ZÁPIS ZE ZASEDÁNÍ PROGRAMOVÉ RADY ECON: Ekonomicko-správní fakulta Název programu[1]: N-MFTAP Veřejná správa (Administration publique) Typ: Magisterský Předseda rady: Juraj Nemec Počet studijních programů: 1 Datum zasedání programové rady: 14. 9. 2022 Účast Jméno Zařazení Juraj Nemec Garant studijního programu Jiří Špalek Akademický pracovník z daného programu Ivan Malý Akademický pracovník z daného programu Robert Jahoda Akademický pracovník z daného programu David Špaček Akademický pracovník z daného programu Tereza Slavíková – omluvena, info písemně Zástupce studentů Ivan Hloušek Zástupce zaměstnavatelů/absolventů Viktor Novysedlák Zástupce zaměstnavatelů/absolventů Pavla Hradecká Další osoby 1. Popište podstatné a nepodstatné změny, ke kterým došlo v rámci studijního programu za poslední hodnocené období (od poslední hodnoticí schůzky či od posledního projednaného záměru rozvoje). Komentář: Nepodstatné změny, které vyplynuly z akreditace EAPAA a interního hodnocení programu, se v akademickém roce 2021/22 již realizovaly (předměty Úvod do veřejné ekonomie a Projekty ve veřejné správě, uvolnění kreditů pro volitelné předměty). Dle ohlasu studentů jsou tyto změny přínosem pro rozvoj programu. 2. Popište, do jaké míry se podařilo naplnit stanovené cíle, a zhodnoťte plán rozvoje, který jste vypracovali během posledního hodnocení. Komentář: - Podařilo se získat plnou akreditaci EAPAA, která dokladuje evropskou úroveň programu. - Podařilo se akreditovat anglickou mutaci programu. - Nedaří se zvyšovat počty studentů. 3. Zhodnoťte uplynulý rok uskutečňování studijního programu. Například: přijímací řízení, studijní neúspěšnost, státní závěrečné zkoušky, internacionalizaci Komentář: Dopad COVID-u na realizaci programu již nebyl tak zásadní, jako v akademickém roce 2020/2021. Program byl realizován v plném rozsahu, včetně stáží. Zástupce studentů dodatečně písemně zaslal klíčové názory na realizaci programu, které je možno shrnout následovně: - Program je unikátní především skvělou příležitostí absolvování stáže v zahraničí. To samé platí pro francouzskou výuku. - Díky francouzským vyučujícím mají studenti příležitost zlepšit svou slovní zásobu, nahlédnout do problematiky veřejné správy v jiné zemi a zároveň možnost obohatit si kulturní zážitky díky přítomnosti rodilého Francouze. - Podle studentů francouzská výuka v mnoha případech postrádala jakékoli podklady. Ke konci dne se studenti již „ztráceli“ v přemíře ústně sdělených informací. Celý ročník považuje podklady za základ. - Podle studentů je velký rozdíl mezi školním rokem těch, kteří pokračovali z bakaláře, a studentů, kteří přišli odjinud (někteří z jiné univerzity, někteří z filozofické fakulty MU). Zatímco „domácí“ bakaláři měli poměrně dost času na studium a absolvování české stáže během roku, nováčci byli mnohem více zatížení právě těmi předměty, kteří už ostatní měli za sebou. - Podle studentů byl rozvrh francouzských předmětů někdy vcelku nepřehledný. Také čekání na známky z francouzské strany je dlouhé. - Podle studentů je manuál pro studenta, jenž na začátku studia obdrželi, dobrým nápadem, nebyl ovšem dostatečně aktualizovaný. - Podle studentů by bylo vhodné začít s procedurami ohledně stáže ve Francii již před prázdninami vzhledem k dovoleným během léta. - Studenti by uvítali výplatu stipendií přímo v eurech. U pracovního stipendia na říjen a listopad této možnosti všichni využili. U studijního stipendia za září však neexistuje jiná možnost než přijetí peněz v Kč. Garant vzal uvedené náměty na vědomí a bude společně s administrátorem programu hledat cesty zlepšení situace, tam, kde to bude možné. Složitější otázky zváží programová rada na svém dalším zasedání. Akreditace EAPAA opakovaně konstatovala, že výuka metod vědeckého bádaní vyžaduje další kroky, směřující k zvýšení dovednosti studentů. Programová rada se shodla, že by mělo dojít k posílení znalostí (cestou výuky, zpřístupněním metodických textů, zařazením testu z metod) během 2. a 3. semestru. Alternativy řešení budeme hledat v spolupráci s garanty a vyučujícími relevantních předmětů (vhodnou možností bude výjezdové zasedání katedry). 4. Formulujte další doporučení pro budoucí rozvoj studijního programu (v bodech či shrnujícím slovním komentářem). Cíl rozvoje studijního programu Opatření vedoucí k cíli Implementace opatření (rok nebo cyklus) Zvýšení počtu studentů Diskuze s partnerskými programy ve Francii Trvale Diskuze s fakultami veřejné správy v okolitých zemích, zejména v Rumunsku Trvale Systémová propagace na středních školách Trvale Udržování soustavného kontaktu s jinými fakultami MU Trvale Komentář: 5. Prostor pro komentáře a postřehy nad rámec výše uvedených témat. Komentář: Nemáme další komentáře. ________________________________ [1] V případě společné programové rady uveďte všechny související studijní programy