Eva Buriánková
35 minsnew
Dobrý den, 

jak se prosím řeší tahle úloha? Screenshot_2021-04-20-16-04-26-2095587220.png - Disk Google


Hana Koryčánková
19 hrsnew
Dobrý den,
potřebovala bych poradit s řešením tohoto příkladu.
Děkuji
https://imgur.com/a/yKasR5w
14 hrsnew
B musí být sudé a rychlým probráním všech čtyř možností dostaneme, že B=2 nebo B=8 (jinak by výsledný součin nemohl končit čtyřkou). Pro A=9, B=8 dostaneme největší výsledek 7984, pro A=1, B=2 nejmenší 224 a hledaný rozdíl tedy bude 7760. Podobný příklad zde.
Pavla Šimečková
18 April at 22:11new
Dobrý večer,
prosím, jak se řeší tahle úloha? https://drive.google.com/file/d/1MbBuAYxZajmgpCh3eTNgwE4eT-kM3-AO/view?usp=sharing
Díky moc za rady.
18 April at 22:29new
Číslo v kruhu dává aritmetický průměr čísel ve čtvercích.
Pavla Šimečková
yesterday at 09:09new
No jo! Děkuju.))
Pavla Šimečková
18 April at 15:56new
Dobrý den,
mohl by někdo prosím poradit s postupem?

https://drive.google.com/file/d/1VpfLcQxENqJ5wQ5kLkXNPSOEc35pmYkB/view?usp=sharing
Mockrát děkuji!
last modified 18 April at 16:03 new
První vlek (v průměru) přepraví 500/60 = 25/3 osob za minutu, druhý v průměru 600/90 = 20/3 osob za minutu, dohromady tak přepraví 25/3 + 20/3 = 15 osob za minutu. Celkem 180 osob tak přepraví za 180/15 = 12 minut.
Pavla Šimečková
18 April at 22:06new
Díky!
Dana Benešová
17 April at 12:18new
Prosím, ze školy už jsem docela dlouho a tenhle jediný příklad mi fakt nejde. Prosím poradíte někdo jak na něj?
S libovolným číslem x=(nerovná) -1 můžeme provést operaci *x=(4x-3)/(1+x). Která z následujících hodnot nemohla vzniknout jako výsledek operace *x pro žádné číslo x?
díky moc za radu
Simona Račková
18 April at 12:33new
Za *x si postupne doplníte všetky odpovede a jedna vyjde zlá. Napr. si urobíte a) 4=(4x-3)/(1+x) potom b) -3=(4x-3)/(1+x) atď. Správna odpoveď má byť teda a), pretože po úprave rovnice je výsledok nezmysel.
Dana Benešová
yesterday at 08:34new
Díky moc za vysvětlení.. :)
last modified 18 April at 16:11 new
Sofistikovanější řešení může spočívat v úpravě \frac{4x-3}{1+x}=\frac{(4x+4)-4-3}{1+x}=4-\frac{7}{x+1}, odkud je vidět, že správná odpověď je 4, protože menšitel 7/(x+1) nebude nikdy nulový.

P.S. Nejde o otázku č. 11, ale 9.

Dana Benešová
yesterday at 08:33new
Děkuji moc za vysvětlení.. :)
Dana Benešová
yesterday at 08:40new
proč ve všem hledám složitosti to nechápu..
Eva Vlková
17 April at 12:05new
Dobrý den,
potřebovala bych poradit s řešením tohoto příkladu.
Děkuji.
https://imgur.com/a/n7PGRY7
Matúš Martiška
17 April at 14:55new
Dobrý deň,
Aritmeticky priemer hodnot v stvorcoch / pocet stvorcov = 3 kedze 1 stvorec ma hodnotu 3 ako je ukazane uplne vpravo teda:
(4+2) / 2 = 3
(3+6+0)/ 3 = 3
(5+1+4+2) / 4 = 3
(3+0+6+1+?) / 5 = 3 vieme že 3+6+1 = 10 teda (10 + x) / 5 = 3 po uprave dostaneme 10 + x = 15 a teda x = 5
Eva Vlková
17 April at 11:54new
Dobrý den,
potřebovala bych poradit s touto úlohou.
Děkuji.
https://imgur.com/a/23AeII0
17 April at 12:38new

srdíčko označuje operaci (a*a)+(b*b)
9+16=25
25+1 = 26

hvězdička označuje operaci (a+b)*(a+b)
7*7 = 49
6*6 = 36

pak už jen zjistíte, že při operaci (a*a)+(b*b), kdy a+b=10, lze dojít ke všem výsledkům, kromě C
Michaela Matoušová
16 April at 11:17new

Dobrý den,
prosím, jakže se toto řeší? Mám uplný výpadek.

6) S libovolným číslem x můžeme provést operaci
⋆x = 5 − x · x + 4 · x.
Jaký největší výsledek můžeme získat provedením operace?
a) −1 b) 9 c) 11 d) 0 e) 7

Děkuji, Matoušová.
last modified 16 April at 16:51 new
Dobrý den,

taky nevím.

