Navrhované akce Konkrétní aktivity Deadline Hlavní vlastník Ukazatele/Cíle leden21 únor21 březen21 duben21 květen21 červen21 červenec21 srpen21 září21 říjen21 listopad21 prosinec21 leden22 únor22 březen22 duben22 květen22 červen22 červenec22 srpen22 září22 říjen22 listopad22 prosinec22 Q1/2023 Q2/2023 Q3/2023 Q4/2023 Q1/2024 Q2/2024 Q3/2024 Q4/2024 Q1/2025 Q2/2025 Q3/2025 Q4/2025 1 Zvyšování povědomí zaměstnanců o obsahu Etického kodexu a základních dokumentech k výzkumu 1.1. Realizace školení a workshopů pro nové i stávající zaměstnance a Ph.D. studenty v oblastech: etické a profesní aspekty práce, duševní vlastnictví, nakládání s výzkumnými daty a výsledky výzkumu, projektová administrativa a financování projektů. 6/30/2021 OVVDS *Počet realizovaných akcí; *Počet proškolených zaměstnanců (R1-R4); *Odkaz na web; 1 Zvyšování povědomí zaměstnanců o obsahu Etického kodexu a základních dokumentech k výzkumu 1.2. Aktualizované informace na webu fakulty. 6/30/2021 OVVDS *Počet realizovaných akcí; *Počet proškolených zaměstnanců (R1-R4); *Odkaz na web; 2 Zlepšení šíření a komercionalizace výsledků výzkumu 2.1. Vytvoření a zavedení fakultní politiky komercionalizace výsledků výzkumu. 12/31/2024 Proděkan pro VVDS *Vytvořené dokumenty; *Odkaz na web; kom.amkt. komercionalizace 2 Zlepšení šíření a komercionalizace výsledků výzkumu 2.2. Vytvoření a zavedení dílčí fakultní komunikační a marketingové strategie směrem k veřejnosti. 12/31/2024 Proděkanka pro VVSsP *Vytvořené dokumenty; *Odkaz na web; kom.amkt. komercionalizace 2 Zlepšení šíření a komercionalizace výsledků výzkumu 2.3. Seznámení zaměstnanců se základními aktivitami a komunikačními kanály. 12/31/2024 Proděkanka pro VVSsP *Vytvořené dokumenty; *Odkaz na web; kom.amkt. komercionalizace 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.1. Realizace a propagace vhodných opatření/akcí na podporu žen ve vědě do praxe fakulty (podpora individuálních kariérních plánů, zohledňování potřeb rodičů s malými dětmi, rozšiřování povědomí o otázce genderu, zviditelňování a oceňování úspěšných žen vědkyň apod.). 31.12.2022 Personální odd. *Podíl počtu žen v orgánech fakulty; *Počet aktivit na podporu žen; *Odkaz na web; *Dokument – analýza odměňování; VR VR VR NKC-spolupráce NKC-spolupráce NKC-spolupráce revizeodměnování 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.2. Navázání spolupráce s institutem Národní kontaktní centrum pro gender a vědu - https://genderaveda.cz/en/gender-and-science/. 31.12.2022 Personální odd. *Podíl počtu žen v orgánech fakulty; *Počet aktivit na podporu žen; *Odkaz na web; *Dokument – analýza odměňování; VR VR VR NKC-spolupráce NKC-spolupráce NKC-spolupráce revizeodměnování 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.3. Sdílení dobré praxe a s domácími/zahraničními institucemi. 31.12.2022 Personální odd. *Podíl počtu žen v orgánech fakulty; *Počet aktivit na podporu žen; *Odkaz na web; *Dokument – analýza odměňování; VR VR VR NKC-spolupráce NKC-spolupráce NKC-spolupráce revizeodměnování 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.4. Revize odměňování. 12/31/2023 Personální odd. *Podíl počtu žen v orgánech fakulty; *Počet aktivit na podporu žen; *Odkaz na web; *Dokument – analýza odměňování; VR VR VR NKC-spolupráce NKC-spolupráce NKC-spolupráce revizeodměnování 4 Zlepšení procesu hodnocení výzkumných pracovníků 4.1. V návaznosti na revizi hodnotící aplikace EVAK na univerzitní úrovni (12/2021) zrevidovat a upravit hodnotící kritéria (hard/soft) pro všechna pracoviště fakulty a nastavit jednoduchá kritéria pro hodnocení výuky a její kvality. 12/31/2022 Vedoucí kateder *Zrevidovaná a upravená hodnotící kritéria; *Počet informovaných zaměstnanců; *Vytvořené podpůrné materiály pro vedoucí pracovníky; kritéria, materiály kritéria, materiály kritéria, materiály 4 Zlepšení procesu hodnocení výzkumných pracovníků 4.2. Seznámit vedoucí pracovišť s nástroji a možnostmi odměňování v návaznosti na roční hodnocení a pracovní výkon zaměstnance. 