Akční plán Ekonomicko-správní fakulty MU 2023-2026 Navrhovaná aktivita + popis opatření Principy „GAP“ Plán plnění Zodpovědnost Indikátor/Cíl Status 1. Zvyšování povědomí zaměstnanců o obsahu Etického kodexu a základních procesech a dokumentech k výzkumu · Seznámit zaměstnance s nově vydaným Etickým kodexem MU. · Ve spolupráci s MU realizovat odborné workshopy k Etickému kodexu. · Spolupracovat na příprava e-lerningu k Etickému kodexu. 2, 4, 5, 6, 8, 9 Q4/2023 * Personální odd. ve spolupráci s CERPEK * Proděkan pro výzkum - Počet realizovaných akcí - Počet proškolených zaměstnanců - Aktualizované informace na zaměstnaneckém portále - Je vytvořen návrh e-learningu · Probíhá, AP z 2020 · 2. Zlepšení šíření a popularizace výsledků výzkumu · Posilovat dovednosti zaměstnanců v oblasti šíření a popularizace výsledků výzkumu. · Podporovat aktivit spojené s popularizací výzkumu. 5, 8, 9 Q4/2024 * Proděkan pro výzkum * Proděkanka pro vnější vztahy - Počet realizovaných akcí - Počet proškolených zaměstnanců - Aktualizované informace na webu fakulty Probíhá, AP z 2020 · 3. Zvýšení počtu žen v rozhodovacích orgánech a vedoucích pozicích fakulty a podpora genderově férového prostředí · Provést revize odměňování. · Posilovat a rozvíjet podmínky pro rovné příležitosti žen ve vědě a výzkumu a jejich zapojení do vyšších výzkumných pozic. 10, 22, 24, 27 Q4/2023 (revize odměňování) Q1/2024 * Děkan * Personální odd. - Podíl počtu žen v orgánech fakulty - Počet aktivit na podporu žen - Informace ve fakultním newsletteru a na zaměstnaneckém portále - Zpracovaný dokument k analýze odměňování Probíhá, AP z 2020 4. Vytvoření a zavedení fakultního systému pracovních pozic a míst · Všechny pracovní pozice jsou jasně definovány včetně požadovaných kompetencí, zodpovědností a výukové zátěže v případě akademických pracovníků. · Všichni zaměstnanci mají aktualizované popisy pracovního místa. · 11, 12, 13, 14, 21, 22, 28, 36, 38, 39 Q2/2023 · (popisy práce) · Q4/2024 · · * Personální odd. · - Vytvořený dokument - Odkaz na web - % zaměstnanců s popisem pracovního místa · · Prodlouženo · 5. Posílení postavení postdoků · Průběžně zvyšovat počet postdoků a posilovat internacionalizaci fakulty. · Otevření tématu postdoka jako akademické pozice a její ukotvení v systému MU včetně kariérové dráhy (ve spolupráci s MU). · 13, 14, 21, 25, 28 · Q4/2025 · * Personální odd. · * Proděkan pro výzkum · - Počet postdoků - Počet realizovaných akcí · Probíhá, AP z 2020 · 6. Zlepšení fakultní interní komunikace · Vytvořit a zavést fakultní strategii interní komunikace. · Posilovat genderově senzitivní jazyk v interní komunikaci. · 2, 5, 7, 9, 13, 14, 24, 28, 32, 34, 36, 38, 39 · Q4/2023 · * Interní komunikace · - Vytvořený dokument - Počet realizovaných akcí - Výsledky zaměstnaneckého průzkumu · · Probíhá, AP z 2020 · 7. Opakované provedení Zaměstnanecký průzkum na konci implementační fáze Revidovaného AP · Průzkum bude zaměřený na naplňování principů Charty a Kodexu pro výzkumné pracovníky, výsledky budou komunikovány a zpřístupněny zaměstnancům. · 23, 24, 36 · Q3-Q4/2025 · · *HR Award tým - Response rate - Trendy ve vývoji - Počet informačních akcí pro zaměstnance - Odkaz na web · Probíhá, AP z 2020 · 8. Zlepšení komunikace a poskytování služeb v angličtině (internacionalizace) · Dokončit překlad fakultního webu a zaměstnaneckého portálu do angličtiny. · Podporovat jazykovou vybavenost zaměstnanců formou jazykových kurzů. · 5, 10, 21, 24 · Q4/2023 · * Interní komunikace · *Personální odd. - Odkaz na web, zaměstnanecký portál - Počet realizovaných kurzů - Počet proškolených zaměstnanců · · Probíhá, AP z 2020 · 9. Snížení pedagogické a administrativní zátěže · Aktivně vyhledávat příležitosti a navrhovat opatření k redukci administrativy a zjednodušení procesů. · Definovat počet hodin přímé výuky a počet vedených závěrečných prací pro jednotlivé pozice včetně metodiky výpočtu. · 23, 24, 26, 33, 37, 38, 39 · Q4/2023 · · · · * Tajemník · *Proděkanka pro prezenční studium · · - Výsledky zaměstnaneckého průzkumu - Počet realizovaných opatření - Trendy ve vývoji - Vydaný dokument - Počet seznámených zaměstnanců · Probíhá, AP z 2020 · 10. Posílení a zvýšení počtu mobilit (outcoming/incoming) · Monitorovat a vyhodnocovat překážky mobility u jednotlivých skupin výzkumných pracovníků a dle potřeby na ně reagovat. · Zrevidovat programy pro mobility a programy cílící na mladé vědce a výzkumníky. · Zlepšit informovanost o možnostech a podmínkách čerpání