ZÁPIS ZE ZASEDÁNÍ PROGRAMOVÉ RADY ECON: Ekonomicko-správní fakulta Název programu[1]: Veřejná správa (Administration publique) Typ: Navazující magisterský Předseda rady: prof. Ing. Juraj Nemec, CSc. Počet studijních programů: 1 Datum zasedání programové rady: 23. 9. 2021 Účast Jméno Zařazení Prof. Ing. Juraj Nemec. CSc. Garant studijního programu doc. Ing. Robert Jahoda, Ph.D. Akademický pracovník z daného programu doc. JUDr. Ivan Malý, CSc. Akademický pracovník z daného programu doc. Ing. David Špaček, Ph.D. Akademický pracovník z daného programu PhDr. Ing. Pavla Hradecká Akademický pracovník z daného programu Ing. Ivan Hloušek Zástupce zaměstnavatelů/absolventů Další osoby* Mgr. Pavlína Studená Koordinátorka pro kvalitu * Doplňte řádky podle potřeby 1. Popište podstatné a nepodstatné změny, ke kterým došlo v rámci studijního programu za poslední hodnocené období. (od poslední hodnoticí schůzky či od posledního projednaného záměru rozvoje). Komentář: Došlo ke zrušení dvou profilujících předmětů (MPE_ETVS a MPE_FEFI) a přibyl jeden profilující předmět MPV_VESO. Vytvořil se také prostor pro volitelné předměty, předmět MPR_EUIP Evropská unie – instituce a právo byl přesunut z prvního do druhého semestru v doporučeném harmonogramu studia a změnili se garanti některých předmětů (viz příloha: „Změny MFTAP“). Garant programu navrhnul, aby programová rada považovala tyto změny za nepodstatné (za normálních okolností nelze profilující předměty rušit v rámci nepodstatných změn, protože ovlivňují výstupy z učení, a tedy profil absolventa). V tomto případě ale předmět MPV_VESO plně obsahově nahrazuje předmět MPE_ETVS, změny jsou zejména organizačního charakteru – přesun předmětu na katedru veřejné ekonomie. Předmět MPE_FEFI také v realitě nezaniká, ale jeho obsah se přesouvá do předmětu MPV_PVVS – formálně je předmět zrušen, ale výstupy z učení jsou zajištěny v rámci předmětu MPV_PVVS. Výše uvedené změny proběhly v souladu s připomínkami EAPAA a v závislosti na předchozí zasedání programové rady. Programová rada odsouhlasila, že tyto změny budou považovány za nepodstatné. 2. Popište, do jaké míry se podařilo naplnit stanovené cíle, a zhodnoťte plán rozvoje, který jste vypracovali během posledního hodnocení. Komentář: Klíčové cíle rozvoje definuje sebehodnotící správa programu a také požadavky akreditace EAPAA. Jedná se zejména o: 1) Zvýšení zájmu o program – zájem o studium v programu je nyní poměrně dobrý, v prvním ročníku je 12 zapsaných studentů. Ideálně by v takto speciálním programu mělo být okolo 15 studentů. 2) Zkrácení průměrné délky studia – výuka v uplynulých semestrech proběhla online, což je faktor, který neumožňuje nyní vyhodnotit, zda se daří něco změnit nebo ne. 3) Orientace na praktické dovednosti a znalosti – došlo k změnám v obsahu předmětů, reflektujícím tento cíl. Pandemie COVID limitovala rozvíjení možností spolupráce s veřejnou správou v ČR a ve Francii. 4) Akreditace EAPAA – program i v roce 2021 zaslal EAPAA písemnou zprávu o realizaci klíčových opatření vyplývajících z hodnocení programu při akreditaci. Zpráva konstatuje, že program již reagoval na všechny zásadní připomínky EAPAA. EAPAA vyšle dvoučlennou delegaci na ověření skutečnosti – v případě pozitivního hodnocení program obdrží plnou akreditaci na 7 let. 3. Zhodnoťte uplynulý rok uskutečňování studijního programu. Komentář: V prvním ročníku bude 12 studentů, v druhém jich pokračuje 6, v tomto roce se tedy díky větší propagaci programu povedlo zvýšit počet studentů. Dopad koronavirové krize na program byl zásadní, ale podařilo se program udržet, co je možno považovat za zásadní úspěch. Koordinátorka programu shrnula, že v loňském roce nebylo možné realizovat stáže studentů ve Francii, místo stáží studenti ve skupinách připravovali tematický projekt, který následně prezentovali před komisí složenou ze zástupců Masarykovy univerzity a ze zástupců institutu IPAG. Jednalo se o kritický bod, který mohl ohrozit program, ale povedlo se zrealizovat náhradní program místo stáže. Programová rada konstatovala, že to nemělo zásadní dopad na profil absolventa. Například: přijímací řízení, studijní neúspěšnost, státní závěrečné zkoušky, internacionalizaci 4. Formulujte další doporučení pro budoucí rozvoj studijního programu (v bodech či shrnujícím slovním komentářem). Cíl rozvoje studijního programu Opatření vedoucí k cíli Implementace opatření (rok nebo cyklus) Příprava anglické mutace studijního programu Podání návrhu k projednání Radou studijních programů fakulty k 1. 11. 2021. Další kroky dle rozhodnutí o schválení či neschválení a harmonogramu zasedání relevantních orgánů. 2021-2023 Zisk plné akreditace EAPAA Příprava na návštěvu zástupců EAPAA, zabezpečení programu. 2021-2022 Komentář: Klíčovými cíli studijního programu Veřejná správa (Administration publique) bude vytvoření anglické verze programu a získání plné akreditace EAPAA. Katedra, garant a koordinátor programu připravují akreditaci anglické verze programu, což bude klíčový cíl na další období. Vytvoření jazykové mutace studijního programu je potřebné z hlediska mezinárodních rozměrů programu a zájmu o program. Je důležité, aby byl dostupný studentům ze zahraničí, což umožní výuka v anglickém jazyce Při tvorbě programu bude maximálně využito již existujících předmětů tak, aby průchod studijním plánem i výstupy z učení ovlivňující profil absolventa byly v obou programech shodné. K většině předmětů vyučovaných v češtině jsou k dispozici anglické ekvivalenty, dva předměty bude pravděpodobně vytvořit nově. Bude potřeba stabilizovat počty studentů, což zmínila ve své zprávě i EAPAA. Francouzská strana vítá tento nápad, jelikož evidují poptávku ze strany francouzských studentů a je již předběžně dohodnuto podepsání dodatku ke smlouvě (případně nové smlouvy) k anglické mutaci studijního programu Při realizaci anglické verze programu by mohl nastat problém, jak zajistit „české“ stáže pro zahraniční studenty v angličtině, stejně tak může být i problém najít dostatečný počet francouzských stáží. Mgr. Studená nastínila proces tvorby nové jazykové mutace a vysvětlila, že v případě studijního programu k uskutečňování v cizím jazyce, který je téhož obsahového zaměření jako studijní program uskutečňovaný v českém jazyce na základě schválení Radou pro vnitřní hodnocení MU, lze postupovat ve zkráceném akreditačním řízením dle čl. 15 odst. 22 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů na MU. Důležité ale je, aby profil absolventa, jehož se dosahuje výstupy z učení ze základních profilujících a profilujících předmětů, byly obsahově identické. Celá programová rada se na tomto bodě shodla a schválila vznik anglické mutace programu. 5. Prostor pro komentáře a postřehy nad rámec výše uvedených témat. Komentář: Textové pole: ________________________________ [1] V případě společné programové rady uveďte všechny související studijní programy