Kdo je Buddy? V překladu znamená slovo „Buddy“ někdo blízký, kamarád či kamarádka, zkrátka někdo, na koho se můžete obrátit a spolehnout. Buddy pomáhá nováčkům jejich první dny a měsíce v nové pozici co nejvíce ulehčit a zpříjemnit. A také je hladce a rychle zapojit do pracovních povinností a fakultního dění. Buddy je členem týmu, který s nováčkem spolupracuje během jeho prvních 3 až 6 měsíců v nové pozici. Nabízí rady, informace a provází nováčka každodenními provozními záležitostmi daného oddělení, jeho všedními radostmi i starostmi. Nabízí podporu a navrhuje, jak seznámit a uvést nováčka do firemní kultury a zvyklostí. Role a zodpovědnosti Buddyho · Je kontaktní osobou v otázkách týkajících se postupů, pravidel, norem, každodenních provozních záležitostí apod. · Pomáhá nováčkovi rychle se začlenit do svého oddělení a fakulty, včetně firemní kultury, pravidel a očekávání. · Představuje nováčka klíčovým lidem a pomáhá mu s navazováním pracovních vztahů. · Pomáhá mu při zaškolení. · Navazuje a udržuje s nováčkem přátelský vztah, poskytuje mu prostor pro otevřenou a pozitivní komunikaci, zachovává důvěrnost. * Potkává se s nováčkem na pravidelných týdenních schůzkách. Ty mohou zahrnovat např. společný oběd, krátký rozhovor, doprovázení na schůzky apod. Kontrolní list najdete na další straně. Obsahuje přehled aktivit, které je vhodné s nováčkem absolvovat. Další aktivity jsou na vašem uvážení. V případě, že máte k roli „buddyho“ otázky, obraťte se prosím na Personální oddělní. Kontrolní list – Buddy NEŽ NOVÁČEK NASTOUPÍ Ujistěte se, že rozumíte, jaká je vaše role a zodpovědnosti. Pomůže Vám Personální odd. V kalendáři si vyhraďte čas na pravidelné týdenní schůzky – čas si domluvte s nováčkem, dále pak cca 1x týdně na společné obědy, setkávání. V DEN NÁSTUPU Odpovědný/á vedoucí vás představí nováčkovi a týmu. Zajděte s nováčkem společně na oběd. Proveďte nováčka budovou a ukažte mu její vybavení. Buďte nováčkovi k dispozici po celý první den a odpovídejte na dotazy. Seznamte nováčka s docházkovým systémem a přístupem do prostor společnosti. 1.- 4. TÝDEN Seznamte nováčka se zvyklostmi a pravidly fakulty/pracoviště/katedry (oblékání, interní komunikace, nepsaná pravidla, kultura apod.) Sdílejte informace, jak věci v rámci fakulty, katedry/oddělení fungují, odkazujte na příslušné zdroje. Vysvětlete, jak: · používat vybavení/zařízení · získat kancelářské potřeby · vyplnit evidenci pracovní doby, cestovní příkaz, zadat dovolenou, zažádat o vizitky apod. Zapojte nováčka do společenských a neformálních aktivit (např. obědy, společné akce, aktivity katedry/oddělní apod.). Povzbuzujte nováčka k vyhledávání užitečných informací. Buďte mu k dispozici pro dotazy. Setkávejte se s nováčkem nejméně 1x týdně. Seznamte nováčka se specifiky oddělení/katedry (např. využívání interních systémů, aplikací apod.) V rámci pravidelných schůzek informujte o interních aktivitách fakulty, MU (soutěže, výzvy, sportovní a charitativní akce apod.). 2.- 3. MĚSÍC V rámci pravidelných schůzek navažte na to, co už nováček ví a má za sebou. Můžete tak řešit věci více do hloubky a poskytnout nováčkovi detailnější informace o katedře/oddělní/ESF, případně i o jeho práci.