked vsetci mali rovnaky kaloricky prijem a rovnaky podiel proteinu ale rozdielny prijem tuku tak sa musi menit aj prijem sacharidov kvoli tomu ze 1g sacharidov ma inu kaloricku hodnotu ako 1g tuku.

Hádam som to napísal správne.
Karolína Smělíková
14 April at 15:54new

Dobrý den, omlouvám se, asi jsem číslo příkladu zadala špatně. Měla jsem na mysli tento příklad:

A school is attended by x students, 60 % of which are girls, and the rest are boys. When twenty additional boys transfer to the school, girls will make up only 55 % of all students. Find x, i.e. the original number of students attending the school.
a)400‌
b)100‌
c)200‌
d)380‌
e)220

Správná odpověď je e)
Matúš Martiška
14 April at 16:03new
0.4*x + 20= 0.45* (x+20)
0.4x + 20 = 0.45x + 9
11 = 0.05x
220 = x

existuje aj jednoduchsie riesenie ktore ukazal napr Bc. Ondrěj Darmovzal pri tomto priklade:
Link priklad z inej varianty

Karolína Smělíková
14 April at 16:12new
Dobrý den, moc Vám děkuji! Takže by mohlo být i: 0,6 x = 0,55 * (x - 20)?
Karolína Smělíková
14 April at 16:16new

Mohla bych Vás ještě využít na jeden příklad, když už jste tady? :o) Potřebovala bych ještě poradit s tímto příkladem:

Jsou dána tvrzení:
A: Neumím číst ani psát.
B: Jestliže umím psát, pak umím číst
Z následujících možností vyberte tvrzení, které je opačné kA, a tvrzení, kteréje opačné k B:
1: Jestliže neumím psát, pak umím číst
.2: Umím číst i psát.
3: Umím psát a neumím číst.
a)1 je opačné k A, 3 je opačné k B‌
b)2 je opačné k A, 3 je opačné k B‌
c)1 je opačné k A, 2 je opačné k B‌
d)2 je opačné k A, 1 je opačné k B‌
e)3 je opačné k A, 1 je opačné k B

Správně je a). Děkuji.
Matúš Martiška
14 April at 16:19new
Myslim že to má byť x + 20 inak dostanete jednu stranu zápornú a lebo počet žiakov sa zväčšuje a nie zmenšuje. V tom riešení od Bc. Ondrěj Darmovzal je x - 10 lebo v zadaní je že sa počet žiakov zmenšil.
Karolína Smělíková
14 April at 16:50new
Ano, spletla jsem se. Děkuji.
14 April at 17:41new
Opravdu není nutné psát mi všude před jméno bakalářský titul. ;) Takové je nastavení v ISu a já sám na titulování netrvám. (To už mi víc vadí psaní "rě" místo "ře" ve jménu.)
Matúš Martiška
14 April at 18:21new
Za zkomolenie mena sa ospravedľňujem, ešte som sa pozeral či som ho dobre napísal ale niako som to prehliadol.
Inak len by som sa chcel poďakovať za spôsob vysvetlenia určitých príkladov, veľmi mi to pomohlo pri niektorých ktoré som nevedel.
14 April at 18:44new
> Za zkomolenie mena sa ospravedľňujem, ešte som sa pozeral či som ho dobre napísal ale niako som to prehliadol.
Nic se neděje. :)
> Inak len by som sa chcel poďakovať za spôsob vysvetlenia určitých príkladov, veľmi mi to pomohlo pri niektorých ktoré som nevedel.
Za málo, rád jsem pomohl.