Kontrolní list – vedoucí zaměstnanec Kontrolní list obsahuje přehled aktivit, které je vhodné s novým zaměstnancem v průběhu zkušební doby absolvovat. Další aktivity jsou na vašem uvážení. Součástí kontrolního listu je i formulář pro nastavení a vyhodnocení pracovních cílů na první tři měsíce. Vyplněný a podepsaný kontrolní list prosím odevzdejte týden před ukončením zkušební doby na Personální odd. INFORMACE O ZAMĚSTNANCI Jméno: Datum nástupu: Příjmení: Nadřízený: PŘED NÁSTUPEM ZAMĚSTNANCE Informujte svůj tým o nástupu nováčka do týmu. Připravte si program pro nováčka na první den a týden. Připravte si plán adaptace (setkání s kolegy, představení klíčovým kolegům, stínování, případná školení). Připravte pro nováčka vhodné pracoviště a vybavte ho potřebným zařízením – PC, telefon, tiskárna, klíče, zvonek apod. Ujistěte se, že nováček má zajištěn přístup do PC, interních informačních systémů a potřebná práva. Objednejte kancelářské potřeby. Určete kolegu/buddyho*, který bude nováčkovi první dny a týdny k ruce – pomůže s orientací, zaškolením, zodpoví základní dotazy. PRVNÍ DEN NÁSTUPU Přivítejte nováčka a představte ho týmu. Představte nováčka buddymu, pokud jste ho určili. Vyřiďte s nováčkem všechny nástupní dokumenty (ve spolupráci s Personálním odd.), pokud neproběhlo před nástupem. Naplánujete si s nováčkem pravidelná 1:1 setkání – týdně /1x za 14 dnů. Vezměte nováčka na oběd. PŘEDSTAVENÍ ODDĚLENÍ Seznamte nováčka: · s úkoly, cíli a strategickými plány oddělení · se vztahem k jiným oddělením · s organizační strukturou oddělení · s rozvrhem jeho pracovní doby VNITŘNÍ PREDPISY Seznamte/zprostředkujte seznámení nováčka s vnitřními předpisy MU/ESF/ oddělení: · Pracovní řád · Organizační řád · Vnitřní mzdový předpis · Organizace pracovní doby – evidence, dovolená, přesčasy · Pracovní cesty · Zákonná školení – BOZP, PO apod. · Hodnocení pracovního výkonu · Kolektivní smlouva · Jiné – dle uvážení INFORMACE K PRACOVNÍ POZICI Seznamte nováčka s popisem pracovní činnosti, odpovědnostmi a očekáváným výkonem/cíli. Zrevidujte kompetence nezbytné pro úspěch v dané pozici. Umožněte zapojení do požadovaných vzdělávacích aktivit. PRACOVNÍ PROSTŘEDÍ Představte nováčka klíčovým kolegům a oddělením, se kterými bude spolupracovat. Seznamte nováčka s pracovním místem a budovou: · kopírky · tiskárny · parkování · stravování · učebny · zasedací místnosti · nouzové východy PRVNÍ DVA TÝDNY Projděte s nováčkem detailně jeho pracovní roli: · pracovní povinnosti a odpovědnosti · spolupráce a interakce s jinými odděleními · vaše očekávání a vzájemná spolupráce Projděte společně plán adaptace a úkoly na první dny. Nastavte si cíle pro adaptační období (např. zorientovat se, seznámit se, zmapovat, ovládat, zpracovat apod.). Cíle si poznamenejte pro následující vyhodnocení na konci zkušební doby. Podpořte nováčka při organizaci schůzek s klíčovými kolegy. INTERNÍ SYSTÉMY Seznamte nováčka s interními systémy a komunikačními nástroji – IS, INET, Office 365, Yammer apod. PRAVIDELNÉ SCHŮZKY S NOVÁČKEM Zajímejte se: · jak je spokojený s vaší podporou, začleněním do týmu · rozumí svým odpovědnostem · zda má potřebné nástroje a informace pro svou práci Kontrolujte, jak plní adaptační plán a nastavené úkoly. Dávejte mu pravidelnou zpětnou vazbu (co dělá dobře a na čem by měl ještě zapracovat). Je-li to potřeba, pokračujte ve vyjasňování role, očekávání, odpovědností. Ujistěte se, že absolvoval všechna zákonná školení. Sdílejte informace a uvádějte je do kontextu (historie týmu/oddělení/ dlouhodobé cíle a strategie ESF). Odpovídejte na dotazy a rozptylte případné obavy. UKONČENÍ ZKUŠEBNÍ DOBY Na společné schůzce vyhodnoťte cíle pro zkušební dobu. Poskytněte nováčkovi zpětnou vazbu na jeho silné stránky i oblasti rozvoje (požádejte o zpětnou vazbu také členy svého týmu, buddyho). Nastavte cíle do konce kalendářního roku (výkonnostní i rozvojové). Cíle pro adaptační období a jejich vyhodnocení Stanovte pracovní úkoly na první 3 měsíce, např.: Cíle slouží jako vodítko pro hodnocení výkonu na konci zkušební doby. Vyhodnocení Cíl: 󠄀 splněno 󠄀 částečně 󠄀 nesplněno Slovní komentář k hodnocení: Cíl: 󠄀 splněno 󠄀 částečně 󠄀 nesplněno Slovní komentář k hodnocení: Cíl: 󠄀 splněno 󠄀 částečně 󠄀 nesplněno Slovní komentář k hodnocení: Cíl: 󠄀 splněno 󠄀 částečně 󠄀 nesplněno Slovní komentář k hodnocení: *Cíle/aktivity nastavte dle dané pracovní pozice. Může jít např. o stanovení prvních individuálních úkolů včetně termínu splnění, seznámení se s činnostmi a výstupy svého oddělení a pracovišť, se kterými bude zaměstnanec v rámci výkonu své práce spolupracovat, převzetí konkrétní agendy, účast na poradách a jednáních, která se týkají jeho agendy, školení, která musí absolvovat apod. Vyhodnocení pracovního chování Komunikace 󠄀 ano 󠄀 částečně 󠄀 ne Týmová spolupráce 󠄀 ano 󠄀 částečně 󠄀 ne Osobní přístup a iniciativa 󠄀 ano 󠄀 částečně 󠄀 ne Samostatnost při plnění úkolů 󠄀 ano 󠄀 částečně 󠄀 ne Celkové hodnocení adaptace 󠄀 󠄀nesplňuje očekávání £ částečně splňuje £ splňuje očekávání £ převyšuje očekávání Komentář k celkovému hodnocení: Cíle na následující období/do konce kalendářního roku Cíl Termín Plán dalšího rozvoje zaměstnance Plánované vzdělávací a rozvojové aktivity: *Cíle a rozvojové aktivity pro neakademické pracovníky lze zadat také do aplikace v IS Hodnocení neakademických pracovníků. Datum a podpis zaměstnance: Datum a podpis vedoucího: