Obsah obrázku venku, mrak, voda, obloha Popis byl vytvořen automaticky EXPLORING MINDFULNESS IN IRELAND THIS IS NOT ABOUT AI BUT EI ERIKA PUTNOVÁ > Why? https://www.mentimeter.com/app/presentation/alq4hxgqoaj6e77kzaeipsjftkijbhpn/iumso8zf9gd8/edit Obsah obrázku tráva, Trojlístek, jetel, zelené Popis byl vytvořen automaticky MINDFULNESS FOR EDUCATORS Atlantic Language School Galway, Ireland – July 2023 – staff mobility Erasmus + Obsah obrázku text, mapa, atlas Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku oblečení, osoba, interiér, výjev Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku mrak, venku, krajina, tráva Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku oblečení, osoba, boty, venku Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku venku, text, přeprava, cedule Popis byl vytvořen automaticky OUTLINE Obsah obrázku interiér, nábytek, podlaha, strop Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku venku, mrak, obloha, krajina Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku interiér, strop, podlaha, zeď Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku interiér, Podlahová krytina, strop, dveře Popis byl vytvořen automaticky •Why did I choose the course? •Objectives of the course •Classroom sessions: theory + practice •Mindfulness & Emotional intelligence •Activities for developing M&EI (examples) •Mindfulness in the workplace and classroom •My first attempts of Mindfulness in the seminars •Main takeaways •Hokusai says… • • • • • • • • • • • • • • OBJECTIVES • • • • • • • ADDED VALUE and ACTIVITIES • • • • • • • OUTCOMES AND IMPACT Obsah obrázku venku, mrak, území, obloha Popis byl vytvořen automaticky My main objectives •Work life balance • •Me-time • •Application in the classroom • •Meeting new people Obsah obrázku venku, mrak, obloha, oblečení Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku oblečení, osoba, Lidská tvář, boty Popis byl vytvořen automaticky •Lawrence Body •English and mindfulness teacher at Malaga University • • • • • • • CLASSROOM SESSIONS – theory and practice Lawrence Body has a Master degree in Mindfulness and Emotion management and almost 30 years’ experience as a teacher trainer. He has developed programs for Malaga University, for schools at primary and secondary level supported by the Junta de Andalucia, and for the English Language Centre in Brighton, UK. He also designs courses for business and organizations and provides training online. https://www.youtube.com/watch?v=rOne1P0TKL8 – mindfulness meditation – 3-minute breathing space • • • • • • • SAMPLE TIMETABLE • • • • • • • DISCUSSION – I - Mindfulness 1.What is mindfulness? 1.What activities can you do mindfully? Can they be done in the classroom? 2. 2.What is FLOW? 3. 3.What might be the impact of mindfulness? • • • • • • WHAT IS MINDFULNESS? Obsah obrázku text, kresba, rukopis, klipart Popis byl vytvořen automaticky • • • • • BASIC INGREDIENTS Experiencing life to the full Becoming more self-compassionate Developing wisdom and compassion Flow Being vs. doing FLOW Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, řada/pruh Popis byl vytvořen automaticky energized growth joy fun Obsah obrázku text, snímek obrazovky, logo, Grafika Popis byl vytvořen automaticky FLOW Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, dokument Popis byl vytvořen automaticky DAILY ROUTINES Obsah obrázku ovoce, sušené ovoce, jídlo Popis byl vytvořen automaticky MINDFUL EATING https://www.youtube.com/watch?v=z2Eo56BLMjM&t=9s https://www.youtube.com/watch?v=1umGZ8S8tHo MORE THOUGHTS ABOUT MINDFULNESS AND EI Gaining perspective Creativity (finding beauty) – beginner‘s mind Critical thinking • •Improved mental health; decreased stress, anxiety and depression •Improved attention and concentration •More positive behaviour • Increases in social emotional learning •Growth in empathy and compassion •Enhanced critical thinking and creativity •Real learning and better test scores • • • • • CHANGES THAT MIGHT HAPPEN Obsah obrázku kresba, skica, diagram, Dětské kresby Popis byl vytvořen automaticky Mindfulness helps you stay in the green zone Obsah obrázku text, snímek obrazovky Popis byl vytvořen automaticky Spokojená včela Obsah obrázku Písmo, logo, kruh, Grafika Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, Písmo, snímek obrazovky, algebra Popis byl vytvořen automaticky WHAT IS BEHIND? What is emotional intelligence? Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, logo Popis byl vytvořen automaticky Mindfulness vs. emotional intelligence •helps us understand where we are •helps us manage our emotions Obsah obrázku text, kruh, Písmo, design Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, Písmo, snímek obrazovky, kruh Popis byl vytvořen automaticky EMPATHY Obsah obrázku klipart, Grafika, silueta, kreativita Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, Písmo, kruh, snímek obrazovky Popis byl vytvořen automaticky EMPATHY AND EMOTIONAL AWARENESS CHANGING HABITS Obsah obrázku obloha, mrak, venku, cedule Popis byl vytvořen automaticky STATISTICS https://www.educationsupport.org.uk/resources/for-organisations/research/teacher-wellbeing-index/ Žena s malým podnikem na hlavě Profesorka včela STATISTICS Služební ruka na Forehead Znuděná včela Obsah obrázku text, Písmo, algebra, průvodce Popis byl vytvořen automaticky BEING BUSY vs. EFFICIENT Obsah obrázku text, spirálová pružina, pružina, příroda Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, Písmo, logo, Značka Popis byl vytvořen automaticky COACHING MODEL WORKSHEET WORKPLACE - reflections nurturing – depleting- neutral Tázavá kočka GROW project: nurturing – depleting- neutral - taking action Smutná včela Plácneme si s včelou MINDFULNESS GROUNDRULES critical thinking Obsah obrázku venku, území, Oblázek, vápenec Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku jídlo, sladkosti, cukrovinky, Farmaceutické léčivo Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku skála, Oblázek, štěrk, území Popis byl vytvořen automaticky COMPASSION Častejšie by som sa venoval meditácii, ktorá uvoľňuje atmosféru v miestnosti. Libilo by se mi, kdyby se do hodin zařadila “meditace”, jako jednou; řešení aby tam nechodili další je pravidlo, že buď stihnou přijít do 10:05 nebo ať vejdou až v 10:15, pokud by se tohle pravidlo zavedlo hned od začátku kurzu, tak by to mohlo fungovat. I loved the "meditations" at the start of the lesson, I think it helped me to focus more on the lesson and my mind didnt wander off so often. I liked those little meditations in the end of semester and the atmosphere in the class which was friendly and positive. FEEDBACK ON THE COURSE (ESF MU – 1st year students) Kreslená včela s lupou Obsah obrázku text, Písmo, plakát, grafický design Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, kniha, Písmo, plakát Popis byl vytvořen automaticky SOME LINKS to explore more Obsah obrázku text, kniha, snímek obrazovky Popis byl vytvořen automaticky •Everyday mindfulness - YouTube • Anger Management for Kids (and Adults) (youtube.com) • •https://www.youtube.com/watch?v=dOkyKyVFnSs – guessing the feelings • •https://www.youtube.com/watch?v=GQN6wS753_w – loving kindness • •https://www.youtube.com/watch?v=rOne1P0TKL8 – mindful meditation • • • Čtou se kreslené včely. • • • • • MAIN TAKEAWAYS DAY BY DAY- What can you do? Breathe Meditate Explore 5 senses Movement Perform daily tasks mindfully Change/break habits when necessary Be aware of your thoughts and emotions Formal/informal practice Try it in your classroom Read around the subject matter Obsah obrázku květina, rostlina, venku, tráva Popis byl vytvořen automaticky HOKUSAI SAYS…by Roger Keyes https://www.youtube.com/watch?v=zkTvAi9UdLw Obsah obrázku skica, kresba, ilustrace, Perokresba Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku obraz, strom, mlha, venku Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku obraz, obloha, venku, voda Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, sopka, Stratovulkán, Štítová sopka Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku kresba, obraz, sníh, umění Popis byl vytvořen automaticky Roger Keyes is an art historian and curator of Japanese art as well as a poet, and he ‘translated’ what he read in Hokusai’s paintings into this poem. Obsah obrázku maska, text, lebka, podlaha Popis byl vytvořen automaticky THANK YOU