Masaryk University Language Centre, Departement at Faculty of Arts 1 Konference Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe VI Bratislava Lenka Zouhar Ludvíková Martina Šindelářová Skupeňová Obsah Charakter konference Realita x reklama Přínos - inspirace 2 Charakter konference Sekcia I Kvalita edukačných programov vysokých škôl Sekcia II Kvalita jazykového vzdelávania na vysokých školách Sekcia III Profil učiteľa odborného jazyka na vysokej škole Sekcia IV Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky/Európske jazykové portfólio na vysokých školách 3 Realita x reklama Administrativa 4 Výsledek obrázku pro univerzita komenského Fotka uživatele Martina Skupenova. Realita x reklama Organizace ▪18.00 - 19.00 Recepcia ▪ 5 Reklama x realita Sekce Sekcia IV Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky/Európske jazykové portfólio na vysokýchškolách ▪Štandardizácia jazykových programov na vysokých školách ▪Tvorba jazykových programov ▪Inovatívne prístupy k výučbe a osvojovaniu si jazyka ▪Hodnotenie a sebahodnotenie, testovanie ▪ 6 Realita x reklama ▪9.20 - 9.40 Lenka Zouhar Ludvíková Autonomy Support via Self Reflection ▪ ▪9.00 - 9.20 Mária Igazová Inovatívne metódy vo vyučovaní jazyka ▪9.20 - 9.40 Marie Hanzlíková, Ivana Mičínová Kreativním a kritickým myšlením k rozvoji akademického psaní ▪9.40 - 10.00 Věra Eliašová Reflexia v akademickom písaní ▪10.00 - 10.20 Milica Lacíková Serdulová Inovačný cyklus premietnutý do kurzov odbornej angličtiny ▪ ▪ 7 Realita x reklama Obsah ▪Eště nejsme jako v Koreji, tam studenti vedia priamo do internetu aj písať. ▪Studenti se musí to všechno naučit nazpaměť. 8 Přínos inspirace Anne Holmen (University of Copenhagen): More Languages for More Students ▪ 9 Aktivita pro vás: Anne Holmen, director of …….. C_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 10 Aktivita pro vás: Anne Holmen, director of …….. CENTRE FOR INTERNATIONALIZATION AND PARALLEL LANGUAGE USE 11 The Language Strategy – More languages for more students Secondary school leaving exam at _____ level. X „I find it VERY difficult to read many of the academic texts in English in the ___________________ programme. There is a lot that I don´t understand and simply miss.“ 12 The Language Strategy – More languages for more students Secondary school leaving exam at C1 level. X „I find it VERY difficult to read many of the academic texts in English in the Social Studies programme. There is a lot that I don´t understand and simply miss.“ 13 Přínos inspirace Věra Eliášová: Reflexia v akademickom písaní Potřeba rozvoje psaní + Potřeba reflexe vlastního učení = Propojení = Psaní jako reflexivní proces ▪ 14 Aktivita pro vás: ▪Značky, které vás obklopují 15 Aktivita pro vás: ▪Slogany značek, které vás obklopují ▪Váš slogan 16 Přínos inspirace Johann Fischer a Nicole Wolder: Task-based Testing: What is the Cutting Edge? ▪ 17 Děkujeme za pozornost! 18