Navrhované akce Konkrétní aktivity Deadline Hlavní vlastník Dílčí akce/výstupy Linky na dokumenty Status 1 Zvyšování povědomí zaměstnanců o obsahu Etického kodexu a základních dokumentech k výzkumu 1.1. Realizace školení a workshopů pro nové i stávající zaměstnance a Ph.D. studenty v oblastech: etické a profesní aspekty práce, duševní vlastnictví, nakládání s výzkumnými daty a výsledky výzkumu, projektová administrativa a financování projektů. 30.06.2021 OVVDS 1 Zvyšování povědomí zaměstnanců o obsahu Etického kodexu a základních dokumentech k výzkumu 1.2. Aktualizované informace na webu fakulty. 30.06.2021 OVVDS 2 Zlepšení šíření a komercionalizace výsledků výzkumu 2.1. Vytvoření a zavedení fakultní politiky komercionalizace výsledků výzkumu. 31.12.2024 Proděkan pro VVDS 2 Zlepšení šíření a komercionalizace výsledků výzkumu 2.2. Vytvoření a zavedení dílčí fakultní komunikační a marketingové strategie směrem k veřejnosti. 31.12.2024 Proděkanka pro VVSsP 2 Zlepšení šíření a komercionalizace výsledků výzkumu 2.3. Seznámení zaměstnanců se základními aktivitami a komunikačními kanály. 31.12.2024 Proděkanka pro VVSsP 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.1. Realizace a propagace vhodných opatření/akcí na podporu žen ve vědě do praxe fakulty (podpora individuálních kariérních plánů, zohledňování potřeb rodičů s malými dětmi, rozšiřování povědomí o otázce genderu, zviditelňování a oceňování úspěšných žen vědkyň apod.). 31.12.2022 Personální odd. 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.2. Navázání spolupráce s institutem Národní kontaktní centrum pro gender a vědu - https://genderaveda.cz/en/gender-and-science/. 31.12.2022 Personální odd. 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.3. Sdílení dobré praxe a s domácími/zahraničními institucemi. 31.12.2022 Personální odd. 3 Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí 3.4. Revize odměňování. 31.12.2023 Personální odd. 4 Zlepšení procesu hodnocení výzkumných pracovníků 4.1. V návaznosti na revizi hodnotící aplikace EVAK na univerzitní úrovni (12/2021) zrevidovat a upravit hodnotící kritéria (hard/soft) pro všechna pracoviště fakulty a nastavit jednoduchá kritéria pro hodnocení výuky a její kvality. 31.12.2022 Vedoucí kateder 4 Zlepšení procesu hodnocení výzkumných pracovníků 4.2. Seznámit vedoucí pracovišť s nástroji a možnostmi odměňování v návaznosti na roční hodnocení a pracovní výkon zaměstnance. 31.12.2022 Personální odd. 5 Seznámení a zvýšení povědomí výzkumných pracovníků s tématikou Open Science 5.1. Školení a workshopy na témata Open Science (publikování, nakládání s výsledky výzkumu, data management). 30.09.2021 OVVDS probíhá 5 Seznámení a zvýšení povědomí výzkumných pracovníků s tématikou Open Science 5.2. Aktualizované informace na webu fakulty/sekce Výzkum. 30.09.2021 OVVDS Vypracován Akční plán Open Science na ESF MU, prezentace na katedrách do konce 04/2021; Upraveny/zpřehledněny informace pro publikování v režimu OS https://portal.muni.cz/vyzkum/podpora- vyzkumu/open- access?anchor=ekonomicko-spravni- fakulta probíhá 6 Vytvoření univerzitní OTM-R policy/ Revize Řádu výběrového řízení MU 6.1. Vytvoření a zavedení centrální OTM-R politiky pro nábor a výběr akademických i neakademických pracovníků zohledňujících principy Charty a Kodexu platné pro celou MU. 30.9.2021 Personální odd. Pracovní skupina MU - spolupráce na návrhu centrální MU politiky probíhá 6 Vytvoření univerzitní OTM-R policy/ Revize Řádu výběrového řízení MU 6.2. Revize a aktualizace Řádu výběrového řízení MU v souladu s principy univerzitní OTM-R policy a doplnění chybějících principů Charty a Kodexu. 