Možná to bude takto 9 = 5 − x · x + 4 · x

16 April at 16:48new
Úloha je podobná této.
Matúš Martiška
16 April at 16:57new

V tomto príklade by som sa pozeral na premenné. Teda viem, že chcem čo najväčšie čislo ale mám - (x^2) + 4*x a teda viem keď bude x = 4 dostaneme rozdiel 0 teda chcem niečo kde ich rozdiel bude čo najväčši.
Teda:
pre x = 4: (-16) + 16 = 0
pre x = 3: (-9) + 12 = 3
pre x = 2: (-4) + 8 = 4 najvacsi
pre x = 1: (-1) + 4 = 3
teda 5 - 4 + 8 = 9

pre x > 4 by začne byť mocnica väčšia ako 4*x takže sa dostaneme mänšie a mänšie čisla keďže odčitujeme

Hadam pomohlo :)
Michaela Matoušová
15 April at 18:17new

Prosím Vás jak mám rychle přijít na toto?

Je dáno číslo X = −0,88. Uspořádejte vzestupně hodnoty 1/X; 1/√3
X; 1/X
3
.
a) 1/√3
X < 1/X < 1/X
3
b) 1/X < 1/√3
X < 1/X
3
c) 1/X
3 < 1/X < 1/√3
X
d) 1/√3
X < 1/X
3 < 1/X
e) 1/X < 1/X
3 < 1/√3
X

Asi bych měla znát nějaká pravidla odmocnin a mocnin a zlomků. Kdyby měl někdo nějaký odkaz prosím pošlete :) ..
18 April at 19:59new
Stačí chápat, jak funguje převrácená hodnota:
  • x\in(0,1)\Rightarrow 1/x\in(1,\infty),
  • x\in[1,\infty)\Rightarrow 1/x\in(0,1],
  • x\in(-1,0)\Rightarrow 1/x\in(-\infty,-1),
  • x\in(-\infty,-1]\Rightarrow 1/x\in[-1,0).

 Z toho rovnou dostaneme, že 1/X < -1 < X < 0 < 1/\sqrt3 < 1 < 3 (předposlední nerovnost plyne z toho, že \sqrt3>1).

Eliška Magdaléna Koldová
15 April at 12:09new
Zdravím,
dokázal by mi někdo vysvětlit prosím postup u těchto příkladů?
https://imgur.com/a/gw3spqk
last modified 16 April at 14:36 new
12
15

14 – ze zadání víme, že (A+B)/2 = 25, (B+C)/2 = 19, takže A-C = (A+B) - (B+C) = 2*25 - 2*19 = 12.

Eliška Magdaléna Koldová
16 April at 12:01new
Děkuji
Eliška Magdaléna Koldová
16 April at 12:02new
jenom bohužel mi nejde rozkliknout odpověď na 12 a 15... chce to po mě heslo a přihlašovací údaje...
16 April at 14:37new
Mělo by to být opraveno.
Michaela Matoušová
15 April at 10:44new
Prosím, jaký je postup řešení této úlohy?
18 Platí
(♦ − 1) · (△ + 1) = 1 − △.
Urˇcete ♦, jestliže 5 − △ · ♦ = 8.
a) 3 b) −1 c) −2 d) 5 e) −3/4
15 April at 12:08new
Roznásobením součinu na pravé straně první rovnice dostaneme △ · ♦ + ♦ - △ - 1 = 1 - △, tj. △ · ♦ + ♦ - 1 = 1. Z druhé rovnice máme △ · ♦ = -3 a po dosazení máme -3 + ♦ - 1 = 1, proto ♦ = 5.
Michaela Matoušová
15 April at 18:14new
Ahoj, ajo, díky Ondro. To je dobrý. Napadlo mě, že by se to mohlo roznásobit, ale dál jsem nedošla :D.. Myslíš, že by tento rok mohl být v TSP nějaký příklad, ze starších variant?
last modified 15 April at 19:27 new
> Myslíš, že by tento rok mohl být v TSP nějaký příklad, ze starších variant?
To opravdu netuším, já s tvorbou TSP nemám vůbec nic společného.
Michaela Matoušová
16 April at 10:04new
Aha, nevadí. Ale díky a promiňte, měla bych Vám vykat.
18 April at 16:13new
> měla bych Vám vykat
Na to si nepotrpím a už vůbec ne online. :)
13 April at 21:43new
Dobrý den,

mohli by ste mi, prosím poradiť ako postupovať pri riešení príkladu nižšie?