12/31/2022 Personální odd. *Zrevidovaná a upravená hodnotící kritéria; *Počet informovaných zaměstnanců; *Vytvořené podpůrné materiály pro vedoucí pracovníky; kritéria, materiály kritéria, materiály kritéria, materiály 5 Seznámení a zvýšení povědomí výzkumných pracovníků s tématikou Open Science 5.1. Školení a workshopy na témata Open Science (publikování, nakládání s výsledky výzkumu, data management). 9/30/2021 OVVDS *Počet realizovaných akcí pro výzkumné pracovníky; *Odkaz na web; akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy 5 Seznámení a zvýšení povědomí výzkumných pracovníků s tématikou Open Science 5.2. Aktualizované informace na webu fakulty/sekce Výzkum. 9/30/2021 OVVDS *Počet realizovaných akcí pro výzkumné pracovníky; *Odkaz na web; akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy akce/kurzy 6 Vytvoření univerzitní OTM-R policy/ Revize Řádu výběrového řízení MU 6.1. Vytvoření a zavedení centrální OTM-R politiky pro nábor a výběr akademických i neakademických pracovníků zohledňujících principy Charty a Kodexu platné pro celou MU. 30.9.2021 Personální odd. *Vytvořený dokument – OTM-R policy; *Aktualizovaný Řád výběrového řízení; *Odkaz na web MU a EFS; OTMR OTMR OTMR řádVŘ řádVŘ řádVŘ 6 Vytvoření univerzitní OTM-R policy/ Revize Řádu výběrového řízení MU 6.2. Revize a aktualizace Řádu výběrového řízení MU v souladu s principy univerzitní OTM-R policy a doplnění chybějících principů Charty a Kodexu. 6/30/2022 Personální odd. *Vytvořený dokument – OTM-R policy; *Aktualizovaný Řád výběrového řízení; *Odkaz na web MU a EFS; OTMR OTMR OTMR řádVŘ řádVŘ řádVŘ 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.1. Vytvoření a zavedení fakultní OTM-R příručky pro nábor a výběr (jasná pravidla a metodika pro jednotlivé fáze náboru a výběru – včetně nastavení kritérií pro prodloužení smlouvy na dobu určitou bez výběrového řízení, určení role a zodpovědnosti jednotlivých osob v procesu). 9/30/2022 Vedoucí kateder *Vytvořené dokumenty; *Odkaz na web; *Počet proškolených zaměstnanců; *Podíl uchazečů mimo MU/ze zahraničí x interní kandidáti; *Dotazník – zpětná vazba na výběrové řízení; 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.2. Proškolení členů výběrových komisí a pracovníků Personálního odd. o správném průběhu a vedení výběrového pohovoru/výběrového řízení. 9/30/2022 Personální odd. *Vytvořené dokumenty; *Odkaz na web; *Počet proškolených zaměstnanců; *Podíl uchazečů mimo MU/ze zahraničí x interní kandidáti; *Dotazník – zpětná vazba na výběrové řízení; 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.3. Revize a aktualizace šablon inzerátů v souladu s požadavky tzv. „OTM-R toolkit“. 9/30/2022 Personální odd. *Vytvořené dokumenty; *Odkaz na web; *Počet proškolených zaměstnanců; *Podíl uchazečů mimo MU/ze zahraničí x interní kandidáti; *Dotazník – zpětná vazba na výběrové řízení;7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.4. Vytvoření šablon pro vedení pohovoru, transparentní hodnocení uchazečů a komunikaci s uchazeči. 9/30/2022 Vedoucí kateder *Vytvořené dokumenty; *Odkaz na web; *Počet proškolených zaměstnanců; 8 Vytvoření a zavedení fakultního systému pracovních pozic a míst 8.1. Všechny pracovní pozice jsou jasně definovány včetně popisů práce, požadovaných kompetencí, zodpovědnosti a výukové zátěže v případě akademických pracovníků 31.03.2022 Vedoucí kateder *Vytvořený dokument; *Odkaz na web; *% zaměstnanců s popisem pracovního místa; systém pracovních systém pracovních systém pracovních popisy pracovních 8 Vytvoření a zavedení fakultního systému pracovních pozic a míst 8.2. Všichni zaměstnanci (noví i stávající) mají aktualizované popisy práce/pracovní pozice. 6/30/2023 Personální odd. *Vytvořený dokument; *Odkaz na web; *% zaměstnanců s popisem pracovního systém pracovníc systém pracovníc systém pracovníc popisy pracovníc 9 Vytvoření a zavedení procesu adaptace pro nové zaměstnance 9.1. Vytvoření interní metodiky a podpůrných materiálů pro nováčky a vedoucí zaměstnance. 