30.06.2022 Personální odd. Pracovní skupina MU - spolupráce na návrhu centrální MU politiky probíhá 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.1. Vytvoření a zavedení fakultní OTM-R příručky pro nábor a výběr (jasná pravidla a metodika pro jednotlivé fáze náboru a výběru – včetně nastavení kritérií pro prodloužení smlouvy na dobu určitou bez výběrového řízení, určení role a zodpovědnosti jednotlivých osob v procesu). 30.09.2022 Vedoucí kateder 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.2. Proškolení členů výběrových komisí a pracovníků Personálního odd. o správném průběhu a vedení výběrového pohovoru/výběrového řízení. 30.09.2022 Personální odd. 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.3. Revize a aktualizace šablon inzerátů v souladu s požadavky tzv. „OTM-R toolkit“. 30.09.2022 Personální odd. 7 Standardizace procesu náboru a výběru na fakultní úrovni 7.4. Vytvoření šablon pro vedení pohovoru, transparentní hodnocení uchazečů a komunikaci s uchazeči. 30.09.2022 Vedoucí kateder 8 Vytvoření a zavedení fakultního systému pracovních pozic a míst 8.1. Všechny pracovní pozice jsou jasně definovány včetně popisů práce, požadovaných kompetencí, zodpovědnosti a výukové zátěže v případě akademických pracovníků 31.03.2022 Vedoucí kateder 8 Vytvoření a zavedení fakultního systému pracovních pozic a míst 8.2. Všichni zaměstnanci (noví i stávající) mají aktualizované popisy práce/pracovní pozice. 30.06.2023 Personální odd. 9 Vytvoření a zavedení procesu adaptace pro nové zaměstnance 9.1. Vytvoření interní metodiky a podpůrných materiálů pro nováčky a vedoucí zaměstnance. 31.12.2021 Vedoucí kateder Pracovní skupina MU - elektronizace procesu adaptace probíhá 9 Vytvoření a zavedení procesu adaptace pro nové zaměstnance 9.2. Aktualizace příručky pro nové zaměstnance. 31.12.2021 Personální odd. 9 Vytvoření a zavedení procesu adaptace pro nové zaměstnance 9.3. Vytvoření školení / workshopu pro nové zaměstnance; školení bude rozděleno na obecnou část a moduly dle cílových skupin (administrativní pracovníci/akademici, výzkumní pracovníci). 31.12.2021 Vedoucí kateder návrh workshopu pro nováčky - Q1/21 realizováno 3x probíhá 10 Posílení postavení postdoků 10.1. V návaznosti na vytvořenou univerzitní strategii pro postdoktorandské pozice (Q3/2021) definovat statusu postdoka včetně cíle a délky pracovního vztahu, popisu pozice a požadovaných kompetencí. 31.12.2022 Proděkan pro VVDS 10 Posílení postavení postdoků 10.2. Nastavit koncept/ standardy pro nábor, výběr a kariérní rozvoj zaměstnanců na pozici postdoka (se zaměřením na příchozí/zahraniční výzkumníky). 