RECORD OF THE PROGRAMME BOARD MEETING ECON: Ekonomicko-správní fakulta Programme name[1]: Business economics and management (Master's degree in English) Type: Navazující magisterský Chairman of the Board: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D. Number of study programmes: 1 Date of the Programme Board meeting: 14. 9. 2021 Participation Name Classification doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D. Study programme guarantor Ing. Petr Smutný, Ph.D. The academic staff member from the programme doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. The academic staff member from the programme Ing. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D. Programme Coordinator for Student Success - excused Ing. Kanchana Madhumali Kodikara Employer/graduate representative - excused Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D. Guest Mgr. Jana Nesvadbová Guest * Complete the lines as required 1. Describe the significant and non-significant changes that have taken place in the study programme during the last evaluation period (since the last evaluation meeting or since the last development plan was discussed). Comment: Ve sledovaném období nedošlo v navazujícím magisterském programu v prezenční formě studia k žádným významným změnám. Za hodnocené období došlo k jediné nepodstatné změně v předmětu Corporate Finance, konkrétně ke změně názvu předmětu z Corporate Finance and Financial Analysis na Corporate Finance. 2. Describe the extent to which the objectives have been met and evaluate the development plan you developed during the last evaluation. Comment: V rámci mezinárodní akreditace EQUIS navazujícího magisterského programu PEM probíhá diskuse o realizaci tohoto projektu na fakultní úrovni a další kroky budou činěny v souladu s fakultní strategií v závislosti na konkrétní formě podpory ze strany fakulty. S ohledem na rozhodnutí fakulty čekáme, až bude spuštěn tento proces z pozice fakulty. V tomto směru jsme připraveni se do něj okamžitě zapojit. Zapojení zahraničních magisterských studentů do výzkumných projektů katedry je v současné době již nerelevantní, neboť doktorští studenti jsou rekrutování jinak (s využitím marketingových aktivit Oddělení vědy a výzkumu). V současné době zahraniční studenti nemají zájem pokračovat v doktorském studiu, což je mimo jiné způsobeno také změnou struktury zahraničních studentů v programu. Průzkumy mezi studenty a partnery (podniky úspěšně pokračují především na fakultní úrovni (a především mezi absolventy programu). Systém komunikace s absolventy programu se postupně tvoří na úrovni celé MU a zdá se, že je o tuto platformu mezi absolventy zájem (v rámci setkání Home comming přijelo zpět na MU velké množství absolventů). 3. Zhodnoťte uplynulý rok uskutečňování studijního programu. Například: přijímací řízení, studijní neúspěšnost, státní závěrečné zkoušky, internacionalizaci Komentář: I přes postupné zvyšování nároků na uchazeče při přijímacím řízení poměrně razantně stoupla studijní neúspěšnost studentů (zejména ve 3. semestru studia). To může být způsobeno také tím, že bylo přijato více studentů (cca dvě seminární skupiny místo jedné). Na jedné straně tak zřejmě funguje marketing programu, na druhé straně však forma přijímací zkoušky, která probíhá pouze na posuzování předložených podkladových materiálů, není schopna generovat nejlepší studenty. Do budoucna tedy doplníme stávající přijímací řízení o přijímací zkoušku s cílem rekrutovat kvalitnější uchazeče o studium a snížit studijní neúspěšnost. Naším cílem je nabírat studenty s dostatečnou znalostí Anglického jazyka a s předpoklady zvládnout nároky studia. 4. Formulujte další doporučení pro budoucí rozvoj studijního programu (v bodech či shrnujícím slovním komentářem). Cíl rozvoje studijního programu Opatření vedoucí k cíli Implementace opatření (rok nebo cyklus) Zvýšení kvality přijímaných uchazečů do studia programu. Úprava přijímacího řízení, resp. zahrnutí do přijímacího řízení složení zkoušky. 2022-2023 Pokračovat v průzkumech mezi partnery (podniky) a studenty (absolventy) Na základě vytvořených dotazníků zjišťovat u dvou skupin respondentů (podniků a absolventů) správnost směřování studijního programu, resp. správnost koncepce programu a předmětů z hlediska potřebných a získaných kompetencí. 2022-2023 Příprava mezinárodní akreditace navazujícího magisterského studijního programu Podniková ekonomika a management v angličtině Vytvoření týmu, který na fakultní úrovni bude proces akreditace zajišťovat. Komunikace a participace na tvorbě podkladů k akreditaci tak, aby v rámci programů byly splněny všechny předepsané podmínky k získání akreditace. 2022-2023 Vytvoření systému komunikace s absolventy programu Zahájit kroky k vytvoření absolventského klubu na univerzitní úrovni. 2022-2023 Komentář: Bude dále diskutováno zavedení přijímací zkoušky. Tato zkouška by přitom zřejmě mohla pro fakultu zajistit externí firma a mohl by být společný s dalšími programy. 5. Prostor pro komentáře a postřehy nad rámec výše uvedených témat. Komentář: S ohledem na velkou zátěž studentů ve 2. semestru studia byla (a bude) diskutována možnost přesunu části předmětů do jiných semestrů. Zdá se, že by to bylo možné u předmětů: Řízení lidských zdrojů (sloučení české a anglické verze předmětu a přesun do podzimního 3. semestru), přesun jednoho vybraného předmětu do 4. semestru, Corporate management system (ze 2. do 1. semestru) a Systémy řízení (CRS, přesun do 1. semestru). Také je možné zvážit změnu povinnosti (z povinných na povinně volitelné) u několika předmětů. Zvažujeme také změnu (zvýšení) kreditové hodnoty předmětu Business research ze 4 na 5 na základě podnětu studentů ze studentské ankety v ISu. ________________________________ [1] In the case of a joint programme board, please list all related study programmes