Ekonomie Economics Implementation of the Strategy Europe 2020 by the Multi-Objective Evaluation Method Multimoora...................................................................6 Implementace strategie Evropa 2020 při použiti multikriteriálni hodnotící metody Multimoora Alvydas Baležentis, Tomas Baležentis, Willem K. M. Brauers Hospodářská krize 2008 - 2009: analýza příčin......................................22 Economic Crisis 2008 - 2009: Analysis of its Causes Miroslava Lungová Inovace a region: klastry a regionální inovační systém Zlínského kraje....31 Innovation and Region: Clusters and Regional Innovation System in the Zlin Region Oldřich Hájek, Jiří Novosák, Zuzana Hovorková Structure and Determinants of Consumer Expenditures.......................45 Struktura a determinanty spotřebních vydaju Ladislav Stejskal, Jana Stávková E + M EKONOMIE A MANAGEMENT 1 j 2011 strana 3 E+M EKONOMIE A MANAGEMENT - vědecký ekonomický časopis - www.ekonomie-management.cz Economic Growth Effects on Education with the Emphasis on the Career Center.................................................................. Efekty ekonomického růstu na vzděláni s důrazem na kariérní centrum Polona Sprajc, Jerneja Sifrer, Vesna Novak 51 Ekonomika a management Business Administration and Management Organizational Injustice and Work Alienation Organizační bezpráví a pracovní odcizení Adnan Ceylon, Seyfettin Sulu 65 Ethics in the Future Manager's Professional Training 79 Místo etiky v príprave budoucích manažerů Ilona Semrádové, Jaroslav Kacetl Modelování ekonomicko-environmentálních dopadů energetického Modelling of Economic and Environmental Impacts of Energy Generation Using of Waste Paper Robert Baťa, Pavlína Kadlecová Finance Finance Aplikácia teorie matic v determinácií časovej struktury úrokových sadzieb.......................................................................................................100 Application of Matrix Theory in Estimation of the Term Structure of Interest Rates Jozef Glova Marketing a obchod Marketing & Trade Analysis of Perception of Consumer's Rights by the Y Generation ....107 Analýza vnímání spotřebitelských práv generací Y Lucja Matusiková Společenská odpovědnost v lázeňství: shody či rozdíly? (komparativní studie českého a japonského prostředí)......................123 Corporate Social Responsibility in Spa Industry: Equalities or Differences? (Comparative Study of Czech and Japanese Environment) Ivana Kraftová, Yoriko Masuyama, Zdeněk Matěja, Martina Kornfeldová využití papíru 90 strana 4 2/ 2011 E + M EKONOMIE A MANAGEMENT E+M EKONOMIE A MANAGEMENT - vědecký ekonomický časopis - www.ekonomie-management.cz Atraktívnosť Slovenska pře vybraný segment návštevníkov................137 Attractiveness of Slovakia for Selected Segment of Visitors Kristína Pompurová Různé Recenze knih..............................................................................................151 Book Review Pokyny pro přispěvatele..........................................................................154 Notices and Instructions for the Authors of the Articles E + M EKONOMIE A MANAGEMENT_2 / 2011_strana 5