31.12.2022 Proděkan pro VVDS 11 Zlepšení interní komunikace 11.1. Úprava a aktualizace fakultního webu: sekce Zaměstnanci – HR informace pro zaměstnance a vedoucí pracovníky (včetně materiálů pro nábor, výběr, adaptaci, FAQ k pracovním otázkám, řešení stížností, odkazy na důležité formuláře a dokumenty, nabídka rozvojových aktivit apod.); sekce Věda a výzkum – rozcestník, FAQ, administrace projektů, komercionalizace, Open Science, odkazy na důležité formuláře a dokumenty, projektová administrativa a financování projektů 30.6.2022 Personální odd. Sekce VaV: -upraveny/zpřehledněny informace pro publikování v režimu OS; -novelizace Pokynu děkana č. 4/2013 ustavující povinnost autorů vkládat díla zaměstnanců ESF do Repozitáře MU; -propagace fakultní série MUNI ECON Working Papers Sekce Zaměstnanci (nově v Portálu): -nabídka rozvojových aktivit https://portal.muni.cz/vyzkum/podpora- vyzkumu/open- access?anchor=ekonomicko-spravni- fakulta; https://is.muni.cz/auth/do/econ/uredni_d eska/predpisy_ESF/pokyny/pokyny_dekan a/prehled/39199666/pokyn_dekana_c_4_ 2013_vkladani_zamestnaneckych_del_za mestnancu_esf_do_repozitare/pokyn_dek ana_c_4_2013_vkladani_zamestnaneckyc h_del_zamestnancu_esf_do_repozitare/; https://www.econ.muni.cz/en/research/p ublications/working_papers; https://portal.muni.cz/econ/zamestnanec /zamestnanecke-benefity/rozvoj- zamestnancu; probíhá 11 Zlepšení interní komunikace 11.2. Zavedení fakultního newsletteru – pravidelný přehled důležitých informací a novinek napříč fakultou. 31.12.2021 Proděkanka pro VVSsP 11 Zlepšení interní komunikace 11.3. Vytvoření a zavedení fakultní komunikační strategie směrem k zaměstnancům. 31.12.2022 Proděkanka pro VVSsP 12 Zavedení kurz BOZP a dalších zákonných školení formou e-learningu 12.1. Převedení kurzů do e-learningové podoby, pravidelné proškolování zaměstnanců. 30.06.2021 Tajemník 13 Opakované provedení zaměstnaneckého průzkumu na konci implementační fáze Revidovaného akčního plánu 13.1. Průzkum bude zaměřený také na oblasti Charty a Kodexu pro výzkumné pracovníky, výsledky budou komunikovány a zpřístupněny zaměstnancům. 31.12.2025 HR Award tým Navrhované akce Konkrétní aktivity Deadline Hlavní vlastník Dílčí akce/výstupy Linky na dokumenty Status 14 Zlepšení komunikace a poskytování služeb v angličtině 14.1. Překlad důležitých pracovních a strategických dokumentů a webových stránek do angličtiny. 31.03.2022 Tajemník Přeloženo: Statut ESF MU, Jednací řád AS ESF, Jednací řád Vědecké rady ESF, Organizační řád ESF MU, probíhá 14 Zlepšení komunikace a poskytování služeb v angličtině 14.2. Poskytování jazykových kurzů pro administrativní pracovníky v souladu s požadavky jejich práce. 31.03.2022 Personální odd. probíhá 15 Snížení pedagogické a administrativní zátěže 15.1. Revize pedagogické zátěže na jednotlivých katedrách, návrh opatření na řešení. 31.12.2023 Proděkanka pro prezenční studium 15 Snížení pedagogické a administrativní zátěže 15.2. Rozvoj podpůrných nástrojů a opatření na další redukci administrativy nebo převod do elektronické podoby. 31.12.2023 Tajemník 15 Snížení pedagogické a administrativní zátěže 15.3. Vytvoření přehledného úložiště aktuálních formulářů a dokumentů na webu fakulty. 31.12.2021 Tajemník 16 Vytvoření Kariérního řádu a zlepšení podpory výzkumných pracovníků v oblasti kariérního poradenství 16.1. Vytvoření a zavedení Kariérního řádu – ve spolupráci s RMU. 31.12.2023 Personální odd. 16 Vytvoření Kariérního řádu a zlepšení podpory výzkumných pracovníků v oblasti kariérního poradenství 16.2. Vytvoření a zavedení systému kariérního poradenství pro zaměstnance – ve spolupráci s RMU. 31.12.2023 Personální odd. 17 Posílení a zvýšení počtu mobilit (outcoming/incoming) 17.1. Monitorování a vyhodnocování překážek mobility u jednotlivých skupin výzkumných pracovníků a dle potřeby na ně reagovat. 