12/31/2021 Vedoucí kateder *Checklist pro nováčka/ vedoucího; *Aktualizovaná příručka pro nové zaměstnance; *Počet realizovaných checklisty Príručka workshop 9 Vytvoření a zavedení procesu adaptace pro nové zaměstnance 9.2. Aktualizace příručky pro nové zaměstnance. 12/31/2021 Personální odd. *Checklist pro nováčka/ vedoucího; *Aktualizovaná příručka pro nové zaměstnance; *Počet realizovaných checklisty Príručka workshop 9 Vytvoření a zavedení procesu adaptace pro nové zaměstnance 9.3. Vytvoření školení / workshopu pro nové zaměstnance; školení bude rozděleno na obecnou část a moduly dle cílových skupin (administrativní pracovníci/akademici, výzkumní pracovníci). 12/31/2021 Vedoucí kateder *Checklist pro nováčka/ vedoucího; *Aktualizovaná příručka pro nové zaměstnance; *Počet realizovaných checklisty Príručka workshop 10 Posílení postavení postdoků 10.1. V návaznosti na vytvořenou univerzitní strategii pro postdoktorandské pozice (Q3/2021) definovat statusu postdoka včetně cíle a délky pracovního vztahu, popisu pozice a požadovaných kompetencí. 12/31/2022 Proděkan pro VVDS *Vytvořený dokument; *Odkaz na web – interní OTM-R příručka, *Počet postdoků; status status status 10 Posílení postavení postdoků 10.2. Nastavit koncept/ standardy pro nábor, výběr a kariérní rozvoj zaměstnanců na pozici postdoka (se zaměřením na příchozí/zahraniční výzkumníky). 12/31/2022 Proděkan pro VVDS *Vytvořený dokument; *Odkaz na web – interní OTM-R příručka, *Počet postdoků; status status status 11 Zlepšení interní komunikace 11.1. Úprava a aktualizace fakultního webu: sekce Zaměstnanci – HR informace pro zaměstnance a vedoucí pracovníky (včetně materiálů pro nábor, výběr, adaptaci, FAQ k pracovním otázkám, řešení stížností, odkazy na důležité formuláře a dokumenty, nabídka rozvojových aktivit apod.); sekce Věda a výzkum – rozcestník, FAQ, administrace projektů, komercionalizace, Open Science, odkazy na důležité formuláře a dokumenty, projektová administrativa a financování projektů 30.6.2022 Personální odd. *Odkaz na web; *Monitoring využívání/návštěvnosti webu; *Vytvořený dokument – *Komunikační strategie; *Výsledky zaměstnaneckého průzkumu; newsletter newsletter newsletter web web web strategie strategie strategie 11 Zlepšení interní komunikace 11.2. Zavedení fakultního newsletteru – pravidelný přehled důležitých informací a novinek napříč fakultou. 31.12.2021 Proděkanka pro VVSsP *Odkaz na web; *Monitoring využívání/návštěvnosti webu; *Vytvořený dokument – *Komunikační strategie; *Výsledky zaměstnaneckého průzkumu; newsletter newsletter newsletter web web web strategie strategie strategie 11 Zlepšení interní komunikace 11.3. Vytvoření a zavedení fakultní komunikační strategie směrem k zaměstnancům. 12/31/2022 Proděkanka pro VVSsP *Odkaz na web; *Monitoring využívání/návštěvnosti webu; *Vytvořený dokument – *Komunikační strategie; *Výsledky zaměstnaneckého průzkumu; newsletter newsletter newsletter web web web strategie strategie strategie 12 Zavedení kurz BOZP a dalších zákonných školení formou e-learningu 12.1. Převedení kurzů do e-learningové podoby, pravidelné proškolování zaměstnanců. 6/30/2021 Tajemník *Odkaz na web; 13 Opakované provedení zaměstnaneckého průzkumu na konci implementační fáze Revidovaného akčního plánu 13.1. Průzkum bude zaměřený také na oblasti Charty a Kodexu pro výzkumné pracovníky, výsledky budou komunikovány a zpřístupněny zaměstnancům. 12/31/2025 HR Award tým *Response rate; *Trendy ve vývoji; 14 Zlepšení komunikace a poskytování služeb v angličtině 14.1. Překlad důležitých pracovních a strategických dokumentů a webových stránek do angličtiny. 3/31/2022 Tajemník *Odkaz na web; *Přeložené dokumenty; *Počet proškolených zaměstnanců; překlady 14 Zlepšení komunikace a poskytování služeb v angličtině 14.2. Poskytování jazykových kurzů pro administrativní pracovníky v souladu s požadavky jejich práce. 