tvůrčího volna. · 10, 18, 24, 29 · Q2/2025 · *Proděkan pro výzkum · - Počet mobilit (outcoming / incoming) - Odkaz na web · · · Prodlouženo, · AP z 2020 11. Vedení a supervize mladých výzkumných pracovníků · Posilovat vzdělávání a rozvoj školitelů. · Navrhnout konkrétní možnosti pravidelného hodnocení interních školitelů. · Provést hlubší šetření úspěšnosti doktorského studia za 2020-2024. · 2, 3, 4, 22, 28, 36, 37, 40 · Q1/2025 · · · · * Proděkan pro výzkum · - Počet realizovaných akcí pro školitele - Podíl úspěšných Ph.D. studentů v různých fázích studia · · Probíhá, AP z 2020 · 12. Zlepšení procesu vzdělávání a rozvoje na fakultní úrovni · Vytvořit fakultní koncepci systému vzdělávání a rozvoje. · Posilovat rozvoj vědeckých, pedagogických a osobnostních kompetencí pracovníků. V rámci nabízených témat se zaměřit zejména na etiku ve vědě a výzkumu, jazykové vzdělávání, pedagogické kompetence, profesní senioritu, vedení týmů, HR dovednosti (včetně posilování, genderová témata, well-being) a osobní rozvoj. · 6, 11, 14, 22, 28, 36, 37, 38, 39, 40 · Q4/2024 · *Personální odd. · *HR Award tým - Je vytvořena koncepce systému vzdělávání a rozvoje - Počet realizovaných kurzů - Počet proškolených zaměstnanců - Výstupy ze zaměstnaneckého průzkumu · · Probíhá, AP z 2020 · 13. Zavést fakultní Kariérní řád včetně systému pracovních pozic. · Nastavit principy a podmínky kariérního růstu, definovat kariérní dráhy akademických i neakademických pracovníků, konkretizovat činnosti vykonávané na jednotlivých pozicích včetně poměru činností v oblasti vzdělávání, vědy a výzkumu. 28,30,39 · 04/2023 · *Personální odd. *Proděkan pro výzkumu - Vytvořený dokument - Odkaz na web - Počet seznámených osob · · · Nová aktivita 14. Redefinovat pracovní náplň akademické pozice „lektor“ a posílit informovanost o jejím významu v rámci zajišťování kvalitní výuky. · Konkretizovat charakteristiku pozice lektor a rozšířit možnosti kariérního růstu na této pozici. 22,24,33 Q4/2025 *Děkan *Personální odd. - Vydaný dokument - Promo článek v newsletteru - Počet lektorů a lektorek na jednotlivých katedrách - Výstupy ze zaměstnaneckého průzkumu · · Nová aktivita 15. Vytvořit systém identifikace a přípravy potenciálních nástupců vedoucích oddělení a kateder. · Definovat kritéria a vytvořit systém pro identifikaci a přípravu nástupců (talentů) mezi zaměstnanci fakulty s cílem jejich dalšího rozvoje a přípravy na budoucí vedoucí či odborné pozice. 28,37,38 Q4/2025 *Děkan *Personální odd. - Vytvořena interní metodika - Proškolení vedoucích zaměstnanců v dané oblasti - Seznam nástupců/high potentials - Počet realizovaných aktivit pro identifikované nástupce · Nová aktivita 16. Podpora work-life balance, rovných příležitostí. · V návaznosti na výstupy z dotazníkového šetření „Flexibilní a diverzitní pracovní kultury na ESF MU“ navrhnout a realizovat aktivity vedoucí ke zlepšování pracovního prostředí a flexibility pracovních podmínek. 10,24,25,27, · Q4/2023 · *Personální odd. *Tajemník - Přijatá opatření - Vydané dokumenty - Počet seznámených osob · Nová aktivita 17. Revize interních směrnic: a) Mzdové nároky zaměstnanců ESF MU b) Organizace pracovní doby na ESF MU 10,24,26,27, Q1/2024 *Personální odd. - Upravené dokumenty - Odkaz na web - Počet seznámených osob · · Nová aktivita 18. Vytvořit a zavést fakultní systém pracovních pozic a míst (tzv. systemizace). · Definovat pravidla a postup pro systemizaci pracovních míst a jejich obsazování. Definovat počet jednotlivých pozic na katedrách/odděleních. *Návaznost na akci 4) Systém pracovních pozic a míst 25,28 Q2/2024 *Personální odd. *Děkan - Vytvořený dokument - Počet seznámených osob · · · Nová aktivita 19. Nastavit podmínky a systém financování dlouhodobých výjezdů akademických pracovníků a pracovnic. *Návaznost na akci 10) Posílení a zvýšení počtu mobilit 18,24, 29,38 · Q4/2023 · · · *Děkan · *Tajemník · · · · - Vytvořený dokument - Počet Outgoing mobilit - Trendy ve vývoji · · · Nová aktivita 20. Setkávání a propojování akademických a neakademických pracovníků a pracovnic fakulty, integrace zahraničních pracovníků. 10,24,38 · průběžně · * Děkan · * Odd. Interní komunikace - Realizované akce - Výstupy z dotazníkového šetření · · Nová aktivita 21. Udržení pozice HR Award manažerky, která bude dále koordinovat aktivity akčního plánu a naplňování HRS4R. 10,24,27,37 · průběžně · * Děkan · - Pozice HR Award manažera je obsazena - Q zprávy o plnění akčního plánu předkládané vedení ESF · · Nová aktivita