30.06.2022 Proděkan pro VVDS 17 Posílení a zvýšení počtu mobilit (outcoming/incoming) 17.2. Revize programů pro mobility a programů cílící na mladé vědce a výzkumníky. 30.06.2022 Proděkan pro VVDS 17 Posílení a zvýšení počtu mobilit (outcoming/incoming) 17.3. Zlepšení informovanosti o možnostech a podmínkách čerpání tvůrčího volna. 30.06.2022 Personální odd. 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.1. Nastavení a zavedení standardů školitelské práce (role, povinnosti, zodpovědnosti v procesu supervize Ph.D. studentů). 31.12.2022 Proděkan pro VVDS 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.2. Pravidelné vzdělávání a rozvoj školitelů ve spolupráci s RMU včetně metodiky a příkladů dobré praxe, jak se začínajícími školiteli pracovat. 31.12.2022 Proděkan pro VVDS 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.3. Pravidelné hodnocení činnosti interních školitelů (např. v rámci pravidelného ročního hodnocení v aplikaci EVAK) a na základě informací z IS. 31.12.2022 Proděkan pro VVDS 18 Zlepšení vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků 18.4. Vytvoření podpůrných materiálů pro školitele – desatero/checklist školitele. 31.12.2022 Proděkan pro VVDS 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.1. Aktualizace formátu Ph.D. day, reorganizace zápisu do studia – doplnění informací, neformální networking, sdílení zkušeností se staršími doktorandy. 31.12.2022 OVVDS 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.2. Vytvoření příručky Ph.D. studenta. 31.12.2022 OVVDS 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.3. Organizace workshopu zaměřeného na specifické znalosti a dovednosti vztahující se k výzkumu, publikační činnosti, spoluautorství a plagiátorství. 31.12.2022 OVVDS 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.4. Zviditelní a propagace kurzů FRESHERS pořádaných RMU. 31.12.2022 OVVDS 19 Zlepšení informovanosti a rozvoje Ph.D. studentů 19.5. Aktualizované informace na webu fakulty (FAQ). 31.12.2022 OVVDS 20 Zlepšení procesu vzdělávání a rozvoje na fakultní úrovni 20.1. V návaznosti na vytvořenou univerzitní koncepci vzdělávání a rozvoje (Q4/2022) nastavit proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců na ESF MU, včetně vytvoření standardní nabídky klíčových témat a formátu školení. 30.09.2023 HR Award tým 20 Zlepšení procesu vzdělávání a rozvoje na fakultní úrovni 20.2. Posílení a rozvoj znalostí a dovedností: • pracovníků děkanátu zejména v oblastech: specifické HR dovednosti/personální řízení, manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, time management, týmová spolupráce a kulturní diverzita; • akademických a výzkumných pracovníků zejména v oblastech: vedení lidí / manažerské dovednosti, koučování/mentoring, pedagogické a jazykové dovednosti, projektové řízení a administrativa, genderová problematika. 30.09.2023 Personální odd. Workshop Hodnocení pracovního výkonu pro akademiky/neakademiky; probíhá 21 Networking MU 21.1. Sdílení znalostí, zkušeností, best practice v rámci přípravy, implementace a hodnocení projektu HR Award v rámci MU. 31.12.2022 HR Award tým Workshop Euraxess 31/5/2021 (In-depth consultation for the implementation of the process HRS4R / Q&A online session; Pravidelné schůzky HRA manažerů MU - 1xM probíhá