3/31/2022 Personální odd. *Odkaz na web; *Přeložené dokumenty; *Počet proškolených zaměstnanců; překlady 15 Snížení pedagogické a administrativní zátěže 15.1. Revize pedagogické zátěže na jednotlivých katedrách, návrh opatření na řešení. 12/31/2023 Proděkanka pro pezenční studium *Dokument – analýza, návrhy na řešení pedagogické zátěže; *Odkaz na web; *Výsledky zaměstnaneckého průzkumu; přehlednéúložiště přehlednéúložiště přehlednéúložiště návrhynařešenínávrhynařešení 15 Snížení pedagogické a administrativní zátěže 15.2. Rozvoj podpůrných nástrojů a opatření na další redukci administrativy nebo převod do elektronické podoby. 12/31/2023 Tajemník *Dokument – analýza, návrhy na řešení pedagogické zátěže; *Odkaz na web; *Výsledky zaměstnaneckého průzkumu; přehlednéúložiště přehlednéúložiště přehlednéúložiště návrhynařešení 15 Snížení pedagogické a administrativní zátěže 15.3. Vytvoření přehledného úložiště aktuálních formulářů a dokumentů na webu fakulty. 31.12.2021 Tajemník *Dokument – analýza, návrhy na řešení pedagogické zátěže; *Odkaz na web; *Výsledky zaměstnaneckého průzkumu; přehlednéúložiště přehlednéúložiště přehlednéúložiště návrhynařešení 16 Vytvoření Kariérního řádu a zlepšení podpory výzkumných pracovníků v oblasti kariérního poradenství 16.1. Vytvoření a zavedení Kariérního řádu – ve spolupráci s RMU. 12/31/2023 Personální odd. *Implementace dokumentu Kariérní řád na ESF MU; *Odkaz na web; *Počet seznámených zaměstnanců; Kariérnířád Kariérnířád Kariérnířád ImplmentaceKŘ poradenství poradenství poradenství 16 Vytvoření Kariérního řádu a zlepšení podpory výzkumných pracovníků v oblasti kariérního poradenství 16.2. Vytvoření a zavedení systému kariérního poradenství pro zaměstnance – ve spolupráci s RMU. 12/31/2023 Personální odd. *Implementace dokumentu Kariérní řád na ESF MU; *Odkaz na web; *Počet seznámených zaměstnanců; Kariérnířád Kariérnířád Kariérnířád ImplmentaceKŘ poradenství poradenství poradenství 17 Posílení a zvýšení počtu mobilit (outcoming/incoming) 17.1. Monitorování a vyhodnocování překážek mobility u jednotlivých skupin výzkumných pracovníků a dle potřeby na ně reagovat. 6/30/2022 Proděkan pro VVDS *Počet mobilit (outcoming / incoming); *Odkaz na web; 17 Posílení a zvýšení počtu mobilit (outcoming/incoming) 17.2. Revize programů pro mobility a programů cílící na mladé vědce a výzkumníky. 6/30/2022 Proděkan pro VVDS *Počet mobilit (outcoming / incoming); *Odkaz na web; 17 Posílení a zvýšení počtu mobilit (outcoming/incoming) 17.3. Zlepšení informovanosti o možnostech a podmínkách čerpání tvůrčího volna. 6/30/2022 Personální odd. *Počet mobilit (outcoming / incoming); *Odkaz na web; 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.1. Nastavení a zavedení standardů školitelské práce (role, povinnosti, zodpovědnosti v procesu supervize Ph.D. studentů). 12/31/2022 Proděkan pro VVDS *Odkaz na web; *Počet akcí pro školitele; *Vytvořené dokumenty; *Podíl úspěšných Ph.D. studentů v různých kurzy 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.2. Pravidelné vzdělávání a rozvoj školitelů ve spolupráci s RMU včetně metodiky a příkladů dobré praxe, jak se začínajícími školiteli pracovat. 12/31/2022 Proděkan pro VVDS *Odkaz na web; *Počet akcí pro školitele; *Vytvořené dokumenty; *Podíl úspěšných Ph.D. studentů v různých kurzy 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.3. Pravidelné hodnocení činnosti interních školitelů (např. v rámci pravidelného ročního hodnocení v aplikaci EVAK) a na základě informací z IS. 12/31/2022 Proděkan pro VVDS *Odkaz na web; *Počet akcí pro školitele; *Vytvořené dokumenty; *Podíl úspěšných Ph.D. studentů v různých kurzy 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.4. Vytvoření podpůrných materiálů pro školitele – desatero/checklist školitele. 12/31/2022 Proděkan pro VVDS *Odkaz na web; *Počet akcí pro školitele; *Vytvořené dokumenty; *Podíl úspěšných Ph.D. studentů v různých kurzy 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.1. Aktualizace formátu Ph.D. day, reorganizace zápisu do studia – doplnění informací, neformální networking, sdílení zkušeností se staršími doktorandy. 