Kapitola V. Poslech Task 1: -; Task 2: -; Task 3: -; Task 4: - Task 5: a) přednáška základní úrovně (freshman = student 1. ročníku), na jmenovaná témata. b) Debata na téma blogování: Q&A = otázky a odpovědi c) přednáška, prezentace, zřejmě na kontroverzní téma (paradox) d) panelová diskuse (panel) na téma spolupráce univerzit a soukromého sektoru (industry) e) prezentace, zřejmě ne akademická (´us´ nonprofits) f) přednáška, zřejmě jedna ze série přednášek na téma absolutismu v Evropě; Promluvy lze shlédnout zde: a) http://www.youtube.com/user/YaleCourses#p/c/3F629F73640F831D/1/bz XnDn0i7-k; b) http://www.youtube.com/watch?v=zQI4npmXCEM&feature=channel; c) http: //www.ted.com/talks/lang/eng/barry_schwartz_on_the_paradox_of_choice.html; d) http:// www.youtube.com/watch?v=UjgE39CUlSw; e) http://www.ted.com/talks/melinda_french _gates_what_nonprofits_can_learn_from_coca_cola.html; f) http://www.youtube.com/user/ YaleCourses#p/c/3A8E6CE294860A24/1/zeGaZf3vAM0; Task 6: Kromě metody celkového porozumění, zde bylo možné použít tzv. scanning (viz. kapitola IV., část IV.2.) a zaměřit se na klíčová slova: 1. b: biology; 2. c: movement, get started; 3.d: community, knowledge; 4.a: social. Prezentace lze shlédnout zde:a) http://www. ted.com/talks/lang/eng/robert_full_on_animal_movement.html; b) http://www.ted.com/talks/ derek_sivers_how_to_start_a_movement.html; c) http://video.google.ca/videoplay?docid=68522 87090518403675# ; d) http://www.youtube.com/watch?v=FZ90zWa4RBw Task 7: a) Hodina bude zřejmě interaktivní, intelektuálně značně náročná. Příprava bude muset být teoretická, abychom dokázali doložit a obhájit svá stanoviska, ale zaměřená také na aktivní využití jazyka, protože se možná bude „slovíčkařit“. http://www.youtube.com/watch?v=kBdfcR-8hEY&feature=&p=72C62342291D5DAE& index=0&playnext=1 b) Jde o společenskou událost, není třeba se připravovat, ani soustředit. Při neporozumění se při nejhorším nebudeme bavit jako ostatní. http://www.youtube.com/watch?v=5-a8QXUAe2g c) Půjde o náročnou přednášku plnou abstraktních pojmů a konceptů. Příprava bude zahrnovat studium literatury, abychom porozuměli obsahu, a odborné terminologie, která nám zajistí pochopení formy – tedy jazyka. Přednáška zřejmě nebude interaktivní, proto se musíme připravit na soustředěný dlouhodobý poslech a na zápis poznámek. http://www.youtube.com/watch?v=vg01Q1BI4WM&feature=related Task 8: 2; 3; 4; 6; 10; 12; 15 Task 9: a) 8 b) 4 c) 2 d) 7 e) 6 f) 3 g) 1 h) 5 Task 10: 1) There are five different things we do while listening to ordinary conversations. 2) Příklad deleting. Pokud teorii rozumíme, není důležitý. 3) Zřejmě ilustrace poslechu popisu konkrétních událostí, při kterém si každý představí něco mírně jiného. Příkladem bylo zřejmě jezero Lago Maggiore. 4) Záleží na posluchači. Po příkladu bývá teorie srozumitelnější. 5) Není to problém, pokud jsem pochopil princip generalisation, byl to jen další příklad. 6) V úvodu zmínil pět bodů, a nyní u čtvrtého zaznělo finally, možná něco nepostihl. 7) Byl zmíněn bod 5. 8) Neměl by to být problém, protože situaci vysvětluje také synonymum automatic. 9) Řečník bude něco diktovat. 10) „OK“ signalizovalo konec myšlenky a potvrzení, jestli posluchači rozumí. Task 11: A) a) 12 b) 9 c) 1 d) 7 e) 2 f) 15 g) 8 h) 13 i) 3 j) 14 k) 4 l) 17 m) 11 n) 6 o) 10 p) 5 q) 16 B) a) 9 b) 4 c) 6 d) 2 e) 7 f) 10 g) 8 h) 5 i) 1 j) 3 Task 12: A) Stručný grafický zápis vhodný pro studenty s vizuální pamětí a představivostí; málo detailů může po nějakém čase ztratit srozumitelnost B) Zdánlivě komplexní, nicméně neefektivní. Neproběhlo rozlišení mezi důležitými a nedůležitými fakty, vynecháno je to, co autor nestihl zapsat. Některé věty jsou nesrozumitelné, jiné mohou dávat jiný význam, než jaký řečník zamýšlel. C) Stručné a jasné shrnutí toho nejdůležitějšího. Nevýhodou může být přílišná stručnost.