ďakujem


13 April at 22:07new
Počet dívek je v obou případech stejný, což vede na rovnici 0,65x=0,70(x-10).
Matúš Martiška
13 April at 22:17new

0.35 * x - 10 = 0.3 * ( x - 10 ) po úprave dostaneme 140

Ďalší spôsob by bol jednotlivo kalkulovať či sa zhoduje nemeniaca sa skupina po zmene počtu žiakov teda alebo aj meniacich sa ziakov toto uz je jednoduche ale zdlhave.

a. 300/100 = 3 je 1%, 65 * 3 = 195 a potom ako odislo 10 ziakov mame 290/10 = 2.9 je 1% tak 70 * 2.9 = 203. 70 a 65 su zastupenia dievcat v triede. Kedze sa nezhoduju ideme na dalsie az kym sa nedostaneme ku takemu ktore sa zhoduje co je d.
140/100 = 1.4, 65 * 1.4 = 91 a 70 * 1.3 = 91 a teda d je spravna odpoved ale tato moznost pocitania zabera dost casu.
Karolína Minaříková
10 April at 20:17new
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak tento příklad rychle a správně vypočítat? Případně i s nějakým malým vysvětlením. Děkuji.

https://imgur.com/a/BGxITV4
10 April at 20:57new

Pro rychlé vyřešení je asi nutné vědět, které zlomky odpovídají desetinným číslům ze zadání, tj. 0,04 = 1/25, 0,125 = 1/8, 0,2 = 1/5 a 0,25 = 1/4. Co se stane, když nějaké číslo umocníme na -0,5? Výsledkem bude (druhá) odmocnina z převrácené hodnoty: a^{-0,5}=\sqrt{1/a}. "Stačí" tedy vybrat dvojici odpovídající dvojici (a,\sqrt{1/a}). Pokud v této fázi pořád nevidíš, proč je to možnost c), nezbyde ti nic jiného než vylučovací metoda (nebo na to jít vylučovací metodou rovnou, ale pořád se hodí znát ty odpovídající zlomky).

Karolína Smělíková
08 April at 20:14new
Dobrý den, nevíte někdo náhodou postup u tohoto příkladu? Děkuji.
08 April at 21:16new
Postup počítání možností, vím akorát tento.
a) 0 13 0 13 0
13 13 13 13
26 26 26
52 52
104
0 14 0 14 0 - 14 14 14 14 - 28 28 28 - 56 56 - 112
b) 0 14 14 14 0
14 28 28 14
42 56 42
98 98
196
0 8 8 8 0 - 8 16 16 8 - 24 32 24 - 56 56 - 112
c) 6 6 6 6 6 - 12 12 12 12 - 24 24 24
7 7 7 7 7 - 14 14 14 14 - 28 28 28 - 56 56 - 112
d) 14 0 14 0 14 - 14 14 14 14 - 28 28 28 - 56 56 -112
e) 11 11 0 11 11 - 22 11 11 22 - 33 22 33 - 55 55 - 110
12 12 0 12 12 - 24 12 12 24 - 36 24 36 - 60 60 - 120
Karolína Smělíková
05 April at 11:48new
Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o radu. Nevím, jak mám postupovat při řešení tohoto příkladu. Moc děkuji. (správné řešení je b)
Karolína Smělíková
05 April at 11:48new
Zapomněla jsem ještě napsat..je to TSP 2020
05 April at 21:23new
To jsou dvě lineární roustoucí funkce Béčko je y=x a Ačko je y=x+1 a Céčko je B-A a to bude y=x-1 a tomu odpovídá graf toho správného řešení b)
Karolína Smělíková
07 April at 20:09new
Děkuji!
1 hrsnew

Dobrý den, tady jsem se spletl.

A=x+1 (to bylo správně)
B=2x (to bylo špatně)

Z toho C=B-A = C=2x-(x+1) = C=x-1 takže výsledek stejný, i když předtím byl blbě.. To by v tom chybném vyšlo jako C=-1 (jako u možnosti d), ale tam je C=1)
Eliška Magdaléna Koldová
03 April at 11:57new
Dobrý den, mohla bych poprosit o vysvětlení, jak řešit tyto příklady? Děkuji mockrát.
https://imgur.com/a/gUuqLLL
last modified 04 April at 19:38 new
Vše se k sobě vztahuje. Podle zadání C je větší nebo rovno minus třem a menší než nula. C = −3 až −0,0000.....1; Podle zadání C = A + B (B je dle zadání −2); Dosadím B do rovnice a dopočítám rovnici tak, aby bylo mohlo C vyjít v požadovaném rozmezí. Vyjde mi A = −1 až 1,99999...; Podle zadání D = 3 − 2A Do této rovnice dosadím A, které mi vyšlo. Dosadím A jako −1 a bude to 3 − 2(−1) = 3 − (−2) = 5. Dosadím A jako 2 a bude to 3 − 2(2) = −1 , s tím, že to mělo být 1,9999... a ne 2, takže výsledek bude ne − 1, ale − 0,99999.. 2A = 3,99999... a tomu odpovídá správná odpověď.
Ten první jsem pochopil, když jsem viděl správnou odpověď.
A+2 : A−2 = 2 /krát (A−2)
A+2 = 2(A−2)
A+2 = 2A−4
−A = −6 /: (−1)
A=6
Dosadím do správné 6+2 : 6−2 = 2