12/31/2022 OVVDS *Počet akcí pro Ph.D. studenty; *Odkaz na web; *Vytvořené dokumenty; *Počet proškolených Ph.D. studentů; příručka Ph.D.day web 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.2. Vytvoření příručky Ph.D. studenta. 12/31/2022 OVVDS *Počet akcí pro Ph.D. studenty; *Odkaz na web; *Vytvořené dokumenty; příručka Ph.D.day web 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.3. Organizace workshopu zaměřeného na specifické znalosti a dovednosti vztahující se k výzkumu, publikační činnosti, spoluautorství a plagiátorství. 12/31/2022 OVVDS *Počet akcí pro Ph.D. studenty; *Odkaz na web; *Vytvořené dokumenty; *Počet proškolených Ph.D. studentů; příručka Ph.D.day web 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.4. Zviditelní a propagace kurzů FRESHERS pořádaných RMU. 12/31/2022 OVVDS *Počet akcí pro Ph.D. studenty; *Odkaz na web; *Vytvořené dokumenty; *Počet proškolených Ph.D. studentů; příručka Ph.D.day web 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.5. Aktualizované informace na webu fakulty (FAQ). 12/31/2022 OVVDS *Počet akcí pro Ph.D. studenty; *Odkaz na web; *Vytvořené dokumenty; *Počet proškolených Ph.D. studentů; příručka Ph.D.day web 20 Zlepšení procesu vzdělávání a rozvoje na fakultní úrovni 20.1. V návaznosti na vytvořenou univerzitní koncepci vzdělávání a rozvoje (Q4/2022) nastavit proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců na ESF MU, včetně vytvoření standardní nabídky klíčových témat a formátu školení. 9/30/2023 HR Award tým *Vytvořený dokument – popis interního procesu; *Standardní nabídka rozvojových témat a formátů (katalog); *Odkaz na web; kurzy kurzy kurzy 20 Zlepšení procesu vzdělávání a rozvoje na fakultní úrovni 20.2. Posílení a rozvoj znalostí a dovedností: • pracovníků děkanátu zejména v oblastech: specifické HR dovednosti/personální řízení, manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, time management, týmová spolupráce a kulturní diverzita; • akademických a výzkumných pracovníků zejména v oblastech: vedení lidí / manažerské dovednosti, koučování/mentoring, pedagogické a jazykové dovednosti, projektové řízení a administrativa, genderová problematika. 9/30/2023 Personální odd. *Vytvořený dokument – popis interního procesu; *Standardní nabídka rozvojových témat a formátů (katalog); *Odkaz na web; *Počet realizovaných kurzů; *Počet proškolených zaměstnanců; *Výstupy ze zaměstnaneckého průzkumu; kurzy kurzy kurzy 21 Networking MU 21.1. Sdílení znalostí, zkušeností, best practice v rámci přípravy, implementace a hodnocení projektu HR Award v rámci MU. 12/31/2022 HR Award tým *Sjednocené materiály a postupy v rámci MU / vybraných fakult; *Web link; deadline pro danou aktivitu plánováno jako průběžná aktivita návrhynařešení Navrhované akce Konkrétní aktivity Deadline Hlavní vlastník Dílčí akce/výstupy Linky na dokumenty Status 1 Zvyšování povědomí zaměstnanců o obsahu Etického kodexu a základních dokumentech k výzkumu 1.1. Realizace školení a workshopů pro nové i stávající zaměstnance a Ph.D. studenty v oblastech: etické a profesní aspekty práce, duševní vlastnictví, nakládání s výzkumnými daty a výsledky výzkumu, projektová administrativa a financování projektů. 6/30/2021 OVVDS 1 Zvyšování povědomí zaměstnanců o obsahu Etického kodexu a základních dokumentech k výzkumu 1.2. Aktualizované informace na webu fakulty. 6/30/2021 OVVDS 2 Zlepšení šíření a komercionalizace výsledků výzkumu 2.1. Vytvoření a zavedení fakultní politiky komercionalizace výsledků výzkumu. 12/31/2024 Proděkan pro VVDS 2 Zlepšení šíření a komercionalizace výsledků výzkumu 2.2. Vytvoření a zavedení dílčí fakultní komunikační a marketingové strategie směrem k veřejnosti. 12/31/2024 Proděkanka pro VVSsP 2 Zlepšení šíření a komercionalizace výsledků výzkumu 2.3. Seznámení zaměstnanců se základními aktivitami a komunikačními kanály. 12/31/2024 Proděkanka pro VVSsP 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.1. Realizace a propagace vhodných opatření/akcí na podporu žen ve vědě do praxe fakulty (podpora individuálních kariérních plánů, zohledňování potřeb rodičů s malými dětmi, rozšiřování povědomí o otázce genderu, zviditelňování a oceňování úspěšných žen vědkyň apod.). 31.12.2022 Personální odd. 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.2. Navázání spolupráce s institutem Národní kontaktní centrum pro gender a vědu - https://genderaveda.cz/en/gender-and-science/. 31.12.2022 Personální odd. 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.3. Sdílení dobré praxe a s domácími/zahraničními institucemi. 31.12.2022 Personální odd. 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.4. Revize odměňování. 12/31/2023 Personální odd. 4 Zlepšení procesu hodnocení výzkumných pracovníků 4.1. V návaznosti na revizi hodnotící aplikace EVAK na univerzitní úrovni (12/2021) zrevidovat a upravit hodnotící kritéria (hard/soft) pro všechna pracoviště fakulty a nastavit jednoduchá kritéria pro hodnocení výuky a její kvality. 12/31/2022 Vedoucí kateder 4 Zlepšení procesu hodnocení výzkumných pracovníků 4.2. Seznámit vedoucí pracovišť s nástroji a možnostmi odměňování v návaznosti na roční hodnocení a pracovní výkon zaměstnance. 12/31/2022 Personální odd. 5 Seznámení a zvýšení povědomí výzkumných pracovníků s tématikou Open Science 5.1. Školení a workshopy na témata Open Science (publikování, nakládání s výsledky výzkumu, data management). 9/30/2021 OVVDS probíhá 5 Seznámení a zvýšení povědomí výzkumných pracovníků s tématikou Open Science 5.2. Aktualizované informace na webu fakulty/sekce Výzkum. 9/30/2021 OVVDS Vypracován Akční plán Open Science na ESF MU, prezentace na katedrách do konce 04/2021; Upraveny/zpřehledněny informace pro publikování v režimu OS https://portal.muni.cz/vyzkum/podpora- vyzkumu/open- access?anchor=ekonomicko-spravni- fakulta probíhá 6 Vytvoření univerzitní OTM-R policy/ Revize Řádu výběrového řízení MU 6.1. Vytvoření a zavedení centrální OTM-R politiky pro nábor a výběr akademických i neakademických pracovníků zohledňujících principy Charty a Kodexu platné pro celou MU. 30.9.2021 Personální odd. Pracovní skupina MU - spolupráce na návrhu centrální MU politiky probíhá 6 Vytvoření univerzitní OTM-R policy/ Revize Řádu výběrového řízení MU 6.2. Revize a aktualizace Řádu výběrového řízení MU v souladu s principy univerzitní OTM-R policy a doplnění chybějících principů Charty a Kodexu. 6/30/2022 Personální odd. Pracovní skupina MU - spolupráce na návrhu centrální MU politiky probíhá 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.1. Vytvoření a zavedení fakultní OTM-R příručky pro nábor a výběr (jasná pravidla a metodika pro jednotlivé fáze náboru a výběru – včetně nastavení kritérií pro prodloužení smlouvy na dobu určitou bez výběrového řízení, určení role a zodpovědnosti jednotlivých osob v procesu). 9/30/2022 Vedoucí kateder 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.2. Proškolení členů výběrových komisí a pracovníků Personálního odd. o správném průběhu a vedení výběrového pohovoru/výběrového řízení. 9/30/2022 Personální odd. 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.3. Revize a aktualizace šablon inzerátů v souladu s požadavky tzv. „OTM-R toolkit“. 9/30/2022 Personální odd. 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.4. Vytvoření šablon pro vedení pohovoru, transparentní hodnocení uchazečů a komunikaci s uchazeči. 9/30/2022 Vedoucí kateder 8 Vytvoření a zavedení fakultního systému pracovních pozic a míst 8.1. Všechny pracovní pozice jsou jasně definovány včetně popisů práce, požadovaných kompetencí, zodpovědnosti a výukové zátěže v případě akademických pracovníků 31.03.2022 Vedoucí kateder 8 Vytvoření a zavedení fakultního systému pracovních pozic a míst 8.2. Všichni zaměstnanci (noví i stávající) mají aktualizované popisy práce/pracovní pozice. 6/30/2023 Personální odd. 9 Vytvoření a zavedení procesu adaptace pro nové zaměstnance 9.1. Vytvoření interní metodiky a podpůrných materiálů pro nováčky a vedoucí zaměstnance. 