ZÁPIS ZE ZASEDÁNÍ OBOROVÉ RADY Název programu[1]: Podniková ekonomika a management, Business management Fakulta: ECON: Ekonomicko-správní fakulta Typ: Doktorský Předseda oborové rady: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D. Datum zasedání oborové rady: 10. 12. 2021 Účast Jméno Zařazení doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D. Garant studijního programu, předseda OR doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. Člen OR doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. Člen OR doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D. Člen OR doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. Člen OR doc. Ing. František Bartes, CSc. Člen OR doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. Člen OR doc. PhDr. Ing. Aleš Gregar, CSc. Člen OR doc. Ing. Petr Houdek, Ph.D. Člen OR doc. RNDr. Lenka Komárková, Ph.D. Člen OR doc. Ing. et Ing. Lea Kubíčková, Ph.D. Člen OR prof. Ing. Helena Majdúchová, CSc. Člen OR prof. Ing. Tomáš Meluzín, Ph.D. Člen OR - omluven doc. Ing. Pavel Žufan, Ph.D. Člen OR - omluven doc. Mgr. Ing. Jakub Procházka, Ph.D. Vedoucí katedry Podnikového hospodářství 1. Popište podstatné a nepodstatné změny, ke kterým došlo v rámci studijního programu za poslední hodnocené období. (od poslední hodnoticí schůzky či od posledního projednaného záměru rozvoje). Komentář: K žádným podstatným ani nepodstatným změnám ve studijním programu za uplynulé období nedošlo. 2. Popište, do jaké míry se podařilo naplnit stanovené cíle, a zhodnoťte plán rozvoje, který jste vypracovali během posledního hodnocení. Komentář: Cíle se daří plnit. Studenti rozvíjí své schopnosti a dovednosti v rámci specifického výzkumu, do kterého jsou zapojování a který také vedou (od druhého ročníku studia). Někteří studenti participují také na externích projektech katedry (GAČR, HORIZON 2020). Určitý problém představuje pandemie Covid-19, která omezila mobilitu studentů v první polovině roku 2021, díky čemuž nebyla realizována žádná stáž. V současné době (podzim 2021) se již jedna stáž realizuje a předpokládáme, že další stáže budou realizovány opět na jaře příštího roku. Plán rozvoje se daří plnit především v oblasti aplikace pokročilých výzkumných metod prostřednictvím řešení výzkumných úkolů. V některých případech se daří uplatňovat i mezinárodní rozměr a pochopení reálné praxe v projektech zaměřených na aplikovaný výzkum (OP PIK či HORIZON 2020). Postupně se také prohlubuje spolupráce se zahraničními univerzitami, především z Rakouska a spolupráce s podniky (především z oblasti IT). 3. Zhodnoťte uplynulý rok uskutečňování studijního programu. Například: přijímací řízení, studijní neúspěšnost, státní doktorské zkoušky, internacionalizaci Komentář: V současné době (pro jarní semestr 2022) máme dvě uchazečky o doktorské studium (jednu pro anglickou a jednu pro českou formu). Letos na jaře (pro podzimní semestr 2021) jsme měli 2 uchazeče do české a 2 uchazeče do anglické formy studia. V jarním semestru zahájili studium 3 studenti (z toho 2 v anglické formě), v podzimním semestru 2 studenti (1 v české a 1 v anglické formě). V letošním roce úspěšně ukončil doktorské studium jeden student (v české formě, v termínu 4+1 rok studia). Dva studenti mají studium přerušeno do příštího roku (oba v české formě - jeden do začátku února a druhý do konce srpna). V letošním roce žádný student neúspěšně své studium neukončil. Jedna studentka (v anglické formě) v současné době absolvuje zahraniční stáž. 4. Podrobně zhodnoťte téma studijní neúspěšnosti v uplynulém roce i v širším kontextu uskutečňování studijního programu. Komentář: Studijní neúspěšnost je v anglické formě nulová, neboť program běží krátce. Studijní neúspěšnost v české formě je v současné době na úrovni 20 %. Hrozbu v tomto směru představují dvě přerušená studia v české formě (jeden ze studentů přerušil studium podruhé). Hrozbu představuje i prodlužování studia a přechod z denní na kombinovanou formu studia po uplynutí příslušné doby denního studia a podpory s ní spojenou. Tato hrozba se týká jednoho studenta. 5. Formulujte další doporučení pro budoucí rozvoj studijního programu (v bodech či shrnujícím slovním komentářem). Cíl rozvoje studijního programu Opatření vedoucí k cíli Implementace opatření (rok nebo cyklus) Realizace stáží v zahraničí Začlenění stáží do studijních plánů a aktivní podpora a pomoc školitelů při vyhledávání vhodných institucí. 2022 a další roky Spolupráce ve výzkumu Zisk grantů školiteli a umožnění jeho řešení doktorandy, tzn. počítat se začleněním doktorandů do grantu již při přípravě. 2022 a další roky Publikace v (kvalitních) impaktovaných časopisech v oboru studia Úzká spolupráce se školitelem, která vychází ze společného řešení grantu a problematiky, tzn. spolupráce při řešení společného či příbuzného tématu a problému. 2022 a další roky Dokončení studia v řádném termínu (max. 4+1) Průběžná kontrola školitele plnění studijního plánu doktoranda, zapojení doktoranda do společné vědecko-výzkumné činnosti, tzn. navázání vzájemné spolupráce a její rozvoj. 2022 a další roky Komentář: 6. Prostor pro komentáře a postřehy nad rámec výše uvedených témat. Komentář: Setkání s doktorandy během roku by mělo proběhnout alespoň dvakrát. Formát setkání s doktorandy a jejich prezentace na oborové radě není optimální, neboť jednání neúměrně protahuje. Podporujeme formát setkání a prezentace na úrovni fakulty, tzn. všech doktorských studentů v rámci samostatné akce, kdy budou s výsledky tohoto setkání seznámeni všichni členové OR. ________________________________ [1] V případě společné oborové rady uveďte všechny studijní programy oborové rady