12/31/2021 Vedoucí kateder Pracovní skupina MU - elektronizace procesu adaptace probíhá 9 Vytvoření a zavedení procesu adaptace pro nové zaměstnance 9.2. Aktualizace příručky pro nové zaměstnance. 12/31/2021 Personální odd. 9 Vytvoření a zavedení procesu adaptace pro nové zaměstnance 9.3. Vytvoření školení / workshopu pro nové zaměstnance; školení bude rozděleno na obecnou část a moduly dle cílových skupin (administrativní pracovníci/akademici, výzkumní pracovníci). 12/31/2021 Vedoucí kateder návrh workshopu pro nováčky - Q1/21 realizováno 3x probíhá 10 Posílení postavení postdoků 10.1. V návaznosti na vytvořenou univerzitní strategii pro postdoktorandské pozice (Q3/2021) definovat statusu postdoka včetně cíle a délky pracovního vztahu, popisu pozice a požadovaných kompetencí. 12/31/2022 Proděkan pro VVDS 10 Posílení postavení postdoků 10.2. Nastavit koncept/ standardy pro nábor, výběr a kariérní rozvoj zaměstnanců na pozici postdoka (se zaměřením na příchozí/zahraniční výzkumníky). 12/31/2022 Proděkan pro VVDS 11 Zlepšení interní komunikace 11.1. Úprava a aktualizace fakultního webu: sekce Zaměstnanci – HR informace pro zaměstnance a vedoucí pracovníky (včetně materiálů pro nábor, výběr, adaptaci, FAQ k pracovním otázkám, řešení stížností, odkazy na důležité formuláře a dokumenty, nabídka rozvojových aktivit apod.); sekce Věda a výzkum – rozcestník, FAQ, administrace projektů, komercionalizace, Open Science, odkazy na důležité formuláře a dokumenty, projektová administrativa a financování projektů 30.6.2022 Personální odd. Sekce VaV: -upraveny/zpřehledněny informace pro publikování v režimu OS; -novelizace Pokynu děkana č. 4/2013 ustavující povinnost autorů vkládat díla zaměstnanců ESF do Repozitáře MU; -propagace fakultní série MUNI ECON Working Papers Sekce Zaměstnanci (nově v Portálu): -nabídka rozvojových aktivit https://portal.muni.cz/vyzkum/podpora- vyzkumu/open- access?anchor=ekonomicko-spravni- fakulta; https://is.muni.cz/auth/do/econ/uredni_d eska/predpisy_ESF/pokyny/pokyny_dekan a/prehled/39199666/pokyn_dekana_c_4_ 2013_vkladani_zamestnaneckych_del_za mestnancu_esf_do_repozitare/pokyn_dek ana_c_4_2013_vkladani_zamestnaneckyc h_del_zamestnancu_esf_do_repozitare/; https://www.econ.muni.cz/en/research/p ublications/working_papers; https://portal.muni.cz/econ/zamestnanec /zamestnanecke-benefity/rozvoj- zamestnancu; probíhá 11 Zlepšení interní komunikace 11.2. Zavedení fakultního newsletteru – pravidelný přehled důležitých informací a novinek napříč fakultou. 31.12.2021 Proděkanka pro VVSsP 11 Zlepšení interní komunikace 11.3. Vytvoření a zavedení fakultní komunikační strategie směrem k zaměstnancům. 12/31/2022 Proděkanka pro VVSsP 12 Zavedení kurz BOZP a dalších zákonných školení formou e-learningu 12.1. Převedení kurzů do e-learningové podoby, pravidelné proškolování zaměstnanců. 6/30/2021 Tajemník 13 Opakované provedení zaměstnaneckého průzkumu na konci implementační fáze Revidovaného akčního plánu 13.1. Průzkum bude zaměřený také na oblasti Charty a Kodexu pro výzkumné pracovníky, výsledky budou komunikovány a zpřístupněny zaměstnancům. 12/31/2025 HR Award tým 14 Zlepšení komunikace a poskytování služeb v angličtině 14.1. Překlad důležitých pracovních a strategických dokumentů a webových stránek do angličtiny. 3/31/2022 Tajemník Přeloženo: Statut ESF MU, Jednací řád AS ESF, Jednací řád Vědecké rady ESF, Organizační řád ESF MU, probíhá 14 Zlepšení komunikace a poskytování služeb v angličtině 14.2. Poskytování jazykových kurzů pro administrativní pracovníky v souladu s požadavky jejich práce. 3/31/2022 Personální odd. probíhá 15 Snížení pedagogické a administrativní zátěže 15.1. Revize pedagogické zátěže na jednotlivých katedrách, návrh opatření na řešení. 12/31/2023 Proděkanka pro prezenční studium 15 Snížení pedagogické a administrativní zátěže 15.2. Rozvoj podpůrných nástrojů a opatření na další redukci administrativy nebo převod do elektronické podoby. 12/31/2023 Tajemník 15 Snížení pedagogické a administrativní zátěže 15.3. Vytvoření přehledného úložiště aktuálních formulářů a dokumentů na webu fakulty. 31.12.2021 Tajemník 16 Vytvoření Kariérního řádu a zlepšení podpory výzkumných pracovníků v oblasti kariérního poradenství 16.1. Vytvoření a zavedení Kariérního řádu – ve spolupráci s RMU. 12/31/2023 Personální odd. 16 Vytvoření Kariérního řádu a zlepšení podpory výzkumných pracovníků v oblasti kariérního poradenství 16.2. Vytvoření a zavedení systému kariérního poradenství pro zaměstnance – ve spolupráci s RMU. 12/31/2023 Personální odd. 17 Posílení a zvýšení počtu mobilit (outcoming/incoming) 17.1. Monitorování a vyhodnocování překážek mobility u jednotlivých skupin výzkumných pracovníků a dle potřeby na ně reagovat. 6/30/2022 Proděkan pro VVDS 17 Posílení a zvýšení počtu mobilit (outcoming/incoming) 17.2. Revize programů pro mobility a programů cílící na mladé vědce a výzkumníky. 6/30/2022 Proděkan pro VVDS 17 Posílení a zvýšení počtu mobilit (outcoming/incoming) 17.3. Zlepšení informovanosti o možnostech a podmínkách čerpání tvůrčího volna. 6/30/2022 Personální odd. 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.1. Nastavení a zavedení standardů školitelské práce (role, povinnosti, zodpovědnosti v procesu supervize Ph.D. studentů). 12/31/2022 Proděkan pro VVDS 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.2. Pravidelné vzdělávání a rozvoj školitelů ve spolupráci s RMU včetně metodiky a příkladů dobré praxe, jak se začínajícími školiteli pracovat. 12/31/2022 Proděkan pro VVDS 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.3. Pravidelné hodnocení činnosti interních školitelů (např. v rámci pravidelného ročního hodnocení v aplikaci EVAK) a na základě informací z IS. 12/31/2022 Proděkan pro VVDS 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.4. Vytvoření podpůrných materiálů pro školitele – desatero/checklist školitele. 12/31/2022 Proděkan pro VVDS 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.1. Aktualizace formátu Ph.D. day, reorganizace zápisu do studia – doplnění informací, neformální networking, sdílení zkušeností se staršími doktorandy. 12/31/2022 OVVDS 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.2. Vytvoření příručky Ph.D. studenta. 12/31/2022 OVVDS 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.3. Organizace workshopu zaměřeného na specifické znalosti a dovednosti vztahující se k výzkumu, publikační činnosti, spoluautorství a plagiátorství. 12/31/2022 OVVDS 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.4. Zviditelní a propagace kurzů FRESHERS pořádaných RMU. 12/31/2022 OVVDS 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.5. Aktualizované informace na webu fakulty (FAQ). 12/31/2022 OVVDS 20 Zlepšení procesu vzdělávání a rozvoje na fakultní úrovni 20.1. V návaznosti na vytvořenou univerzitní koncepci vzdělávání a rozvoje (Q4/2022) nastavit proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců na ESF MU, včetně vytvoření standardní nabídky klíčových témat a formátu školení. 9/30/2023 HR Award tým 20 Zlepšení procesu vzdělávání a rozvoje na fakultní úrovni 20.2. Posílení a rozvoj znalostí a dovedností: • pracovníků děkanátu zejména v oblastech: specifické HR dovednosti/personální řízení, manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, time management, týmová spolupráce a kulturní diverzita; • akademických a výzkumných pracovníků zejména v oblastech: vedení lidí / manažerské dovednosti, koučování/mentoring, pedagogické a jazykové dovednosti, projektové řízení a administrativa, genderová problematika. 9/30/2023 Personální odd. Workshop Hodnocení pracovního výkonu pro akademiky/neakademiky; probíhá 21 Networking MU 21.1. Sdílení znalostí, zkušeností, best practice v rámci přípravy, implementace a hodnocení projektu HR Award v rámci MU. 12/31/2022 HR Award tým Workshop Euraxess 31/5/2021 (In-depth consultation for the implementation of the process HRS4R / Q&A online session; Pravidelné schůzky HRA manažerů MU - 1xM probíhá